ישבב הסופר כתב:בארה"ב אין נתיב עדיין, וזה עתיד לצאת בעגלא ובזמן קריב.
מה פשר דבר שהחתימה קטנה מהכתב של שאר המכתב? האם מכתביו נכתבים ע"י בן או גבאי שכתב ידו דומה לזה של הגרח"ק?
ומה הענין ב'יהי נועם ה' אליכם' באל"ף ולא בעין?
אחד הלומדים כתב:הכתב של הגרי"ש דומה מאד לכתב של אביו וכנראה הוא כתב, אז מה?
ידידיה, אם הרבנים הכריעו שרק נתיב, אז הם יודעים היטב למה, אני מלמד עליך זכות שאינך מכיר את המצב (גם באתרוג ברמות הגבוהות) נראה גם שאינך מכיר כ"כ את רמת יראת השמים בציבור החרדי.
אני מתנצל אם זה נשמע חריף.
יאיר כתב:מסכים בהחלט עם דברי אחד הלומדים ומלבד שגם באתרוג מצויים מסלולים שונים.
אין בידי להאריך כעת ואולי ארחיב בהמשך.
ישבב הסופר כתב:בארה"ב אין נתיב עדיין, וזה עתיד לצאת בעגלא ובזמן קריב.
אפרקסתא דעניא כתב:מישהו יכול לומר לי בכנות מה רע במסלול ההרמטי ברימון? חשוב לי לדעת, משום שאם אשתכנע שיש בזה בעייתיות אמיתית, אעבור בל"נ לאתרוג.
איש_ספר כתב:המילה "רימון" ולא משנה באיזה מסלול מדבר, עדין לא אומרת דבר. משום שברימון ישנה אופציה ("הנטו שלי"), להכניס לרשימה 'לבנה' אתרים קלוקלים, וכן ישנה אפשרות שבהגיעך לאתר שאינו תואם את המסלול ההרמטי, הינך מקבל הודעה, המודיעה שבאפשרותך להקיש סיסמה ולהוריד את המסלול, מהרמטי, לדרגות נמוכות יותר.
אם אינך מנוי על שירותים אלו, ההבדל בין רימון -הרמטי לאתרוג, הוא בסינון קפדני יותר.
באתרוג, סגורים אתרי החדשות החרדים כמו: בח"ח, כיכר השבת, וכן ערוץ 7. כל אלה פתוחים ברימון הרמטי. והם דוגמא מייצגת בלבד.
ישבב הסופר כתב:ומה הענין ב'יהי נועם ה' אליכם' באל"ף ולא בעין?
אפרקסתא דעניא כתב:איש_ספר כתב:המילה "רימון" ולא משנה באיזה מסלול מדבר, עדין לא אומרת דבר. משום שברימון ישנה אופציה ("הנטו שלי"), להכניס לרשימה 'לבנה' אתרים קלוקלים, וכן ישנה אפשרות שבהגיעך לאתר שאינו תואם את המסלול ההרמטי, הינך מקבל הודעה, המודיעה שבאפשרותך להקיש סיסמה ולהוריד את המסלול, מהרמטי, לדרגות נמוכות יותר.
אם אינך מנוי על שירותים אלו, ההבדל בין רימון -הרמטי לאתרוג, הוא בסינון קפדני יותר.
באתרוג, סגורים אתרי החדשות החרדים כמו: בח"ח, כיכר השבת, וכן ערוץ 7. כל אלה פתוחים ברימון הרמטי. והם דוגמא מייצגת בלבד.
אין לי "הנטו שלי", וכן לא האפשרות לעבור למסלול נמוך (זה נקרא "קו אדום" ומגדר טלפונית). בח"ח ודומיו אינם נתפסים אצלי כתועבה, לפחיתות ערכי. כתבת שזו רק דוגמא מייצגת, אבל השאלה את מה היא מייצגת? האם רק אתרים בסגנון כזה, או שמא דברים בעייתיים שעליהם נזעקו גדולי ישראל שליט"א, ושעליהם כתב מרן שזה "יהרג ואל יעבור"?
