מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ההפגנות הבלתי פוסקות

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
תוכן
הודעות: 6346
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי תוכן » ה' יולי 25, 2024 10:30 am

זאב ערבות כתב:הבוקר קבלתי מכתב זה בחתימת הכותב (שמחקתי ושאני מכיר אותו מהתכתבות קודמת ויתכן והוא אף חבר בפורום) והדברים מדברים בעד עצמם על האלימות הגוברת (מחקתי כמה שורות שלא נוגעות לענין, למכתב צורף וידאו קצר שצולם ממרפסת אחד הבתים ממול האירוע):
צהריים טובים
אתמול בלילה קרה משהו מחריד, בעיצומה של בני ברק, עמד יהודי תלמיד חכם, בפוזה שמזכירה תקופות אפלות לעם ישראל, מוקף המון אלים, כיפתו נתלשה ממנו, הואו סופג אלימות קשה, מכות, חפצים שהושלכו, גז מדמיע שרוסס, השפלות וגידופים, כל הרוע הזה במשך דקות ארוכות (תיעוד מצורף).
שמו של היהודי הוא הרב אוריה עינבל, תלמיד חכם שעוסק כבר שנים בקירוב התורה והמצוות אל בני הדור שלנו, הוא הולך בחושך וקורא "טעמו וראו כי טוב השם", ובמגוון שיעורים ופעילויות, אט אט מחבר עוד ועוד צעירים לאור הגדול של התורה, ולפנימיות ומשמעות המצוות.
בשנים האחרונות קמו אנשים רעים ומושחתים להצר את צעדיו, הפיצו עליו שקרים במרמה וזיופים ובשיטות של עולם תחתון, ניסו לגרום לרבותיו מרן הגרד"ל ומרן הגרמ"ה הירש שליט"א לצאת נגדו (ובחסד ה' שלא הצליחו). אותם רשעים, המכנים את עצמם 'בני תורה', ונושאים לשווא את שמו של מרן הגר"ש אויערבאך זצוק"ל יורדים לחייו של הרב עינבל כבר כמה שנים, באופנים שפלים ביותר.
בשבוע שעבר באה קבוצה מאותם מושחתים להפריע לשיעור שמסר הרב בבני ברק, באלימות מילולית ופיזית תקפו את הרב ומשתתפי השיעור, הם גנבו לרב חפצים אישיים, ואך בנס לא היו נפגעים בגוף. ואתמול בלילה, למרבה הזוועה, שבו הכלבים על קיאם, אך הפעם באלימות גדולה יותר כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף, מכות והשלכת חפצים, התזת גז מדמיע, שבירת משקפיים וגניבת חפצים, התנהגות בזויה ומחרידה.
אני בסערת רגשות גדולה מאז אתמול, גם בגלל האלימות שהיא דבר מתועב בכל מקרה, אבל גם בגלל עצם הפגיעה, אני מרגיש פגוע ומושפל.
אני לא תלמיד של הרב, אבל, אני חושב ומרגיש, שכל בית המדרש הגדול הזה, ביהמ"ד הגר"א על כל שלוחותיו וכל הרבנים החברים בו, הרבה מאד מהחברים הטובים שרכשתי לי, האנשים שעיצבו וגיבשו אותי למה שאני, היכולת לחשוב, האפשרות להיות חלק מחבורת יראי ה' וחושבי שמו, דברים שאני חב להם את חיי הרוחניים כפשוטו, לא היו יכולים להתקיים בלי הרב.
וככל שאני חושב על זה, כך אני מרגיש כאב גדול יותר, מושפל יותר, עצוב יותר, ההשפלות והמכות שהרב קיבל, היו מכוונות כלפי כל מי שאינו קנאי צר עין וחשוך, כלפי כל מי ששונא אלימות ורוע, כלפי כל המבקשים להתחדש בעבודת ה' תמיד ולהתקרב אליו עוד ועוד, כלפי כל אוהבי התורה באמת. אתמול בלילה הותקפתי אני.
תלמידי הרב אינם עסוקים באלימות ובשאר פעולות כיו"ב, ההחלטה שהתקבלה היא להפיץ חזק יותר את אור תורתו של הרב, להדפיס ספרים משיעוריו, כדי להגדיל את מעגל הנהנים מאורו, לחזק אותו ואת כל הנפגעים, ולומר לרוע – עד כאן!


מבלי להביע שום תמיכה במפגינים ובהתנהגות שלא ראויה שלהם, הביקורת נגד הר' אוריה עינבל היא במקום. הוא אומר בפירוש, שתורה שבעל פה יכולה להשתנות כפי דעתם של חכמי הדור, ובזה הוא מכחיש את המסורה.

האמת היא, שיש כאן טרגדיה גדולה מאד. כלל ישראל זקוקה מאד לאנשים כמו הר' עינבל, שהם אנשי בשורה ובכוחם להפיח חיות בעצמות יבשות. עצוב מאד מאד, שהיצר הרע הצליח ללכוד אותו ולהוליך אותו שולל, ובכך להפוך את מי שהיה אמור להיות דמות מרכזית בעל השפעה רחבה שמרבה חיילים לתורה וליראה, לדמות שולית חסרת תוחלת.

אם יש לו דעות שהן לא מקובלות הוא היה אמור לשמור אותם בתוכו פנימה, ולהתרכז בשליחות שלו, שהוא לעודד ולחזק אנשים בעבודת ה' ובלימוד התורה, ותו לא! למה הוא הרגיש שהוא חייב לבטא דעות אלו שהוא יודע שהן לא מקובלות. אין זה אלא הרוח שטות שנכנסת דוקא באנשים עם הכי הרבה פוטנציאל. ועל דא ודאי קא בכינא.

נערי האוצר
הודעות: 200
הצטרף: א' פברואר 13, 2011 10:00 am

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי נערי האוצר » ה' יולי 25, 2024 10:38 am

תוכן כתב:מבלי להביע שום תמיכה במפגינים ובהתנהגות שלא ראויה שלהם, הביקורת נגד הר' אוריה עינבל היא במקום.

יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את ההבחנה הליברלית הזו, בין ביקורת עניינית לבין החטפת מכות. במצב כזה אתה יכול להיתמם ולומר שבטלה דעתם ואינך מתחשב בהם (ולהעמיס עוד גולגולת על החגורה), ומאידך אתה יכול להכיר במציאות ולשמור את הביקורת בתוכך פנימה, ולהתרכז בשליחות שלך, שהיא לעודד ולחזק אנשים בעבודת ה' ובלימוד התורה, ותו לא!

ואגב, כל מה שאמרת על הכחשת המסורת הוא שקר (מעניין למה הקנאות צריכה תמיד לשלב ידיים עם השקר, כמו השקר של "קו ירוק" בשם החזו"א שהצדיק אלימות, והרי בילק"ש נאמר שהם הסתכסכו לאחר שיצאו מתיבת נח, ויל"ע).

