אליהוא כתב: חזרו למצרים [ששלטה אז על א"י כידוע]
היכן ידוע?
אליהוא כתב: חזרו למצרים [ששלטה אז על א"י כידוע]
יאיר כתב:לייטנר כתב:כהן כתב:בלי להתייחס לתעשיית ההמצאות וההשערות, אך עיקר הטענה שחלק מעם ישראל לא היו בגופם במתן תורה הרי כבר העירו כן על בני מרע"ה למ"ד במדרש דיתרו בא אחר מתן תורה.
זה יכול להסביר כיצד נכדו של משה הסכים להיות כהן לע"ז, שהרי לא שמע את שתי הדברות הראשונות.
ואביו הצדיק לא אמר לו...
בברכה המשולשת כתב:ואינו חידוש כלל, וכבר נרמז הדבר בפירוש המיוחס לרס"ג על דה"י.
צום זאך כתב:בברכה המשולשת כתב:ואינו חידוש כלל, וכבר נרמז הדבר בפירוש המיוחס לרס"ג על דה"י.
אין דבר הזה נרמז שם!
בדברי הפירוש הנ"ל רואין דבר אחד: יש מבני ישראל שהלכו לארץ ישראל אחר שבאו בני יעקב למצרים (כנראה קודם שהתחילו לשעבדם).
אך מה שממשיך המאמר הנ"ל בהשערותיו, מוזר מאוד מאוד. ואף רצה לומר שהיו מבני ישראל שלא היו בעת מתן תורה, דברים שלא ייאמר.
- עכשיו אני רואה שכבר כתבו החברים החשובים דפה דברים הללו.
כהן כתב:בלי להתייחס לתעשיית ההמצאות וההשערות, אך עיקר הטענה שחלק מעם ישראל לא היו בגופם במתן תורה הרי כבר העירו כן על בני מרע"ה למ"ד במדרש דיתרו בא אחר מתן תורה.
אורח כתב:כהן כתב:בלי להתייחס לתעשיית ההמצאות וההשערות, אך עיקר הטענה שחלק מעם ישראל לא היו בגופם במתן תורה הרי כבר העירו כן על בני מרע"ה למ"ד במדרש דיתרו בא אחר מתן תורה.
מי העירו? אני מכיר תוספות רבינו אלחנן לע"ז.
יש עוד?
ארי שבחבורה כתב:אורח כתב:כהן כתב:בלי להתייחס לתעשיית ההמצאות וההשערות, אך עיקר הטענה שחלק מעם ישראל לא היו בגופם במתן תורה הרי כבר העירו כן על בני מרע"ה למ"ד במדרש דיתרו בא אחר מתן תורה.
מי העירו? אני מכיר תוספות רבינו אלחנן לע"ז.
היכן בדיוק? האם תוכל להעלות לכאן את דבריו?יש עוד?
היה על כך אשכול בעבר ושם הובאו מקורות נוספים בנושא.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 70 אורחים