איש_ספר כתב:אפרקסתא דעניא כתב:איש_ספר כתב:המילה "רימון" ולא משנה באיזה מסלול מדבר, עדין לא אומרת דבר. משום שברימון ישנה אופציה ("הנטו שלי"), להכניס לרשימה 'לבנה' אתרים קלוקלים, וכן ישנה אפשרות שבהגיעך לאתר שאינו תואם את המסלול ההרמטי, הינך מקבל הודעה, המודיעה שבאפשרותך להקיש סיסמה ולהוריד את המסלול, מהרמטי, לדרגות נמוכות יותר.
אם אינך מנוי על שירותים אלו, ההבדל בין רימון -הרמטי לאתרוג, הוא בסינון קפדני יותר.
באתרוג, סגורים אתרי החדשות החרדים כמו: בח"ח, כיכר השבת, וכן ערוץ 7. כל אלה פתוחים ברימון הרמטי. והם דוגמא מייצגת בלבד.
אין לי "הנטו שלי", וכן לא האפשרות לעבור למסלול נמוך (זה נקרא "קו אדום" ומגדר טלפונית). בח"ח ודומיו אינם נתפסים אצלי כתועבה, לפחיתות ערכי. כתבת שזו רק דוגמא מייצגת, אבל השאלה את מה היא מייצגת? האם רק אתרים בסגנון כזה, או שמא דברים בעייתיים שעליהם נזעקו גדולי ישראל שליט"א, ושעליהם כתב מרן שזה "יהרג ואל יעבור"?
קטונתי מלתת ציונים וההערכות, אבל לפי תפיסתי הדלה, המילה תועבה יכולה לכלול תועבות הרבה.
אתרים בהם נכתבים דברי בוז על חכמי ישראל, בהם מערערים השכם והערב חובת הציות לגדולי ישראל, מבזים לומדי תורה, מלעיגים ובזים למידת הצניעות, מטיפים לפריצת כל המסגרות וההגבלות. ומי מדבר על לשה"ר והוצאת שם רע שהם כהפקר ממש. (ואם כל הפורומים של בח"ח בכלל, אזי הרשימה מתעצמת ומחריפה, עד לכפירה בשלוש עשרה עיקרי האמונה, אחד לאחד, ושפיכת קלון וטנוף על חז"ל, עפ"ל). בעיני הם נזק אדיר שלא ניתן לשיעור לדורי דורות, לא פחות מאתרים הנקראים גרועים ביותר.
בעיני מספיקה העובדה שאתרים אלו 'מפוקחים' ע"י אנשים שלא הייתי אוכל חביתה בביתם, כדי לגדור עצמי מהם. אחרת הרי אנו ובנינו למה אנו דומים? לאותו אחד היושב לצד חבורה היושבת בליל שבת על הברזלים בצומת ירושלים ר"ע, (למשל), פיהם מתיז קליפות גרעני חמניה ודלעת ולשונם תדבר נבלה, או למי שסלון ביתו זרוע עיתונים כמו יום השישי, פנים חדשות, פנים אל פנים, וכל כיו"ב, האם החברה שם באינטרט הם ברמה דתית גבוהה יותר? ברמה מוסרית נעלה יותר? האם התכנים שם נקיים יותר מהעיתונים הללו?, רק בגלל שזה מקוון 'וסטרילי' יותר?
לא אשכח, ואת חטאי אנכי מזכיר היום, באותו יום בו הובלו עצורי עמנואל למאסר, היתה כזכור עצרת גדולה. רציתי מאד לראות מה מתרחש שם, כך הגעתי לאתר 'כיכר השבת' בו היה שידור חי מן ההפגנה. אחר כמה דקות תפסתי שהשידור הוא "באדיבות" אחד מערוצי הטלוויזה, ואותו ערוץ ב'אדיבותו' מידי כמה דקות הפסיק את השידור והעלה פרסומות לתכניות ושידורים אחרים בערוץ. בין הפרסומות הופיעו תמונות שאסורות בראיה, הנקראים תמונות שחץ, ממש. חשבתי לעצמי בודאי, בלא שום ספק, מדובר בתקלה ומעידה חד פעמית שלא תשנה, לא יתכן אחרת. אחר כמה דקות, שוב פרסומות ושוב אותה פרסומת. רק בפעם השלישית, סגרתי, אחרי שהבנתי שלא מדובר בתקלה, שהרי לא יתכן שאיש מעובדי האתר אינו צופה או אינו מעודכן, אלא בתרבות אנשים חטאים ומופקרים, חוטאים ומחטיאים, שלא יוותרו על 'רייטינג' גם במחיר של שידור תועבה לאלפי עיניים של שומרי מצוות. אח"כ שמעתי ע"כ מעוד כמה וכמה שנדהמו על המחזה. תקלה שכזו אם היית קוראת בעיתון חרדי הכי בזוי, העיתון לא היה מופיע שבוע, ואח"כ מודעת התנצלות וכו' וכו'. שם? נאדא! כלום. כך, בדיוק כך, מרגילים את ה'עולם' לסטנדרים אחרים, ומשחיתים ומורידים לטמיון כל מדה טובה ונכונה בקהלינו.
