וכנרמז לעיל.אליסף כתב:פיספסת את הפואנטה אבל לא חשוב.. חששי הוא שגיוס הבנות לא היה מחמת נאורות פמיניסטית אלא כדי להעביר גם את הבנות בכור ההיתוך הישראלי.
וכנרמז לעיל.אליסף כתב:פיספסת את הפואנטה אבל לא חשוב.. חששי הוא שגיוס הבנות לא היה מחמת נאורות פמיניסטית אלא כדי להעביר גם את הבנות בכור ההיתוך הישראלי.
אליסף כתב:הלום התפרסם שגנץ ואייזנקוט נפגשו עם מיודעינו.
אולי זה פייק ניוז.
רמב"ם הלכות שמיטה ויובל פרק יג
הלכה יב
ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו מפני שהובדל לעבוד את י"י לשרתו ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים שנאמר יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל, לפיכך הובדלו מדרכי העולם לא עורכין מלחמה כשאר ישראל ולא נוחלין ולא זוכין לעצמן בכח גופן, אלא הם חיל השם שנאמר ברך י"י חילו, והוא ברוך הוא זוכה להם שנאמר אני חלקך ונחלתך.
הלכה יג
ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני יי לשרתו ולעובדו לדעה את יי והלך ישר כמו שעשהו האלהים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה י"י חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים, הרי דוד ע"ה =עליו השלום= אומר י"י מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי. בריך רחמנא דסייען.
יג אָז יְרַד שָׂרִיד לְאַדִּירִים עָם יְהוָה יְרַד לִי בַּגִּבּוֹרִים. יד מִנִּי אֶפְרַיִם שָׁרְשָׁם בַּעֲמָלֵק אַחֲרֶיךָ בִנְיָמִין בַּעֲמָמֶיךָ מִנִּי מָכִיר יָרְדוּ מְחֹקְקִים וּמִזְּבוּלֻן מֹשְׁכִים בְּשֵׁבֶט סֹפֵר. טו וְשָׂרַי בְּיִשָּׂשכָר עִם דְּבֹרָה וְיִשָּׂשכָר כֵּן בָּרָק בָּעֵמֶק שֻׁלַּח בְּרַגְלָיו בִּפְלַגּוֹת רְאוּבֵן גְּדֹלִים חִקְקֵי לֵב.
רש"י שופטים פרק ה פסוק טו
ושרי ביששכר - שרים שביששכר הם סנהדראות עוסקין בתורה יודעי בינה לעתים הם תמיד עם דבורה ללמד בישראל חק ומשפט:
ושרי ביששכר - יו"ד זו טפילה היא ואינה משמשת כלום והרי היא כיו"ד בהמות שדי וקרע לו חלוני:
ויששכר כן ברק - ושאר העם של יששכר כן הם עם ברק לכל אשר יצוה:
בעמק שילח ברגליו - שלחם בכל שליחותו ולאסוף את העם ולכל צרכי המלחמה:
בן המחבר כתב:סימנא כתב:צופה_ומביט כתב:שיטתם בדורות האחרונים היא [בצורה מודעת, וכחלק מהנ"ל ותוצאה/מסקנה ישירה והגיונית מהנ"ל] לא לתכנן [מבחינת צעדי ההשתדלות מצדם] לטווח ארוך.
אחרי שהסוסים ברחו מן האורווה, כשאין סיכוי לאותו חוק לעבור, נזכרו נתניהו וחברי הכנסת מיהדות התורה לתמוך בו...
בן אליהו כתב:סוף האמת לנצח
פרנקל תאומים כתב:בן אליהו כתב:סוף האמת לנצח
יש"כ! תודה על העידוד.
יוצא פוניבז' כתב:בענין גיוס לצבא אף למי שאינו לומד,
יעוי' גם דברי הרב יעקב יוסף בקובץ מנורה בדרום אייר תשפ"ד שהובא כאן
הקלטה: https://www.kikar.co.il/haredim-news/se4ziaאך האם דעת גדולי הדור נוחה מגיוס בחורים שאינם לומדים, או לגייס חמישים אחוזים מעולם הישיבות? על פי שלל גדולי ישראל שהבאנו בתקופה האחרונה, מתברר שלא, והיום אנו חושפים לראשונה ב'כיכר השבת', הקלטה של המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל, שמבהיר נחרצות את דעתו בנוגע לגיוס בחורים שאינם לומדים.
ההקלטה המלאה
השואל: "המשגיח, אני קשור עם ראש הישיבה הרב צדקה, והוא בצער גדול שלא מדברים מספיק על הנושא שגם בחורים שהם חלשים בלימוד אסור לגייס אותם. מנסים להביא פשרות חמורות בדברים האלה".
המשגיח הגר"ד: "לא ידעתי".
השואל: "כן כן, הוא ממש בצער גדול ומנסה לפעול, אבל צריך שיפעלו עוד. שגם בחורים חלשים שלא לומדים שלא יגייסו אותם".
המשגיח הגר"ד: "בוודאי בוודאי מה השאלה".
שואל: "יש היתר לבחור שלא לומד ללכת לצבא?".
המשגיח הגר"ד: "חס ושלום. חשבתי שזה דברים ברורים".
יצוין, כי גורם המעורה בעולם הישיבות מסביר ל'כיכר השבת': "צריך להבין שהפעם באמת מדובר בגזירה, יש אלפי בחורים שחווים בימי הבחרות קשיים, והם הולכים לישיבות יותר חלשות ואז הם מתרצנים, מתחתנים ומקימים בית אמיתי של תורה וחלק גדול מהם אף נשארים אברכים".
לדבריו, "אין שום הצדקה לשלוח אותם לצבא, שם הם בטוח לא יגדלו בית של תורה והם יפרקו כל עול, זו גזירה וכליה על עולם הישיבות, אף פעם, שום גדול בישראל לא התיר דבר כזה".
טפח כתב:התביעה לגייס את מי שלא לומד היא קנטרנית לחלוטין. יש כאלה שכבר התבוללו לגמרי והתערבו בישראליות, הם מדברים ומתלבשים כמותם, והזיקה האחרונה שלהם לחרדיות היא העובדה שאינם מתגייסים. ברגע שהם יתגייסו הם יאבדו כל קשר עם החרדיות. אין שום הגיון לדרוש דווקא מהם להתגייס ולהחליף מגזר.
עקביה כתב:טפח כתב:התביעה לגייס את מי שלא לומד היא קנטרנית לחלוטין. יש כאלה שכבר התבוללו לגמרי והתערבו בישראליות, הם מדברים ומתלבשים כמותם, והזיקה האחרונה שלהם לחרדיות היא העובדה שאינם מתגייסים. ברגע שהם יתגייסו הם יאבדו כל קשר עם החרדיות. אין שום הגיון לדרוש דווקא מהם להתגייס ולהחליף מגזר.
אשמח לדעת מה ההגדרה של 'תביעה קנטרנית' ע"פ מעלתו.
לענ"ד, התביעה לגייס את החרדים מוצדקת ומובנת, אלא שיש עליה תשובה (או תשובות), ויש לדון כלפי כל מגזר וחוג משקלה של מי גובר, של התביעה או של התשובה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים