יוסףלוי כתב:מי זה המעריך? (שמא כוונתו להעורך)
ולעניין השאלה עתיקת יומין היא.
יוסףלוי כתב:וחשבתי כעת להוסיף על התשובה הידועה, שבעיקר הזכרת יציאת מצרים, ובה אנו מקיימים מצווה זו, גם לא הוזכר משה רבינו
״אני ה׳ אלוקיכם אשר הוצאתי אתכם מארץ מצרים להיות לכם לאלוקים אני ה׳ אלוקיכם אמת״
מלכישוע בן אליהועיני כתב:ומה טיבו של המלאך המופיע בשמות פרק כג'
הנה אנוכי שולח מלאך, לפניך, לשמורך, בדרך; ולהביאך, אל-המקום אשר הכינותי.
ציבור כתב:פעם אחת הוא כן מוזכר.
מלכישוע בן אליהועיני כתב:ציבור כתב:פעם אחת הוא כן מוזכר.
בשירת הים כמובן
יוסףלוי כתב:ולעניין השאלה עתיקת יומין היא.
ארי שבחבורה כתב:יוסףלוי כתב:ולעניין השאלה עתיקת יומין היא.
ומי יודע, שמא קושיא זו כבר רמוזה בדברי המדרש (שיר-השירים רבה ג,א): "על משכבי בלילות" - זה לילה של מצרים, "בקשתי את שאהבה נפשי" - זה משה, "בקשתיו ולא מצאתיו"...
מלכישוע בן אליהועיני כתב:ארי שבחבורה כתב:יוסףלוי כתב:ולעניין השאלה עתיקת יומין היא.
ומי יודע, שמא קושיא זו כבר רמוזה בדברי המדרש (שיר-השירים רבה ג,א): "על משכבי בלילות" - זה לילה של מצרים, "בקשתי את שאהבה נפשי" - זה משה, "בקשתיו ולא מצאתיו"...
אין דרך של המדרש לרמז דברים כך, אבל בכ"ז יפה.
אדג כתב:ואני שמעתי, כי כיון שמשה רבינו היה הראשון שקיים את מצות 'והגדת לבנך', שהרי רק בניו לא היו במצרים ולא ראו ולא שמעו מכל האותות והמופתים, ולפיכך הוצרך משה לספר להם, ומזה נוסד נוסח ההגדה. משא"כ כל הדור ההוא, אשר בעיניהם ראו וכו'. ועל כן לא נכתב שמו של משה בהגדה, שהרי הוא המספר והמדבר, ודפח"ח.
(כפשוט שזהו דרך דרוש, וע"ד פשט ודאי שנכתבה ההגדה בימי תנאים ואמוראים).
צביב כתב:בספר אחד [לרב אחד בפולין קרוב לחסידות גור, איני זוכר את שמו]
כתב ,איתא שאליהו הנביא כתב את הגדה של פסח
ולא ידעתי מקורו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים