במשך חכמה (בהעלתך י"ב, א) דבמצות סנהדרין אמר בספרי גבי זקן ממרא דכתיב (דברים יז ט) ובאת אל הכהנים הלוים ואל השופט דיהיו כהנים ולוים בו, וכן פסק הרמב"ם (הל' סנהדרין פ"ב ה"ב), אם כן בסנהדרין של משה מי היה הכהן, אם אהרן ובניו הלא משה היה להם ראשון בשני וקרובים פסולים, עיי"ש.
וצ"ע דהא כתב בספרו משך חכמה (פ' ואתחנן ד"ה שובו לכם) דעריות דמקודם מתן תורה כיון שנעשו גרים מותר להינשא להם, כיון דגר שנתגייר כקטן שנולד דמי, ולא שייך קירבות, ומתרץ בזה מה שהוקשה להחתם סופר (ע"ז ס"ד. ד"ה אקילו) שכתב יגעתי הרבה ולא מצאתי מנא להו לרבנן יבמות (כ"ב.) הא דגר שנתגייר כקטן שנולד דמי, אמנם על פי האמור ניחא דמסתמא היו ליוצאי מצרים נשים הרבה שהיו מאותן שאין בני נח מוזהרין עליהן, ועמרם יוכיח שגדול הדור היה ונשא דודתו, וכו', וע"כ דגר שנתגייר כקטן שנולד דמי עכ"ד.
א"כ מאי מקשה דאי אפשר דמשה היו בסנהדרין עם אהרן, דהא שפיר הי' יכול משה ואהרן להיות בסהדרין דאינם קרובים דלאחר מתן תורה גר שתתגייר כקטן שנולד דמי.