צופה_ומביט
הודעות: 5290
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' יולי 25, 2024 11:07 am

מנין לרב תוכן שכוחו של הרב ענבל לחזק אינו דייקא בהבנות ובהסברים שלו שמיישבים מה שקשה ומציק להרבה מצעירי הצאן בימינו [כן, להפתעת הוריהם ומוריהם, שיחשבו למה בניהם הגיעו לידי כך, ומה עשו או יכולים לעשות כנגד זה]? יש אנשים שמחזקים בהתלהבות וחמימות וניגונים ודיבורים מלטפים ויהדות של רגש, ויש אנשים שמחזקים בחיזוק היסודות בצורה מתקבלת על הדעת ומתיישבת על הלב. לכל סוג כזה יש קהל יעד שזה מה שהוא צריך.
אין לי מושג מה בדיוק דורש הרב ענבל והאם/במה הוא חולק על המסורה, רק אומר שכעיקרון גורף, דבריו שיש מסורה שתורה שבעל פה לא יכולה להשתנות לפי חכמי הדור חולקים על הרמב"ם בהקדמת פירוש המשנה ומשנה תורה.
ודי בזה.

עיניו כיונים
הודעות: 351
הצטרף: א' ינואר 04, 2015 11:32 am

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי עיניו כיונים » ה' יולי 25, 2024 12:26 pm

צופה_ומביט כתב:מנין לרב תוכן שכוחו של הרב ענבל לחזק אינו דייקא בהבנות ובהסברים שלו שמיישבים מה שקשה ומציק להרבה מצעירי הצאן בימינו [כן, להפתעת הוריהם ומוריהם, שיחשבו למה בניהם הגיעו לידי כך, ומה עשו או יכולים לעשות כנגד זה]? יש אנשים שמחזקים בהתלהבות וחמימות וניגונים ודיבורים מלטפים ויהדות של רגש, ויש אנשים שמחזקים בחיזוק היסודות בצורה מתקבלת על הדעת ומתיישבת על הלב. לכל סוג כזה יש קהל יעד שזה מה שהוא צריך.
אין לי מושג מה בדיוק דורש הרב ענבל והאם/במה הוא חולק על המסורה, רק אומר שכעיקרון גורף, דבריו [של המתקרא 'תוכן'] שיש מסורה שתורה שבעל פה לא יכולה להשתנות לפי חכמי הדור חולקים על הרמב"ם בהקדמת פירוש המשנה ומשנה תורה.
ודי בזה.
הוספתי את המילים המודגשות להבהרה.

צופה_ומביט
הודעות: 5290
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' יולי 25, 2024 12:35 pm

כמובן, ויישר כוח.
אכן עיניו בוחנות ומבחינות.

עקביה
הודעות: 5604
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי עקביה » ה' יולי 25, 2024 12:41 pm

תוכן כתב:הביקורת נגד הר' אוריה עינבל היא במקום. הוא אומר בפירוש, שתורה שבעל פה יכולה להשתנות כפי דעתם של חכמי הדור, ובזה הוא מכחיש את המסורה.

חבל שאתה חוזר על הטיעון הזה לאחר שבאשכול אחר לא היה לך מענה כנגד הראיות שנגד דעתך.

אור עולם
הודעות: 1415
הצטרף: ד' ספטמבר 02, 2020 8:26 pm
מיקום: "שבתי בבית הוי"ה כל ימי חיי"

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי אור עולם » ה' יולי 25, 2024 2:12 pm

אבל איך יש בכלל מקום בלב לדבר על הדעות
כשיהודי תלמיד חכם עומד במשך דקות ארוכות, בלב בני ברק, מוכה ומושפל עד עפר
בידי צעירים שלא קרו ולא שנו עשירית ממנו
ואין פוצה פה ומצפצף?

צופה_ומביט
הודעות: 5290
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ה' יולי 25, 2024 2:44 pm

נו, לשיטתם/טענתם הוא כופר חוטא ומחטיא. גם קורח וגם עשיו וגם ירבעם ומנשה היו תלמידי חכמים גדולים וכו' וכו' וכו'.
לכן אין מנוס מלדבר על הדעות. כי מכאן הכל מתחיל.
אא"כ עושים חלוקה בין הרחקת הדעות לבין ההתנהגות כנגדן = צורת המחאה, וזה כמדומה שיש לו תקדימים שלא מחלקים, אלא כלפי כופרים מסיתים ומדיחים פועלים בכל הכוח.
כמובן שעצם זה שהמחאה מנוהלת בידי נערים והאלימות בהתאם, והם שטופי מוח שלא יודעים לא מה הוא אמר ולא על מה הם מפגינים - זה משהו אחר לגמרי. מעיד על ריקנות גדולה אצלם, ואולי הם הראשונים שצריכים להצטרף לשיעוריו של הרב אוריה.
[התופעה הזו חוזרת על עצמה בכל העולם, מאד בכותרות היום, פרי פלסטיין, פרום דה ריבר טו דה סי, מצעירים מאד נרגשים וחשים מוארים וערכיים ומוסריים במלחמתם, שלא יודעים אפילו על איזה ריבר וסי מדובר ומה קורה פה ומה קרה פה במאה השנים האחרונות ומה המשמעות בכלל של פרום דה ריבר טו דה סי ושל פרי פלסטיין ומי זה החמאס הזה שהם תומכים בו מה מעשיו ומה דעתו עליהם גופא. רק פוגשים כמה סיסמאות ריקות ברשת וזה מדליק אותם למלחמת קודש. ככה זה דור האינסטנט והאינטרנט, שהא בהא תליא, כמו שבדיוק היום ראיתי בשיעור כתוב של הרב אוריה, שהחלטתי לקרוא בו כאקט שכנגד (לא מוצא אותו שנית כרגע). עוד ראיתי שבשיעור הקודם שהופרע באלימות מאותה קבוצה, לפני כשבוע, עבר הרב אוריה לדבר במקום השיעור המקורי (מצוות ק"ש בספר המצוות לרמב"ם, האמנת האחדות) על דרכי מלחמה ומחאה ברשעים על פי תורה].

זאב ערבות
הודעות: 9187
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' יולי 25, 2024 4:45 pm

תוכן כתב:מבלי להביע שום תמיכה במפגינים ובהתנהגות שלא ראויה שלהם, הביקורת נגד הר' אוריה עינבל היא במקום. הוא אומר בפירוש, שתורה שבעל פה יכולה להשתנות כפי דעתם של חכמי הדור, ובזה הוא מכחיש את המסורה.

האמת היא, שיש כאן טרגדיה גדולה מאד. כלל ישראל זקוקה מאד לאנשים כמו הר' עינבל, שהם אנשי בשורה ובכוחם להפיח חיות בעצמות יבשות. עצוב מאד מאד, שהיצר הרע הצליח ללכוד אותו ולהוליך אותו שולל, ובכך להפוך את מי שהיה אמור להיות דמות מרכזית בעל השפעה רחבה שמרבה חיילים לתורה וליראה, לדמות שולית חסרת תוחלת.

אם יש לו דעות שהן לא מקובלות הוא היה אמור לשמור אותם בתוכו פנימה, ולהתרכז בשליחות שלו, שהוא לעודד ולחזק אנשים בעבודת ה' ובלימוד התורה, ותו לא! למה הוא הרגיש שהוא חייב לבטא דעות אלו שהוא יודע שהן לא מקובלות. אין זה אלא הרוח שטות שנכנסת דוקא באנשים עם הכי הרבה פוטנציאל. ועל דא ודאי קא בכינא.

מעניין שדווקא אתה מכל חברי הפורום מצדיק את הביקורת על רא"ע, הלא גם אתה ידען גדול במדעי והוויות העולם ולאו דווקא בעל דעות חרדיות קונבנציונליות. ואכן ביקורת זה דבר טוב ורצוי, הבעיה היא שהיום נהפך לאופנה להשתמש בכח הזרוע בכדי להביע התנגדות לדעותיהם של אחרים (זוכרים את התפרעות ליל ששי?), או כשמשהו לא הולך בכיוון, ולשם כך "מגייסים" בחורים, וכאן אני שואל, מה מעשיהם של אותם בחורים? האם הם נערי רחוב שנפלטו מהישיבה או בחורים שהוציאו אותם מהישיבה בשביל להפגין ולזרוק אשפה על רי"א ולזרוק את הכיפה שעל ראשו, תמונה שמזכירה תמונה מפורסמת של הנאצים? האם הבחורים עשו זאת על דעת עצמם, דבר שלא מסתבר מכיוון שמנין להם מה דעותיו, ואם שלחו אותם, מה סברו המשלחים? האם הם איזה עסקנים שצריכים אקשן בשביל להראות בבחירות הבאות שהם בעלי מעשים ולא רק דיבורים? היום יוצאים נגד ר' אוריה ומחר יצאו נגד ר"י פלונית (קרי ר' לייבל).
ובקשר להערתך האחרונה, מה זה דעות לא מקובלות? לא מקובלות אצל מי? מי הקובע מה מקובל ומה לא, האם יש איזושהי ועדה? וזה שאתה כותב שהיה צריך לשמור אותם לעצמו בתוכו פנימה, אם כך כיצד ימלא את שליחותו? דעותיו הם השליחות שלו (ואיני מתיחס כאן כלל אם הם נכונות או מקובלות). האם כל הציבור החרדי לכל שלוחותיו הוא הומגני שיש רק דעה אחת מקובלת? אז אולי הוא לא חרדי ואם כך שיעזבו אותו לנפשו, ומי שרוצה להקשיב לשיעוריו שיקשיב ומי שלא רוצה שלא יקשיב.
האם שאלת אותו איפעם מה כוונתו באומרו שתורה שבע"פ יכולה להשתנות כפי דעת חכמי הדור? סתם כך לשפוט בן אדם?
גילוי: איני בא להגן על רי"א ואין לי שום קשר אליו ואל תורתו ואף יצאתי נגד כמה דברים שאמר, וכל הערתי באה לגנות את שיטת האלימות שנעשתה לדבר שבשיגרא.

דרומי
הודעות: 9309
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי דרומי » ה' יולי 25, 2024 7:19 pm

אין שום קשר לדיעות עם אלימות.

וגם מי שבאמת מוחרם ומנודה מבית הדין הגדול אין שום היתר לנהוג כלפיו באלימות פיזית.

הגיע הזמן להוקיע לגמרי את כל מי שמשתמש בידים, לא משנה מאיזה סיבה (מלבד הגנה עצמית).

אלא שיהדות החרדית כולה נכשלה בענין זה לאחר אותה שבת ידועה שבה התרחשה אלימות מזעזעת ציבורית וברורה ואיש לא פצה את פיו. אז מה יאמרו אזובי הקיר.

אם לאחר מעשים דומים של אלימות יעשו חרם ציבורי בדוגמת פילגש בגבעה, אז משהו ישתנה. אבל כל עוד לא עושים כך, ויש סלחנות כלפי מי שמשתמש בידיו (וזה בכלל לא משנה אם המוכה הוא בעל כיפה גדולה או קטנה, שחורה או סרוגה, או אפילו בלי כיפה בכלל), לא יעזור כלום.

זאב ערבות
הודעות: 9187
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' יולי 25, 2024 9:47 pm

דרומי כתב:אין שום קשר לדיעות עם אלימות.

וגם מי שבאמת מוחרם ומנודה מבית הדין הגדול אין שום היתר לנהוג כלפיו באלימות פיזית.

הגיע הזמן להוקיע לגמרי את כל מי שמשתמש בידים, לא משנה מאיזה סיבה (מלבד הגנה עצמית).

אלא שיהדות החרדית כולה נכשלה בענין זה לאחר אותה שבת ידועה שבה התרחשה אלימות מזעזעת ציבורית וברורה ואיש לא פצה את פיו. אז מה יאמרו אזובי הקיר.

אם לאחר מעשים דומים של אלימות יעשו חרם ציבורי בדוגמת פילגש בגבעה, אז משהו ישתנה. אבל כל עוד לא עושים כך, ויש סלחנות כלפי מי שמשתמש בידיו (וזה בכלל לא משנה אם המוכה הוא בעל כיפה גדולה או קטנה, שחורה או סרוגה, או אפילו בלי כיפה בכלל), לא יעזור כלום.

פעם היו עיירות ולכל עיירה היה רב שעל פיו ישק דבר והיה דואג לתקן מה שצריך לתקן. והיום כל ציבור תורני חי בבועה לעצמו ואף אחד אינו מעוניין להתערב בעניינם של אחרים שכן אז הוא יקבל חזרה וכך נוצר מצב שאיש אינו מפחד לעשות ככל העולה על רוחו, ואם מעשיו של פלוני לא מוצאים חן בעיני השני, נניח חנות לפלאפונים, אז ישלחוקבוצת נערים שינפצו את החלונות וישברו את תכולת החנות ועוד יש שיאמרו שזה קידוש השם למען ילמדו וייראו. ולידיעתך, זה לא התחיל באותה שבת אלא כבר היו מקרים פה ושם אך לא בשבת ולא בצורה כזו מסיבית (להזכירך את אותו מקרה שתפסו אחד מקהילתך בקראון הייטס לפני כמה שנים והרביצו לו מכות רצח וקצצו לו את הזקן, האם מישהו מחה אז על זה?

הפצת המעיינות
הודעות: 1255
הצטרף: ב' יוני 11, 2018 11:23 pm
שם מלא: ג'ינג'י

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי הפצת המעיינות » ה' יולי 25, 2024 9:51 pm

זאב ערבות כתב: האם מישהו מחה אז על זה?

האם הרב הגאון רבי דוד פיינשטיין מחה על זה?

אראל
הודעות: 3488
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי אראל » ה' יולי 25, 2024 10:01 pm

זאב ערבות כתב:פעם היו עיירות ולכל עיירה היה רב שעל פיו ישק דבר והיה דואג לתקן מה שצריך לתקן. והיום כל ציבור תורני חי בבועה לעצמו ואף אחד אינו מעוניין להתערב בעניינם של אחרים שכן אז הוא יקבל חזרה וכך נוצר מצב שאיש אינו מפחד לעשות ככל העולה על רוחו, ואם מעשיו של פלוני לא מוצאים חן בעיני השני, נניח חנות לפלאפונים, אז ישלחוקבוצת נערים שינפצו את החלונות וישברו את תכולת החנות ועוד יש שיאמרו שזה קידוש השם למען ילמדו וייראו. ולידיעתך, זה לא התחיל באותה שבת אלא כבר היו מקרים פה ושם אך לא בשבת ולא בצורה כזו מסיבית (להזכירך את אותו מקרה שתפסו אחד מקהילתך בקראון הייטס לפני כמה שנים והרביצו לו מכות רצח וקצצו לו את הזקן, האם מישהו מחה אז על זה?

לעיל, כשהעליתי נידון 'עונש מאסר', הביאו כמה חבירים פה , דעות כמה ראשונים, שניתן רשות להלקות ולהרביץ מכות, 'להרתיע אחרים' 'למען ילמדו ויראו' ...
עס איז נישט עק וועלט....
נערך לאחרונה על ידי אראל ב ה' יולי 25, 2024 10:04 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

נערי האוצר
הודעות: 200
הצטרף: א' פברואר 13, 2011 10:00 am

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי נערי האוצר » ה' יולי 25, 2024 10:03 pm

אראל כתב:לעיל, כשהעליתי נידון 'עונש מאסר', הביאו כמה חבירים פה, דעות כמה ראשונים, שניתן רשות להלקות ולהרביץ מכות, 'להרתיע אחרים' 'למען ילמדו ויראו' ...

נהדר. סוף סוף הפציעה המסקנה: להרביץ לר' אוריה ולהלל את כמעט רוצח.

בן מיכאל
הודעות: 2387
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי בן מיכאל » ו' יולי 26, 2024 12:06 am

עקביה כתב:
צופה_ומביט כתב:לגבי הרוצחים הערבים ימ"ש, כידוע שעבורם שום דבר לא מרתיע, גם לא מוות. כי הם בחלומות של ג'יהאד. אנשים כאלה שום דבר לא עוצר.

אומרים שקבורה בעור חזיר כן מרתיעה אותם, וכי הבריטים ניסו שיטה זו בהצלחה כששלטו כאן.

אגדה אורבנית שהופרכה מזמן.

יחף
הודעות: 19
הצטרף: ג' יולי 20, 2021 1:17 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי יחף » ו' יולי 26, 2024 12:07 am

אז למה הצבא מנע מחיילים לעשות זאת בתחילת המלחמה?

בן מיכאל
הודעות: 2387
הצטרף: ד' ינואר 04, 2017 2:19 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי בן מיכאל » ו' יולי 26, 2024 12:11 am

היו יפי נפש שהתנגדו לכך מסיבות של זכויות וכו', אבל לעצם הענין כבר הוכח שזה לא עזר לבריטים בהודו, וכל הסיפור הוצא מהקשרו.
היה על כך מאמר במקור ראשון, אבל היום הוא פתוח רק למנויים.

תוכן
הודעות: 6346
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי תוכן » ו' יולי 26, 2024 2:27 am

נערי האוצר כתב:
תוכן כתב:מבלי להביע שום תמיכה במפגינים ובהתנהגות שלא ראויה שלהם, הביקורת נגד הר' אוריה עינבל היא במקום.

יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את ההבחנה הליברלית הזו, בין ביקורת עניינית לבין החטפת מכות. במצב כזה אתה יכול להיתמם ולומר שבטלה דעתם ואינך מתחשב בהם (ולהעמיס עוד גולגולת על החגורה), ומאידך אתה יכול להכיר במציאות ולשמור את הביקורת בתוכך פנימה, ולהתרכז בשליחות שלך, שהיא לעודד ולחזק אנשים בעבודת ה' ובלימוד התורה, ותו לא!

ואגב, כל מה שאמרת על הכחשת המסורת הוא שקר (מעניין למה הקנאות צריכה תמיד לשלב ידיים עם השקר, כמו השקר של "קו ירוק" בשם החזו"א שהצדיק אלימות, והרי בילק"ש נאמר שהם הסתכסכו לאחר שיצאו מתיבת נח, ויל"ע).


איך אני קשור לפה? אמרתי ש(חלק מ)הביקורת שהם אומרים מוצדקת. אני לא פונקציה בסיפור הזה.

מה שאמרתי על הכחשת מסורת תורה שבעל פה הוא אמת לאמיתה, וכתבתי על זה מאמר שלם, ובינתיים לא פרסמתי אותו.

תוכן
הודעות: 6346
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי תוכן » ו' יולי 26, 2024 2:29 am

צופה_ומביט כתב:מנין לרב תוכן שכוחו של הרב ענבל לחזק אינו דייקא בהבנות ובהסברים שלו שמיישבים מה שקשה ומציק להרבה מצעירי הצאן בימינו [כן, להפתעת הוריהם ומוריהם, שיחשבו למה בניהם הגיעו לידי כך, ומה עשו או יכולים לעשות כנגד זה]? יש אנשים שמחזקים בהתלהבות וחמימות וניגונים ודיבורים מלטפים ויהדות של רגש, ויש אנשים שמחזקים בחיזוק היסודות בצורה מתקבלת על הדעת ומתיישבת על הלב. לכל סוג כזה יש קהל יעד שזה מה שהוא צריך.
אין לי מושג מה בדיוק דורש הרב ענבל והאם/במה הוא חולק על המסורה, רק אומר שכעיקרון גורף, דבריו שיש מסורה שתורה שבעל פה לא יכולה להשתנות לפי חכמי הדור חולקים על הרמב"ם בהקדמת פירוש המשנה ומשנה תורה.
ודי בזה.


הרמב"ם אינו אומר שהמסורת יכולה להשתנות, וכבר דיברו על זה בלי סוף.

לפי מה שאנשים מספרים, יש אנשים שהגיעו ליאוש או לחוסר תקוה, והר' עינבל חיזק אותם. ואין חיזוק זה קשור כי הוא זה עם התורה החדשניות שהוא מפיץ.

תוכן
הודעות: 6346
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי תוכן » ו' יולי 26, 2024 2:30 am

עקביה כתב:
תוכן כתב:הביקורת נגד הר' אוריה עינבל היא במקום. הוא אומר בפירוש, שתורה שבעל פה יכולה להשתנות כפי דעתם של חכמי הדור, ובזה הוא מכחיש את המסורה.

חבל שאתה חוזר על הטיעון הזה לאחר שבאשכול אחר לא היה לך מענה כנגד הראיות שנגד דעתך.


האם תוכל להראות באיזה אשכול לא היו לי תשובות?

תוכן
הודעות: 6346
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי תוכן » ו' יולי 26, 2024 2:34 am

זאב ערבות כתב:
תוכן כתב:מבלי להביע שום תמיכה במפגינים ובהתנהגות שלא ראויה שלהם, הביקורת נגד הר' אוריה עינבל היא במקום. הוא אומר בפירוש, שתורה שבעל פה יכולה להשתנות כפי דעתם של חכמי הדור, ובזה הוא מכחיש את המסורה.

האמת היא, שיש כאן טרגדיה גדולה מאד. כלל ישראל זקוקה מאד לאנשים כמו הר' עינבל, שהם אנשי בשורה ובכוחם להפיח חיות בעצמות יבשות. עצוב מאד מאד, שהיצר הרע הצליח ללכוד אותו ולהוליך אותו שולל, ובכך להפוך את מי שהיה אמור להיות דמות מרכזית בעל השפעה רחבה שמרבה חיילים לתורה וליראה, לדמות שולית חסרת תוחלת.

אם יש לו דעות שהן לא מקובלות הוא היה אמור לשמור אותם בתוכו פנימה, ולהתרכז בשליחות שלו, שהוא לעודד ולחזק אנשים בעבודת ה' ובלימוד התורה, ותו לא! למה הוא הרגיש שהוא חייב לבטא דעות אלו שהוא יודע שהן לא מקובלות. אין זה אלא הרוח שטות שנכנסת דוקא באנשים עם הכי הרבה פוטנציאל. ועל דא ודאי קא בכינא.


מה זה דעות לא מקובלות? לא מקובלות אצל מי? מי הקובע מה מקובל ומה לא, האם יש איזושהי ועדה? וזה שאתה כותב שהיה צריך לשמור אותם לעצמו בתוכו פנימה, אם כך כיצד ימלא את שליחותו? דעותיו הם השליחות שלו (ואיני מתיחס כאן כלל אם הם נכונות או מקובלות). האם כל הציבור החרדי לכל שלוחותיו הוא הומגני שיש רק דעה אחת מקובלת? אז אולי הוא לא חרדי ואם כך שיעזבו אותו לנפשו, ומי שרוצה להקשיב לשיעוריו שיקשיב ומי שלא רוצה שלא יקשיב.
האם שאלת אותו איפעם מה כוונתו באומרו שתורה שבע"פ יכולה להשתנות כפי דעת חכמי הדור? סתם כך לשפוט בן אדם?


דעות לא מקובלות הכוונה שהן מנוגדות לדעות כפי שהם מתבארים בכתבי רבותינו הראשונים והאחרונים.

יש שיעור של רא"ע שבה הוא מפרש את דעתו בענין המסורה של תורה שבעל פה בטוב טעם ודעת, כך שאין לטעות בכוונתו.

ואם יש לו דעה שנויה במחלוקת, אפשר לחיות בלי להפיץ אותו. כמו שר' ישראל סלנטר אומר, לא כל דבר שחושבים צריך לומר.

תוכן
הודעות: 6346
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי תוכן » ו' יולי 26, 2024 2:36 am

דרומי כתב:וגם מי שבאמת מוחרם ומנודה מבית הדין הגדול אין שום היתר לנהוג כלפיו באלימות פיזית.


סתם תיקון קטן, ללא קשר למקרה הנוכחי. מי שמנדין אותו והוא מתעלם מכין אותו, וכמו שכתב הרמב"ם הלכות טוען ונטען פ"א ה"ה:

היה מחוייב שבועה מדבריהם מן הנשבעין ונפטרין כגון הנשבעין על טענת ספק או מן הנשבעין היסת ולא רצה להשבע משמתין אותו שלשים יום אם לא בא ולא תבע נידויו מלקין אותו מכת מרדות, וכל מי שחלה עליו שמתא שלשים יום מכין אותו מכת מרדות ואחר כך מתירין נדויו.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 2756
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ו' יולי 26, 2024 4:42 am

מכין אותו אין פירושו 'אלימות פיזית', למרות שזה אלים וזה פיזי.

אלימות פיזית פירושו פראות ללא רסן, מכות ללא חשבון, וקלקול המדות של האדם העושה כן.

כאשר זה נעשה עפ"י פסק בי"ד ושליח בי"ד 'יתירי שכל וחסרי כח', והכל נעשה מתוך שיקול התורה, אין זה נראה כמו ציבור חמום המוציא את להט נעורים על אדם שמצאו היתר לעשות כן.


ובענין להחזיק הדעות לעצמו, איני יודע איזה דת זה. אם הדעה שלו איננה אפיקורסות, מותר לו להאמין ולהפיץ, ואינו חייב לדאוג שמא יש אנשים שלא יקבלו אותו. ואם זה אפיקורסות, הרי זה בעיא גם להאמין בזה וגם להפיץ את זה. כך שאיני רואה שום חילוק בין הפצת דעה או החזקתה.

עקביה
הודעות: 5604
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי עקביה » ו' יולי 26, 2024 9:27 am

תוכן כתב:
עקביה כתב:
תוכן כתב:הביקורת נגד הר' אוריה עינבל היא במקום. הוא אומר בפירוש, שתורה שבעל פה יכולה להשתנות כפי דעתם של חכמי הדור, ובזה הוא מכחיש את המסורה.

חבל שאתה חוזר על הטיעון הזה לאחר שבאשכול אחר לא היה לך מענה כנגד הראיות שנגד דעתך.

האם תוכל להראות באיזה אשכול לא היו לי תשובות?

אני לא זוכר את שמו, ולכן קשה לי למוצאו.
אם אמצא אניח כאן קישור.

נערי האוצר
הודעות: 200
הצטרף: א' פברואר 13, 2011 10:00 am

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי נערי האוצר » ו' יולי 26, 2024 11:14 am

תוכן כתב:מבלי להביע שום תמיכה במפגינים ובהתנהגות שלא ראויה שלהם, הביקורת נגד הר' אוריה עינבל היא במקום.


נערי האוצר כתב:יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את ההבחנה הליברלית הזו, בין ביקורת עניינית לבין החטפת מכות.


תוכן כתב:איך אני קשור לפה? אמרתי ש(חלק מ)הביקורת שהם אומרים מוצדקת. אני לא פונקציה בסיפור הזה.


יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את ההבחנה הליברלית הזו, בין ביקורת עניינית לבין החטפת מכות.
וכשאתה אומר שהביקורת מוצדקת, נתת לגיטימציה למכות. תרצה או לא תרצה.

תוכן
הודעות: 6346
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי תוכן » ו' יולי 26, 2024 12:20 pm

נערי האוצר כתב:יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את ההבחנה הליברלית הזו, בין ביקורת עניינית לבין החטפת מכות.
וכשאתה אומר שהביקורת מוצדקת, נתת לגיטימציה למכות. תרצה או לא תרצה.


כבר אמרתי אלף פעם, שהציפיה של כל המחדשים למין מינים מיניהם, שהם יכולים להגיד מה שבא להם, ולאף אחד אין את הזכות לבקר את דעתם, היא ציפיה בלתי הגיונית. אם אתה הולך לפרסם משהו, תהיה מוכן שאנשים יגיבו לפרסום שלך. אם אתה חושש מהתגובות, אל תפרסם מלכתחילה.

יהושפט
הודעות: 1021
הצטרף: א' מאי 19, 2019 1:57 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי יהושפט » ו' יולי 26, 2024 2:09 pm

תוכן כתב:
נערי האוצר כתב:יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את ההבחנה הליברלית הזו, בין ביקורת עניינית לבין החטפת מכות.
וכשאתה אומר שהביקורת מוצדקת, נתת לגיטימציה למכות. תרצה או לא תרצה.


כבר אמרתי אלף פעם, שהציפיה של כל המחדשים למין מינים מיניהם, שהם יכולים להגיד מה שבא להם, ולאף אחד אין את הזכות לבקר את דעתם, היא ציפיה בלתי הגיונית. אם אתה הולך לפרסם משהו, תהיה מוכן שאנשים יגיבו לפרסום שלך. אם אתה חושש מהתגובות, אל תפרסם מלכתחילה.

הרב תוכן
לאף אחד אין בעיה עם ביקורת, וברור שאתה צודק שמי שמחדש עליו לחשוב שיקבל ביקורת
אבל כמו שכתבו לך, ניהלת כבר אשכולות על אשכולות בכך שלך יש ביקורת חריפה על הרבנים ענבל/פייבלזון וכו', ולע"ע חוץ מלהבין שאתה חושב שהם פסולים, לא הצלחת להוכיח שום דבר מטענותיך באופן שישכנע אחרים שטענותיך נכונות [יש אחרים כאן שיש להם ביקורת,.אבל לא מהסיבות שלך], ועם כל הכבוד זו שדעתך כך זה לא באמת משנה הרבה כל עוד היא לא מנומקת, זה הכל.
כתבת שיש לך מאמר ארוך בכתובים שלא פרסמת, אדרבה, הוציאהו אלינו ונדעה.

אור עולם
הודעות: 1415
הצטרף: ד' ספטמבר 02, 2020 8:26 pm
מיקום: "שבתי בבית הוי"ה כל ימי חיי"

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי אור עולם » ו' יולי 26, 2024 2:33 pm

תוכן כתב:
נערי האוצר כתב:יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את ההבחנה הליברלית הזו, בין ביקורת עניינית לבין החטפת מכות.
וכשאתה אומר שהביקורת מוצדקת, נתת לגיטימציה למכות. תרצה או לא תרצה.


כבר אמרתי אלף פעם, שהציפיה של כל המחדשים למין מינים מיניהם, שהם יכולים להגיד מה שבא להם, ולאף אחד אין את הזכות לבקר את דעתם, היא ציפיה בלתי הגיונית. אם אתה הולך לפרסם משהו, תהיה מוכן שאנשים יגיבו לפרסום שלך. אם אתה חושש מהתגובות, אל תפרסם מלכתחילה.

ומבחינתך לבקר ו/או להגיב לפרסום, שווה ערך להכאה?

נערי האוצר
הודעות: 200
הצטרף: א' פברואר 13, 2011 10:00 am

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי נערי האוצר » ו' יולי 26, 2024 2:40 pm

תוכן כתב:
נערי האוצר כתב:יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את ההבחנה הליברלית הזו, בין ביקורת עניינית לבין החטפת מכות.
וכשאתה אומר שהביקורת מוצדקת, נתת לגיטימציה למכות. תרצה או לא תרצה.


כבר אמרתי אלף פעם, שהציפיה של כל המחדשים למין מינים מיניהם, שהם יכולים להגיד מה שבא להם, ולאף אחד אין את הזכות לבקר את דעתם, היא ציפיה בלתי הגיונית. אם אתה הולך לפרסם משהו, תהיה מוכן שאנשים יגיבו לפרסום שלך. אם אתה חושש מהתגובות, אל תפרסם מלכתחילה.


יסלח לי מר, יש כאן קושי בשפה, שיתוף השם או השד יודע מה.
מי כמוך יודע היטב שרב ענבל הוא אחד האחרונים שחוששים מביקורת. והא גופא, שבמשך שנים רבות מבקרים אותו בחריפות, בין השאר ר' דוד כהן בבמות מרכזיות, והוא לא מתרגש כל עיקר. די ברור שהוא היה נעלב עד עמקי נשמתו אילו לא היתה נשמעת שום ביקורת, והיו מקבלים את כל החדשנות שלו בשלוות נפש וכאילו כלום. לכן אין צורך שתחזור אלף פעם על דבריך, אלא פעם אחת להקשיב:
במקרה דנן איננו עוסקים בביקורת מילולית, שהיא הפעלת קני הנשימה ונענוע הלשון, אלא בנסיון של כמה שימפנזות לוודא בחוש שהוא הרגיש את הביקורת באופן ממשי. משום שהם התלבטו במשך שבעה ימים ושבעה לילות ולא הגיעו למסקנה בשאלה המרתקת האם אכן הוא שמע את הביקורת, לכך הלכו במטרה צנועה רק למשש את כליותיו ולמעך את לבו, כדי לבדוק אם הביקורת שהושמעה הופנמה בכליות יועצות ולב מבין. אך למרבה הצער, מרוב התלהבות שכחו השימפנזות היכן הוא הלב והיכן הכליות, ולא נותרה להם ברירה למסכנים אלא לעשות בו חבורות חבורות, פציעות פציעות, שלא היו יודעים מהיכן נשמה יוצאה, ולא הניחוהו עד שעשאוהו ככברה שיש בה דגן ויש אומרים שאין בה דגים.
בתגובה לבדיקה התמימה שעבר הרב ענבל קמו כמה ליברלים כאן בפורום ופיתחו איזו שהיא ציפיה בלתי הגיונית, שגם מחדשים למין מינים מיניהם אינם צריכים לעבור בדיקה פולשנית כזאת, כי כיום בעידן המודרני יש אפשרויות מתקדמות של מכונת אמת או קריאה בקפה וכיו"ב. זה הכל. אם כן, הבעיה היא לא בביקורת כמובן, שהיא אהובה ורצויה, אלא בנסיון הגס לבדוק את התקבלות הביקורת. עכשיו הבנת?
וכאן משתלבת התרומה המשמעותית שלך, בתפקיד הוגה הדעות של השימפנזות. כשאתה אומר שצריך לבקר אותו, אחרי שכבר ביקרו אותו אלף פעמים, הם מבינים את הרמז והולכים לבקר.

תוכן
הודעות: 6346
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי תוכן » ו' יולי 26, 2024 5:22 pm

עקביה כתב:
תוכן כתב:
עקביה כתב:
תוכן כתב:הביקורת נגד הר' אוריה עינבל היא במקום. הוא אומר בפירוש, שתורה שבעל פה יכולה להשתנות כפי דעתם של חכמי הדור, ובזה הוא מכחיש את המסורה.

חבל שאתה חוזר על הטיעון הזה לאחר שבאשכול אחר לא היה לך מענה כנגד הראיות שנגד דעתך.