ולעצמי ולביתי אני קורא, סורו נא מעל אלהי האנשים הרשעים האלה.
ידידיה כתב:ערפל קרב, זה לענ"ד המצב כעת במלחמה נגד נסיון המרשתת, והמכתב דלעיל גם הוא מלמד על כך.
הבה נשים לב, הבעיה מוגדרת כאיומה ר"ל, שרבים חללים הפילה, וג' עבירות וכו'.
והפתרון למי שמוכרח: כשר.
מהו כשר, כמובן אנו יודעים נתיב, אתרוג וכד'.
אכן הם כשרים, אין וואלה, אין ווינט, אין הורדות נט, אין יוטיוב ואין פייסבוק. כמה נפלא.
אך כמובן, לגולשים מנוסים אין צורך להסביר שיחד עם סינון הנ"ל יורד 99% מן המרשתת, ובאמת לפי הבנת העוסקים בנושא ומרנן ורבנן, פשוט הוא שדי בכך.
מה אתה צריך? בנק, יש, קופ"ח יש, אוצר החכמה ה"ב, יש. ואם אתה גרפיקאי או רופא, נפתח לך חבילה של אתרים רלוונטים.
כל זה, הבל הבלים, זה לא מרשתת, ואין צורך להאריך.
תחת סינון כשר שכזה, גם חיפוש של עניין תורני, לא אוכל לפתוח המון אתרים שלא הגיעו לעין הספק שמרכיב את הרשימה הכשרה, או שלא נראו לו כחרדיים מספיק.
אכן, בהגדרת כשר בהכשר רבני, אי אפשר בשום אופן להוסיף, וכי שייך שנאמר שאתר מעריב וידיעות כשר הוא, הרי כל השנים נלחמנו בנזק הנורא שנגרם בקריאתם.
נמצא שאני הגולש הפשוט נמצא במבוכה נוראה, מצד אחד איסור איום, ואיום על חיי הרוחניים שלא היה כמוהו מעולם, ומצד שני ה"פתרון" איננו פתרון.
אסייג: הפתרון הכשר מתאים לגולש שכעת מתחיל לגלוש, ואכן עושה זאת בשביל הבנק ותשלום חשמל, אמנם יתכן שתוך איזה זמן גם הוא יגלה שישנם תועליות נוספות שחסומות הימנו, אך אולי לא, ומ"מ בתחילה זה טוב.
לענ"ד הפתרון פשוט מאד, את האיום הגדול שרבים חללים וכו' אפשר לפתור בלי כשרות, כל סינון (אמיתי, שלא ניתן לפתיחה מוחלטת של הגולש בקליק+סיסמא) מוריד את כל התועבה, כל השאר עדיין קיים, כגון רימון המיזרחיסטי, כאשר אתה פתוח על הרמה הגבוהה, רק התועבה חסומה, ויש לך מרשתת לכל צרכיך, בקלות וללא הפרעה.
נכון, זה לא כשר, אתה יכול להחשף לאתרים שמקבילים בבעיותם לעיתוני מעריב ידיעות ופנים אל פנים של פעם, אך נסיון זה די דומה לנסיונות העבר של לקנות בקיוקס, או לא לקנות את מעריב.
בנסיון זה יתמודד כל אחד עם עצמו, תוך דברי חיזוק מרבותיו, וכפי שמקובלנו בכל הדורות, אך את הנסיון הגדול ש"כל באיה לא ישובון" ר"ל הורדנו מן הפרק.
ואנחנו את נפשנו הצלנו.
ובקצרה, הצגת המצב כ"יהרג בל יעבור" או "כשר, בהשגחה טובה" לא תצלח, ורק חוסר הבנה שנובע מערפל קרב שמצוי בשלבי המלחמה הראשונים, מביא את ההתעסקות בכשרות.
הפתרון הסופי האמיתי, הוא החוק שבזמנו ש"ס ניסתה להעביר, שהתועבה תסונן אוטומטית בכל הארץ, ורק מי שמבקש יפתחו לו. מי יתן, וה' ישים בלב מושלי העם להסכים לזאת.
איש_ספר כתב:
ולעצמי ולביתי אני קורא, סורו נא מעל אלהי האנשים הרשעים האלה.
נהנה מהאוצר כתב:ידידיה כתב:ערפל קרב, זה לענ"ד המצב כעת במלחמה נגד נסיון המרשתת, והמכתב דלעיל גם הוא מלמד על כך.
הבה נשים לב, הבעיה מוגדרת כאיומה ר"ל, שרבים חללים הפילה, וג' עבירות וכו'.
והפתרון למי שמוכרח: כשר.
מהו כשר, כמובן אנו יודעים נתיב, אתרוג וכד'.
אכן הם כשרים, אין וואלה, אין ווינט, אין הורדות נט, אין יוטיוב ואין פייסבוק. כמה נפלא.
אך כמובן, לגולשים מנוסים אין צורך להסביר שיחד עם סינון הנ"ל יורד 99% מן המרשתת, ובאמת לפי הבנת העוסקים בנושא ומרנן ורבנן, פשוט הוא שדי בכך.
מה אתה צריך? בנק, יש, קופ"ח יש, אוצר החכמה ה"ב, יש. ואם אתה גרפיקאי או רופא, נפתח לך חבילה של אתרים רלוונטים.
כל זה, הבל הבלים, זה לא מרשתת, ואין צורך להאריך.
תחת סינון כשר שכזה, גם חיפוש של עניין תורני, לא אוכל לפתוח המון אתרים שלא הגיעו לעין הספק שמרכיב את הרשימה הכשרה, או שלא נראו לו כחרדיים מספיק.
אכן, בהגדרת כשר בהכשר רבני, אי אפשר בשום אופן להוסיף, וכי שייך שנאמר שאתר מעריב וידיעות כשר הוא, הרי כל השנים נלחמנו בנזק הנורא שנגרם בקריאתם.
נמצא שאני הגולש הפשוט נמצא במבוכה נוראה, מצד אחד איסור איום, ואיום על חיי הרוחניים שלא היה כמוהו מעולם, ומצד שני ה"פתרון" איננו פתרון.
אסייג: הפתרון הכשר מתאים לגולש שכעת מתחיל לגלוש, ואכן עושה זאת בשביל הבנק ותשלום חשמל, אמנם יתכן שתוך איזה זמן גם הוא יגלה שישנם תועליות נוספות שחסומות הימנו, אך אולי לא, ומ"מ בתחילה זה טוב.
לענ"ד הפתרון פשוט מאד, את האיום הגדול שרבים חללים וכו' אפשר לפתור בלי כשרות, כל סינון (אמיתי, שלא ניתן לפתיחה מוחלטת של הגולש בקליק+סיסמא) מוריד את כל התועבה, כל השאר עדיין קיים, כגון רימון המיזרחיסטי, כאשר אתה פתוח על הרמה הגבוהה, רק התועבה חסומה, ויש לך מרשתת לכל צרכיך, בקלות וללא הפרעה.
נכון, זה לא כשר, אתה יכול להחשף לאתרים שמקבילים בבעיותם לעיתוני מעריב ידיעות ופנים אל פנים של פעם, אך נסיון זה די דומה לנסיונות העבר של לקנות בקיוקס, או לא לקנות את מעריב.
בנסיון זה יתמודד כל אחד עם עצמו, תוך דברי חיזוק מרבותיו, וכפי שמקובלנו בכל הדורות, אך את הנסיון הגדול ש"כל באיה לא ישובון" ר"ל הורדנו מן הפרק.
ואנחנו את נפשנו הצלנו.
ובקצרה, הצגת המצב כ"יהרג בל יעבור" או "כשר, בהשגחה טובה" לא תצלח, ורק חוסר הבנה שנובע מערפל קרב שמצוי בשלבי המלחמה הראשונים, מביא את ההתעסקות בכשרות.
הפתרון הסופי האמיתי, הוא החוק שבזמנו ש"ס ניסתה להעביר, שהתועבה תסונן אוטומטית בכל הארץ, ורק מי שמבקש יפתחו לו. מי יתן, וה' ישים בלב מושלי העם להסכים לזאת.
ידידיה היקר אינני יודע אם אתה תמים או מתמם, אבל ר' חיים כותב בפירוש ובברור שמדובר ביצרא דע"ז מלבד יצרא דעריות
כל מה שכתבת אולי טוב לגבי עריות
אבל לגבי יצרא דע"ז, תנסה לברר באתרוג או ברמון אם מוכנים לפתוח לך את פורום עכ"ח באתר בח"ח, התשובה היא שאם תבקש יפה פעם פעמיים יפתחו לך
והפורום הזה לבדו הוא כולו יצרא דע"ז, ורבים חללים הפילה, נשפך שם כפירה בי"ג עיקרים או בחלק מהם בכמויות ואין פוצה פה ומצפצף, לא נראה לי שכתבי ההשכלה הארורה היו טובים מהם, ובידעי ומכירי קאמינא על כמה יקרים שמשם התחילו להתדרדר באמונה כפשוטה
יש שם בעלי כשרונות גדולים שיושבים שם במטרה ללמד את הרבים מושכלות ואיך לחשב כל דבר בשכלם וכו' וכו' הכל כדרך המשכילים הותיקים בתוספת נופך והתאמת השפה ל2012
ובשאר הנט יש עוד אתרים רבים ששמו לעצמם מטרה להסית ולהדיח מאמונת ישראל, ואל תטעה שיושבים שם אנשים עם מנת משכל נמוכה, יש שם רשעים משכילים גמורים שמשקיעים הרבה זמן בהשפעה על תמימים ללכדם ברשותם
כפירה זה סכנה איומה וכריתת כל הענף שעליו יושב האדם ונשמתו הן בזה והן בבא, והוא רחום יכפר עוון
ידידיה כתב:ברור לכול שלמרות ש"שאני מינות דמשכה" לא על כך הזעקה, ולרוב צעירי דורנו אין כ"כ יצה"ר גדול לכיון עצכ"ח, ולא על יצר הרע זה אמר הרב וואזנר שאין בית אשר יש בו מרשתת ללא סינון ולא חטאו בו.
הדחיפות הבהילות והחששות הנוראות מכוונות ליצר נמוך הרבה יותר, ולעניינו יש פתרון פשוט ללא שום הפרעות בגלישה.
חיים כתב:אצל אברכים בני תורה שחונכו מנעוריהם להתרחק מהכיעור ומהדומה לו, סכנת ה'מינות' מוחשית הרבה יותר. הדברים נראים תמימים למראה ולאט לאט מחלחלים והורסים כל חלקה טובה.
הבעיה של האינטרנט אינה ברמת התועבה שבה, אלא בזמינות שלה. רמת הזמינות לחומרים שיש בהם כפירה ומינות, גבוהה לעין ערוך באינטרנט מאשר מחוצה לה. לכן כל השוואה של אינטרנט חסום חלקית לסכנת העיתונות הקלוקלת, היא חסרת כל בסיס.
נכון, קשה להתנתק מהאינטרנט, ודאי למי שהורגל בו, אבל עדיין רחוק לומר שחסימה הרמטית היא "תפסת מרובה", בעוד שישנם עדיין שאינם מחזיקים כלל במחשב.
ידידיה כתב:ויש מי (ולטענת הרב ברוורמן, אלו הרוב) שלא יסתפק בנתיב, אבל לא יפריע לו לחסום תועבה בלבד. וכי לא מצווה היא ללמדו דבר זה.
וכי נכון הדבר להציג בפניו תמונת עולם של או נתיב או פרוץ לגמרי?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 117 אורחים