זכורני בשנות לימודיי בישיבת חברון, הייתה שנה שבה היה ה' באייר בשני קמא, לפני התיבה עבר הגר"א כהן זצ"ל מראשי הישיבה (היה בשנת אבל). בתום חזרת הש"ץ פנה לראש הישיבה הגר"י סרנא זצ"ל, ושאל אם לומר סליחות. הגרי"ס סבר כנ' בטעות שהשאלה היא אם לומר סליחות מטעם מנהג נטורי קרתא, וכנ' שכח שמדובר בבה"ב, והשיב ברוגזא: לא ולא. והגרא"כ המשיך (ואיני זוכר אך קרוב לוודאי שאמרו תחנון והוא רחום וכו', כי באותן שנים חדלו כבר מאי אמירת תחנון וכ"ש שלא אמירת הלל, כפי שהיה בשנים הראשונות לקום המדינה. נראה שהייתה זו השפעת הישיש ר' שמואל שנקר (חתן הגרי"ח זוננפלד וקנאי) שמחה בתוקף על כך.
ישיבה מאן דהו כתב:נראה שהייתה זו השפעת הישיש ר' שמואל שנקר (חתן הגרי"ח זוננפלד וקנאי) שמחה בתוקף על כך.
שבטיישראל כתב:ישיבה מאן דהו כתב:נראה שהייתה זו השפעת הישיש ר' שמואל שנקר (חתן הגרי"ח זוננפלד וקנאי) שמחה בתוקף על כך.
ר' שמואל שנקר היה "קנאי" ?
איש_ספר כתב:כמו שנזכר פה, הרב סופר שימש בסמינר. היה מאמר של ארי שבט על ר' שאול ליברמן והסמינר ושם טען שגם רב"מ לוין היה שם בתקופת עריכת אוצה"ג, והמשיך בהשערות היוצאות מנקודת הנחה שהלה לא היה עושה כדבר הזה בלי להמלך ברב קוק.
.
איש_ספר כתב:למרות כל הניתוחים ההיסטורים, בשורה התחתונה אין לי שום ספק שבעולם שאם רח"ע היה רואה את תשובותיו ההלכתיות למשל הוא לא היה מתארו בכאלה תוארים.
איש_ספר כתב:איני בקי בתולדות לוי גינצבורג, אבל 'כמדומה' שהוא עבר תמורות שונות, עד שנהיה קונסרבטיבי מובהק
ראה למשל כאן בסוף אבן לש"ם בדביר של הגה"צ רא"ל ראשקס
http://www.otzar.org/aspcrops/23517_132 ... 842012.asp
רב פעלים כתב:ובשטשאקאווא (שצ'וקובו? שצ'אקאבה? שצ'וקובה?)
עט סופר כתב:ברצוני להבהיר כי אחד מעורכיו אינו מזוהה עם מפלגת טוב במובן של תמיכה בלכתחילה, אלא רב אחד מבתי הכנסת שלהם בבית שמש ומקרבן לתורה, גם בנקודה של מפלגה הוא תמך בהם מקומית בבית שמש, מתוך הבנה שהם צריכים מוסדות משלהם, כי פשוט הם לא מתקבלים למוסדות האחרים, גם לגבי הגראי"ל היו דיבורים חמורים נגד המפלגה, אך כשהם נכנסו אליו והודיעו לו שזה בתמיכת רבני קהילותיהם, הוא חזר בו ובירכם, כך לפחות בקלטת שהם הציגו לציבור.
בכל אופן להגדיר עורך זה כבעל דעות המנוגדות לדעת גדולי ישרטאל זה מופרך מיסודו.
תוכן כתב:ר' בצלאל רקוב אמר לי על הגאון רי"י וינברג שהוא היה בבחינת רצוא ושוב.
חכם באשי כתב:לא זה ולא זה, אלא האמריקאי. כך הבנתי כוונתו.
(איני יודע אם כת"ע זה מצוי באוצר, אבל בה"ב ראיתיו).
לא ידען כתב:סיפר לי יהודי מבוגר תושב שיקגו, שבשנות ה-60 ואפילו שנות ה-70 כל יהודי בשיקגו, אף שומר תורה ומצוות, הלך בעבודתו וגם חלקם בביתם, ללא כיפה. ברחוב חבשו קסקט.
עדיאל ברויאר כתב:לגבי הליכה לעבודה בלי כיפה - כך נהגו גם היקים החרדים בגרמניה, וביניהם הרב יצחק ברויאר ז"ל (כך העידה לי בתו, ציפורה, שה' יאריך ימיה בטוב). יש עוד בודדי בודדים שמשמרים את מנהג אבותיהם הזה עד ימינו.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 323 אורחים