האם תוכל להראות באיזה אשכול לא היו לי תשובות?

אני לא זוכר את שמו, ולכן קשה לי למוצאו.
אם אמצא אניח כאן קישור.


באופן כללי אני משתדל לסיים ויכוחים שאני מעורב בהם, ואני משתדל להודות על האמת אם אני טועה. אבל אם הויכוח עובר להתנצחות, או שגולש לפסים אישיים, אז אני נוטה לא להגיב. אז אם אתה מוצא הודעה בלי תשובה ממני, קודם יש לבדוק אם זה באמת הודעה הראויה לתשובה, וכפי העקרונות הנ"ל.

תוכן
הודעות: 6346
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי תוכן » ו' יולי 26, 2024 5:27 pm

יהושפט כתב:אבל כמו שכתבו לך, ניהלת כבר אשכולות על אשכולות בכך שלך יש ביקורת חריפה על הרבנים ענבל/פייבלזון וכו', ולע"ע חוץ מלהבין שאתה חושב שהם פסולים, לא הצלחת להוכיח שום דבר מטענותיך באופן שישכנע אחרים שטענותיך נכונות [יש אחרים כאן שיש להם ביקורת,.אבל לא מהסיבות שלך], ועם כל הכבוד זו שדעתך כך זה לא באמת משנה הרבה כל עוד היא לא מנומקת, זה הכל.
כתבת שיש לך מאמר ארוך בכתובים שלא פרסמת, אדרבה, הוציאהו אלינו ונדעה.


נכון מאד, דעתי באמת לא משנה. הטיעונים שאני מביא מדברים בעד עצמם, או שהם צודקים או שלא. יש אנשים שחושבים שהם לא צודקים, יהי להם אשר להם. איני רואה טעם שלא לפרסם דעתי, רק משום שיש אנשים שחושבים שהדברים לא נכונים.

רציתי מזמן לפרסם את המאמר, אבל יש לי ידיד יקר שטען, שלמעשה ר' אוריה עוזר מאד להרבה בחורים ואברכים, ולמה לי לבקר אותו, כשרבים לא יבינו בכלל מה הביקורת, ויש חשש שהביקורת המושמעת שגם ככה לא כזו מובנת, רק תזיק לההשתדלויות שלו. כך הוא טען בפני, וממילא לא פרסמתי את הדברים.

אבל אולי באמת הגיע הזמן לפרסם אותם, צריך לחשוב.

תוכן
הודעות: 6346
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי תוכן » ו' יולי 26, 2024 5:27 pm

אור עולם כתב:
תוכן כתב:
נערי האוצר כתב:יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את ההבחנה הליברלית הזו, בין ביקורת עניינית לבין החטפת מכות.
וכשאתה אומר שהביקורת מוצדקת, נתת לגיטימציה למכות. תרצה או לא תרצה.


כבר אמרתי אלף פעם, שהציפיה של כל המחדשים למין מינים מיניהם, שהם יכולים להגיד מה שבא להם, ולאף אחד אין את הזכות לבקר את דעתם, היא ציפיה בלתי הגיונית. אם אתה הולך לפרסם משהו, תהיה מוכן שאנשים יגיבו לפרסום שלך. אם אתה חושש מהתגובות, אל תפרסם מלכתחילה.

ומבחינתך לבקר ו/או להגיב לפרסום, שווה ערך להכאה?


איפה ראית שאמרתי כזה דבר?

זאב ערבות
הודעות: 9187
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' יולי 26, 2024 5:37 pm

לתוכן יש טענות אישיות נגד האחים ענבל וקשה לו לשמור אותן בבטן, וכבר היה כאן אשכול בשם וישמן ישורון ויבעט עם הטענות שלו, ואולי יש לשנות את שם האשכול לבית מדרש הגר"א ב' ששם דיסקסו את ענינו על פני דפים רבים, ובכל אופן קבלתי אתמול במייל הודעה זו בנוגע לתקיפה לפני כמה ימים:
מאוד חרה לי מה ששלחת ממה שעשו לעינבל,
ביררתי קצת ומה שרואים בהסרטה זה חלקי מאוד,
אנשי עינבל ג"כ החטיפו מכות ויש כל מיני גירסאות מה בדיוק היה שם.
אני אישית לא מתחבר באופיי לאלימות מכל סוג שהיא,
ומאידך אני כן מבין את הכעס על עינבל,
הוא מתעסק עם צעירים מזדמנים חבר מביא חבר,
ומביא אותם לכל מיני מקומות שהוריהם לא מעוניינים בהם,
אתה רוצה להשפיע, תפתח ישיבה או מוסד,
זו שיטה לא מקובלת עלי, שעילוי מושך צעירים מן הצד,
אמנם הם בוגרים בגילם, אבל אין להם את הכלים מולו.

יש ביקורת אדירה עליו בציבור המבוגר מהרבה חוגים, ולאו דווקא מעץ,
קרוב שלי, יותר נכון בן דוד צעיר נמשך אליו, ודודים שלי שהינם גדולי ראשי הישיבות ממש,
ראשי ישיבות במיר ובחברון,
נלחמו על נפשו

ככה שלהציג אותו כנרדף, זה לא מדויק.
שיעזוב אותו, וללא הצלחה.
עינבל יודע מזה.

לבי במערב
הודעות: 9450
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי לבי במערב » ו' יולי 26, 2024 5:38 pm

עקביה כתב:אניח כאן קישור.
viewtopic.php?f=7&t=40772#p557377

צופה_ומביט
הודעות: 5290
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ו' יולי 26, 2024 5:44 pm

זאב ערבות כתב:לתוכן יש טענות אישיות נגד האחים ענבל וקשה לו לשמור אותן בבטן, וכבר היה כאן אשכול בשם וישמן ישורון ויבעט עם הטענות שלו, ואולי יש לשנות את שם האשכול לבית מדרש הגר"א ב' ששם דיסקסו את ענינו על פני דפים רבים, ובכל אופן קבלתי אתמול במייל הודעה זו בנוגע לתקיפה לפני כמה ימים:
מאוד חרה לי מה ששלחת ממה שעשו לעינבל,
ביררתי קצת ומה שרואים בהסרטה זה חלקי מאוד,
אנשי עינבל ג"כ החטיפו מכות ויש כל מיני גירסאות מה בדיוק היה שם.
אני אישית לא מתחבר באופיי לאלימות מכל סוג שהיא,
ומאידך אני כן מבין את הכעס על עינבל,
הוא מתעסק עם צעירים מזדמנים חבר מביא חבר,
ומביא אותם לכל מיני מקומות שהוריהם לא מעוניינים בהם,
אתה רוצה להשפיע, תפתח ישיבה או מוסד,
זו שיטה לא מקובלת עלי, שעילוי מושך צעירים מן הצד,
אמנם הם בוגרים בגילם, אבל אין להם את הכלים מולו.

