יאיר כתב:יש גם הסבר שקין טען שהוא הבכור ומגיע לו פי 2..
יש שם עוד דיעה מפליאה..שרק מי שיראה שם יראה שאני כותב דיעה אמיתית..שהיתה חוה ראשונה (לפני חוה אשתו של אדם) ועליה התקוטטו..
יאיר כתב:בכל אופן יצאו שהיו שתיים...האין זה מפליא?
אם חזרה לעפרה איך רבו עליה קין והבל?
דבריך כתובים שם בהמשך? (אעיין בהזדמנות).
חיס כתב:שאלה ?
האם היה לקיין מצות "יבום" את אשת הבל ??
או אולי רוצח שהורג את אחיו לא שייך המצוה ?
אוצר החכמה כתב:יש שם עוד דיעה מפליאה..שרק מי שיראה שם יראה שאני כותב דיעה אמיתית..שהיתה חוה ראשונה (לפני חוה אשתו של אדם) ועליה התקוטטו..
זאת לא דעה מפליאה אלא הדעה הזאת סוברת שזה יישוב הפסוקים שהקשו חז"ל שמקום אחד אומר זכר ונקבה ברא אותם ומקום אחד אומר מן הצלע.
ולשיטה זו
זכר ונקבה ברא אותם כלומר שבתחילה נבראו איש ואשה מן האדמה
אבל אח"כ הקב"ה ברא את האשה חוה אם כל חי מן הצלע והיא היתה אשתו של אדם והראשונה חזרה לעפרה כמו שמבואר שם.
חכם באשי כתב:המקור הקדום ביותר (הידוע לי) לענין חוה ראשונה וחוה שניה הוא ספר 'אלפא ביתא דבן סירא'.
דתניא ברזא עלאה (תרומה קעח ב מו ב) בספרא דצניעותא כד אתברי אדם נחת בדיוקנא קדישא עלאה ונחתו עמיה תרין רוחין מתרין סטרין מימינא ומשמאלא כללא דאדם ורוחא דימינא אתקרי נשמתא קדישא דכתיב (בראשית ב) ויפח באפיו נשמת חיים ורוחא דשמאלא אתקרי נפש חיה והוה אזיל ונחית מעילא לתתא ולא אתיישבא בהדי אחרא, כד הוה עייל שבתא והוה חב אדם אתעבידו (נ"א אתנגידו) מההוא רוחא שמאלא בריין מתפשטן בעלמא ולא אסתיימו גופא דלהון, ואתחברו בהאי גופא דאדם בדכורא ונוקבא ואתילידו בעלמא, ואלין אקרון נגעי בני אדם
חכם באשי כתב:ענין חוה הראשונה נזכר באריכות בא"ב דבן סירא, ומקורו בספרים החיצונים. ואכמ"ל וד"ל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים