התוס' מביאים, דהואיל ואמר אמימר דספה"ע בזה"ז מדרבנן, א"כ אפשר לספור ביהשמ"ש.
והמשיך, שכ' הבה"ג דמי שלא ספר בלילה יספור ביום. ומשמע דהוא משום דהויא מדרבנן בזה"ז. והתוס' הביאו ראיה מהא דקצירת העומר כשר ביום בדיעבד. ולפ"ז הו"ל למימר הכי אף אם הוא מה"ת.
עכ"פ, האם יש איזה מראה מקומות ע"ז, אמאי תלינן הך דינא במה שהוא מדרבנן? (דרשתי על זה בביהמד"ר בליל אחש"פ העעל"ט, ע ם ביאור יפה לדעתי, אבל לא מצאתי מי שיכתוב ע"ז כלל)