יש ביקורת אדירה עליו בציבור המבוגר מהרבה חוגים, ולאו דווקא מעץ,
קרוב שלי, יותר נכון בן דוד צעיר נמשך אליו, ודודים שלי שהינם גדולי ראשי הישיבות ממש,
ראשי ישיבות במיר ובחברון, נלחמו על נפשו שיעזוב אותו, וללא הצלחה.
עינבל יודע מזה.
ככה שלהציג אותו כנרדף, זה לא מדויק.

דברים נשמעים.
[אם כי את הטענה - אתה רוצה להשפיע תפתח ישיבה או מוסד אני לא מבין, ולא חסרות דוגמאות להיפך].
אבל מישהו מוכן לסכם כאן מהי "שיטת ר"א ענבל"? מציירים כאן כאילו יש לו איזו תורה חדשה בכל מכל כל.
על מה מדובר ועל מה הרעש?
ומה מביא אליו מעיקרא את אותם צעירים מזדמנים?

לבי במערב
הודעות: 9450
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי לבי במערב » ו' יולי 26, 2024 5:50 pm

צופה_ומביט כתב:אבל מישהו מוכן לסכם כאן מהי "שיטת ר"א ענבל"?
נכב"ב.
viewtopic.php?t=29790
https://www.google.com/search?q=%D7%90% ... .otzar.org

אור עולם
הודעות: 1415
הצטרף: ד' ספטמבר 02, 2020 8:26 pm
מיקום: "שבתי בבית הוי"ה כל ימי חיי"

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי אור עולם » ו' יולי 26, 2024 6:01 pm

תוכן כתב:
אור עולם כתב:
תוכן כתב:
נערי האוצר כתב:יש אנשים שלא מסוגלים לעשות את ההבחנה הליברלית הזו, בין ביקורת עניינית לבין החטפת מכות.
וכשאתה אומר שהביקורת מוצדקת, נתת לגיטימציה למכות. תרצה או לא תרצה.


כבר אמרתי אלף פעם, שהציפיה של כל המחדשים למין מינים מיניהם, שהם יכולים להגיד מה שבא להם, ולאף אחד אין את הזכות לבקר את דעתם, היא ציפיה בלתי הגיונית. אם אתה הולך לפרסם משהו, תהיה מוכן שאנשים יגיבו לפרסום שלך. אם אתה חושש מהתגובות, אל תפרסם מלכתחילה.

ומבחינתך לבקר ו/או להגיב לפרסום, שווה ערך להכאה?


איפה ראית שאמרתי כזה דבר?

בהודעתך המצוטטת בהודעתי
ואם לא הבנתי נכון, אני מתנצל
רק אשמח לדעת האם עוד מישהו הבין כמוך

אור עולם
הודעות: 1415
הצטרף: ד' ספטמבר 02, 2020 8:26 pm
מיקום: "שבתי בבית הוי"ה כל ימי חיי"

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי אור עולם » ו' יולי 26, 2024 6:01 pm

זאב ערבות כתב:לתוכן יש טענות אישיות נגד האחים ענבל וקשה לו לשמור אותן בבטן, וכבר היה כאן אשכול בשם וישמן ישורון ויבעט עם הטענות שלו, ואולי יש לשנות את שם האשכול לבית מדרש הגר"א ב' ששם דיסקסו את ענינו על פני דפים רבים, ובכל אופן קבלתי אתמול במייל הודעה זו בנוגע לתקיפה לפני כמה ימים:
מאוד חרה לי מה ששלחת ממה שעשו לעינבל,
ביררתי קצת ומה שרואים בהסרטה זה חלקי מאוד,
אנשי עינבל ג"כ החטיפו מכות ויש כל מיני גירסאות מה בדיוק היה שם.
אני אישית לא מתחבר באופיי לאלימות מכל סוג שהיא,
ומאידך אני כן מבין את הכעס על עינבל,
הוא מתעסק עם צעירים מזדמנים חבר מביא חבר,
ומביא אותם לכל מיני מקומות שהוריהם לא מעוניינים בהם,
אתה רוצה להשפיע, תפתח ישיבה או מוסד,
זו שיטה לא מקובלת עלי, שעילוי מושך צעירים מן הצד,
אמנם הם בוגרים בגילם, אבל אין להם את הכלים מולו.

יש ביקורת אדירה עליו בציבור המבוגר מהרבה חוגים, ולאו דווקא מעץ,
קרוב שלי, יותר נכון בן דוד צעיר נמשך אליו, ודודים שלי שהינם גדולי ראשי הישיבות ממש,
ראשי ישיבות במיר ובחברון,
נלחמו על נפשו

ככה שלהציג אותו כנרדף, זה לא מדויק.
שיעזוב אותו, וללא הצלחה.
עינבל יודע מזה.

לא יודע מי המברר
בכל מקרה העובדות שהוא מציין לא נכונות

זאב ערבות
הודעות: 9187
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' יולי 26, 2024 6:07 pm

צופה_ומביט כתב:אבל מישהו מוכן לסכם כאן מהי "שיטת ר"א ענבל"? מציירים כאן כאילו יש לו איזו תורה חדשה בכל מכל כל.
על מה מדובר ועל מה הרעש?
ומה מביא אליו מעיקרא את אותם צעירים מזדמנים?

תביט באשכול בית מדרש הגר"א שם מובאים הטענות נגדו. איני יודע אם זו שיטה, אך הוא נוהג לומר דברים מעוררי מחלוקת שלא מקובלים בציבור החרדי. הוא בעל מחשבה עומק ויש לו רעיונות מקוריים שלא מתיישבים עם מה שמקובל ויש המחשיבים את דבריו כאפיקורסות פשוטו כמשמעו. כיוון שאיני מתחבר לדבריו ולא מבין את הרעיונות שלו אין לי דעה בנושא אך ניתן לשמוע שיעורים שלו ביוטיוב ובמקומות אחרים.
ואותם צעירים עד כמה שאני מבין הם צעירים בעלי כשרון שנפלטו מהמערכת או שהיא לא מספקת את רוחב מחשבתם והוא מספק להם סחורה שמתיישבת על ליבם בסוגיות שההשקפה החרדית המקובלת לא מתיישבת על ליבם, ואם הייתי יכול לתת השוואה אז זה דומה למשיכה שיש לאנשים מסויימים לתורתו של ר' משה שפירא שהיא השקפה עמוקה שמנסה לעשות סדר בעולם ולאו כל מוחא סביל (כמובן שאיני משווה בין השניים רק להשוות ששניהם בעלי מחשבה עמוקה ללא התיחסות לתוכן הדברים עצמם).

זאב ערבות
הודעות: 9187
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am
שם מלא: זאב וגנר

Re: ההפגנות הבלתי פוסקות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' יולי 26, 2024 6:09 pm

אור עולם כתב:לא יודע מי המברר
בכל מקרה העובדות שהוא מציין לא נכונות

מדובר בת"ח חשוב מאוד שלא ממציא דברים ולא שולף דברים מהשרוול. האם תוכל לפרט מה לא נכון?


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים