חכם באשי כתב:גלילי,
אני מסכים לדברים, ואף כתבתי זאת למעלה: viewtopic.php?f=7&t=1300&view=unread#p8007
ראיתי גם ראיתי, רק אציתי לחדד הדברים לשאר חברי ביהמ"ד.
חכם באשי כתב:גלילי,
אני מסכים לדברים, ואף כתבתי זאת למעלה: viewtopic.php?f=7&t=1300&view=unread#p8007
מגיב ומניב כתב:לומד כתב:הרב אליהו סולובייציק חלק מנסיונו בההדרת ספרים, והזכיר שבציבור הליטאי אין עורך זוכה לכבוד מספיק משום שאינו לומד 'תורה לשמה'.
לענ"ד נראה כי אין זה הטעם העיקרי של רבותינו (שכידוע, לפחות חלקם, לא עודדו לכך), בענין זה. אלא שלא הרי עריכה זו כחברתה, והרבה ממיני העריכה יש בהן משום מיעוט הלימוד העיוני, ואולי אפילו לימוד התורה בכלל, מתוך ההתעסקות בזוטות כמו מחקרי הנוסחאות, ציוני מקורות וכיו"ב, שלא על כיוצא באלו אנו מברכים מידי שחר: לעסוק בדברי תורה.
מגיב ומניב כתב:ודאי שאין נשוא הדיון, 'בעד ונגד עריכה תורנית', הנושא רחב מכדי אשכול, וגדול על מידותי הזעירות, בפרט שעוד יאמרו לי 'קשוט עצמך תחילה'.
הוגה ומעיין כתב:אהה, כמה פעמים נתקלנו בטעויות של עורכים שנבעו מחוסר הכרת הסוגיא? אין שום תחום בעריכה, כולל מחקרי נוסחאות וציוני מקורות, שלא לומר איסוף חומר ועיבודו - שאינו מחייב הכרתה של הסוגיא בעיון, הדק היטב!
חכם באשי כתב:חבר'ה,
איני רוצה להפריע לדיון הפורה והמדהים,
אבל נראה שהאשכול הנוכחי הולך להיות ה'חם' ביותר!...
מגיב ומניב כתב:בין הזמנים עתה, ויש מקום למילי דבדיחותא, בפרט לפני ה'פלצות' של אלול, אבל במקום ליצנותא דע"ז נהיה כאן עבודה זרה של ליצנות.
הלומד מחד גיסא, והבורגני מאידך גיסא, לועגים לרשים ומחרפים את האומן שעשאם. לא בכדי קבע איש ספר שליט"א בכותרת 'כבוד חכמים ינחלו', ואילו כאן תחת כבוד בא קלון. מעלים את את אומנות העריכה לגבהים, (ובכן, אם ללמוד סוגיא אפשר בבקיאות, גם לערוך ספרי מנהגים ופרפראות של קדמונים אפשר ב'בקיאות', ואין כונתי דרך העברה בעלמא אלא בהבנה שטחית טובה), ומשפילים את כבוד התורה של האברכים הכותבים 'חבורות' עד עפר. בורגני, במחילה, הדבר נושא אופי 'משכילי' מובהק, וסליחה על ההגזמה אם ישנה.
לומד יקירי, לחנך ילדים שיצאו 'מרן' עדיף מלחנכם שיצאו סנדלרים, ונראה לי שגם ראש ישיבת בריסק שליט"א (בעל השמועה הנ"ל) לא מגדל רצענים וחייטים בבית מדרשו, וגם העורכים המוכשרים ביותר עברו דרך ה'כוילל' והחוף הנפרד וכתבו 'חבורעס'.
אבל עתה הונח לי התמיהה שמציקה לי משכבר הימים, למה מברכים בלבישת המנעלים 'שעשה לי כל צרכי', אכן יש כאלו שזה פסגת שאיפותיהם לתפור מנעלים ולייחד יחודים...
חכם באשי כתב:חבר'ה,
איני רוצה להפריע לדיון הפורה והמדהים,
אבל נראה שהאשכול הנוכחי הולך להיות ה'חם' ביותר!...
גלילי כתב:חכם באשי כתב:חבר'ה,
איני רוצה להפריע לדיון הפורה והמדהים,
אבל נראה שהאשכול הנוכחי הולך להיות ה'חם' ביותר!...
למה הינך סבור כך?!
אלי בנאי כתב:1. לדעתי רב הנסתר על הגלוי בפורום. ראשית, זה בדייוק הפורום להזדהות בשמות ולא כינויים.
אלי בנאי
קיבוץ להב
יום ראשון
כמעט שבוע ל'ראה'.
בספר ארחות איש, ירושלים תשמ"ט, עמ' רכה העתיקו קטע זה והשמיטו את המלים: 'ומלבד… אין הרוב',
ונמצא שחיברו את המלה 'ידוע' להמשך, ובמקום 'אין הרוב ידוע', יצא 'ידוע כי הרבה ...'! ותמהני מדוע נוהגים
המוציאים לאור את ספרי החזו"א זצ"ל לערוך אותם כרצונם?!
סענדער כתב:חיפוש מ"מ יודע כל צורב , לחפש במאגרים תורניים יודע כל ילד.
סענדער כתב:לענ"ד שפה עשירה לעריכה נרכשת מלימוד קבוע וקריאה מרובה , כך לומדים ב"הוראה מתקנת" שילד שחסרות לו מילות מפתח ומדבר בשפה כבדה, לפעמים מגיע מבית שאומרים שם תעשה נטילה וכדו'.
כמובן שזאת יכול כ"א להשלים לעצמו.
חיפוש מ"מ יודע כל צורב , לחפש במאגרים תורניים יודע כל ילד. ומי שאינו מסתדר עם המחשב ווורד שיקרא לבנו והוא ילמדו.
מה שיחסר למי שלא ישתתף בסדנת לומדה הוא ידיעת השקפת עולמם של המרצים שם, והומור של הדור הקודם( שמי שהכירו יודע שיש לו ערך רב).
גלילי כתב:טיפ קטן: כמדומני שעיקר עבודתו של העורך היא לדעת מה לא להביא, שלא יהיה ריבוי שמן המכבה את הנר [אפי' שיש חולקים עלי...]!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 8 אורחים