היא שיחתי כתב:במדינת ניו יורק אסרו לעשות מציצה בפה, מטעם סכנה לחיי התינוק, וכבר נפטרו בשנים האחרונות מזה
לפי"ז לכאורה ברור לאסור שכן הוא פיקוח נפש, והבנתי שכן דעת ר' שמואל קמינצקי ר"י פילדלפיה
מהו ההיתר א"כ למציצה בפה?
גם זו לטובה כתב:אלא שא"כ מה ההיתר לעשות כן בשבת וכבר נתקשה בזה הגרשז"א וכמד' שפעם אמר שהוא סומך בזה על החזו"א שלא שינה והמשיך להתיר מציצה בשבת
אוהב ספרים כתב:ג. מכיון שיש מלחמה של הפוקרים נגד זה יש הסוברים ששייך לכאן ההלכה אפילו ערקאתי דמסאני שצריכין להימסר על זה
אברהם כתב:לא ברור לי למה לא מתקנים פתרון פשוט לבעיית הזיהומים
שאבי הבן עצמו יקיים מצות מציצה, ובזה לא יהיה כמעט חשש מהעברת מחלות וזיהומים מתינוק לתינוק וכו'.
עמקן כתב:לא ברור שאבי הבן עלול להיות נגוע פחות מהמוהל.
אברהם כתב:עמקן כתב:לא ברור שאבי הבן עלול להיות נגוע פחות מהמוהל.
ברור מאד שעיקר הסכנה -אם ישנה- היא מכך שמאות ואלפי תינוקות נחשפים לאדם אחד. כשאב ניגש לקיים מציצה בבנו הוא יבדוק היטב את מצבו ואם הכל כשורה. [אני לדוגמא, נמנעתי מלעשות מציצה לבני נ"י משום שהייתי משופע באותו זמן].
עמקן כתב:שמעתי ממקור מוסמך שהג"ר שלמה זלמן אורבך ז"ל אמר למוהל מברוקלין, ר' זיממרמן, שהוא בעד ביטול מציצה בפה. [החשש שלו לא היה הדבקת התינוק אלא המוהל. הוא אמר ששבוע לפני זה הוא ראה מוהל שנדבק באידס ע"י מציצה בתינוק נגוע.] ר' זיממרמן שאל למה הוא אינו מפרסם דעתו והגרשז"א ענה שהוא כבר זקן ואין לו כח לכל האבנים שיזרקו בחלונו.
עשוי לנחת כתב:עמקן כתב:שמעתי ממקור מוסמך שהג"ר שלמה זלמן אורבך ז"ל אמר למוהל מברוקלין, ר' זיממרמן, שהוא בעד ביטול מציצה בפה. [החשש שלו לא היה הדבקת התינוק אלא המוהל. הוא אמר ששבוע לפני זה הוא ראה מוהל שנדבק באידס ע"י מציצה בתינוק נגוע.] ר' זיממרמן שאל למה הוא אינו מפרסם דעתו והגרשז"א ענה שהוא כבר זקן ואין לו כח לכל האבנים שיזרקו בחלונו.
מעניין, דווקא לי ידוע ממוהל מומחה שהגרשז"א אמר לו בשנה האחרונה לחייו, שבמצב כיום אצל בני תורה, אין לחוש לבעיות, אבל אצל אלו שעברם מסופק, מי שמפחד, יכול בשפופרת.
עמקן כתב:זה לא סתירה. גם לדבריך הוא אמר אצל בני תורה. המחלות שעלולים להדביק מוהל מדביקים בעיקר ע"י דם. זה שכיח מאד במעשי תועבה, כתובת קעקע ולקיחת סמים עם מחט משותף עם עוד לוקח סמים. בני תורה אינם נוהגים כן והחשש אצלם פחות באופן משמעותי. [מטעם זה בנו יורק הצלה מנהל דם בנק מיוחד לחרדים. כאן בארץ רשויות הבריות אינם מאפשרים דבר כזה.]
עמקן כתב:עשוי לנחת כתב:עמקן כתב:שמעתי ממקור מוסמך שהג"ר שלמה זלמן אורבך ז"ל אמר למוהל מברוקלין, ר' זיממרמן, שהוא בעד ביטול מציצה בפה. [החשש שלו לא היה הדבקת התינוק אלא המוהל. הוא אמר ששבוע לפני זה הוא ראה מוהל שנדבק באידס ע"י מציצה בתינוק נגוע.] ר' זיממרמן שאל למה הוא אינו מפרסם דעתו והגרשז"א ענה שהוא כבר זקן ואין לו כח לכל האבנים שיזרקו בחלונו.
מעניין, דווקא לי ידוע ממוהל מומחה שהגרשז"א אמר לו בשנה האחרונה לחייו, שבמצב כיום אצל בני תורה, אין לחוש לבעיות, אבל אצל אלו שעברם מסופק, מי שמפחד, יכול בשפופרת.
זה לא סתירה. גם לדבריך הוא אמר אצל בני תורה. המחלות שעלולים להדביק מוהל מדביקים בעיקר ע"י דם. זה שכיח מאד במעשי תועבה, כתובת קעקע ולקיחת סמים עם מחט משותף עם עוד לוקח סמים. בני תורה אינם נוהגים כן והחשש אצלם פחות באופן משמעותי. [מטעם זה בנו יורק הצלה מנהל דם בנק מיוחד לחרדים. כאן בארץ רשויות הבריות אינם מאפשרים דבר כזה.]
אוצר החכמה כתב:אברהם כתב:עמקן כתב:לא ברור שאבי הבן עלול להיות נגוע פחות מהמוהל.
ברור מאד שעיקר הסכנה -אם ישנה- היא מכך שמאות ואלפי תינוקות נחשפים לאדם אחד. כשאב ניגש לקיים מציצה בבנו הוא יבדוק היטב את מצבו ואם הכל כשורה. [אני לדוגמא, נמנעתי מלעשות מציצה לבני נ"י משום שהייתי משופע באותו זמן].
א. לא מדובר בחידקים או וירוסים שכיחים שבלאו הכי כל ילד עלול לקבלם, ובדרך כלל תינוקות בני יומם מחוסנים נגדם, מכייון שעדיין נהנים ממערכת החיסון של האם.
אוצר החכמה כתב:ב. המוהל נמצא בסיכון להדבק מכח המציצות האחרות שעושה, ווירוסים אלו הם החשש.
ג. החידקים והוירוסים שיש לאב בלאו הכי מגיעים לבן לאורך הזמן, כך שאין נפ"מ גדולה בדבר, כמובן שמדובר באב שנחשב בריא והיודע בעצמו שחולה זה עניין אחר.
עשוי לנחת כתב:ואותי ממש מפליא הרעיון להציע כזו הצעה.
נשמע לכם הגיוני שהמוהל יתן לאבא להתחיל למצוץ? הוא בכלל יצליח לעשות כזה דבר?
לא נראה לי שאבא רגיל שאין לו שום נסיון בזה, יהיה מוכן ['מוכן' תרתי משמע] למצוץ לבנו.
מה גם שזה צריך להיות מאוד בסמוך לזמן הפריעה בעוד שהאב אמור לברך אז את ברכותיו.
אוהב ספרים כתב:[quote="עמקן]המחלות שעלולים להדביק מוהל מדביקים בעיקר ע"י דם. זה שכיח מאד במעשי תועבה, כתובת קעקע ולקיחת סמים עם מחט משותף עם עוד לוקח סמים. בני תורה אינם נוהגים כן והחשש אצלם פחות באופן משמעותי. [מטעם זה בנו יורק הצלה מנהל דם בנק מיוחד לחרדים. כאן בארץ רשויות הבריות אינם מאפשרים דבר כזה.][/quote]
סתם שקר, זה בלתי חוקי לנהל דם בנק מיוחד למגזר או מין ספציפי.[/quote]
עמקן כתב:אוהב ספרים כתב:[quote="עמקן]המחלות שעלולים להדביק מוהל מדביקים בעיקר ע"י דם. זה שכיח מאד במעשי תועבה, כתובת קעקע ולקיחת סמים עם מחט משותף עם עוד לוקח סמים. בני תורה אינם נוהגים כן והחשש אצלם פחות באופן משמעותי. [מטעם זה בנו יורק הצלה מנהל דם בנק מיוחד לחרדים. כאן בארץ רשויות הבריות אינם מאפשרים דבר כזה.][/quote]
סתם שקר, זה בלתי חוקי לנהל דם בנק מיוחד למגזר או מין ספציפי.[/quote][/quote]
אני מציע שאתה מברר לפני שאתה כותב. זה עובדא ואפשר לברר אצל תושב נו יורק אם זה אמת שלהצלה יש בנק הדם מיוחד. [אגב בארה"ב גם אפשר לתרום דם בשביל חולה . בארץ גם כשאתה תורם דם עבור חולה א"א לבקש שהוא יקבל אותה מנה. בארה"ב זה לא הולך ככה. גם מי שהוא בעיר אחרת מנו יורק יכול לגייס מכירים לתרום דם עבור חולה והחולה יקבל המנות דם שנתרמו עבורו.][/quote]
אוצר החכמה כתב:עשוי לנחת כתב:ואותי ממש מפליא הרעיון להציע כזו הצעה.
נשמע לכם הגיוני שהמוהל יתן לאבא להתחיל למצוץ? הוא בכלל יצליח לעשות כזה דבר?
לא נראה לי שאבא רגיל שאין לו שום נסיון בזה, יהיה מוכן ['מוכן' תרתי משמע] למצוץ לבנו.
מה גם שזה צריך להיות מאוד בסמוך לזמן הפריעה בעוד שהאב אמור לברך אז את ברכותיו.
כיוון שלמציצה אין שיעור הלכתי ומציצה כל דהו סגי, לא נראה לי שהעניין מהווה בעייה רצינית.
לרעיון יש שני היבטים,
ההיבט האישי שע"י יציל כל אחד את בנו מן החשש.
וההיבט הציבורי שגם אם רק רוב הציבור יקבל את הרעיון, עצם העובדה שהמוהל ייחשף להרבה פחות תינוקות יפחית את הסיכוי שיידבק וידביק אחרים.
העירוני דאין זה נכון דאין לה שיעור וסגי בכל דהו, שהרי צריך למצוץ עד שיצא הדם מהמקומות הרחוקים כמוש"כ הרמב"ם פ"ב ה"ב.
אוצר החכמה כתב:העירוני דאין זה נכון דאין לה שיעור וסגי בכל דהו, שהרי צריך למצוץ עד שיצא הדם מהמקומות הרחוקים כמוש"כ הרמב"ם פ"ב ה"ב.
אני לא חושב שידעינן מהו השיעור בזה, ובכלל מה פירוש הדברים לפי הבנתינו את המציאות.
האם אי מי מהנו"כ או הפוסקים מעורר שלא ידעינן מהו פירוש הדברים, או שרק כת"ר לא הבין).
אף אם לא הבנת את הדברים, עדיין לא אומר שבמציצה כל דהוא סגי.
היא שיחתי כתב:ישראל: שליש מהילודים עם הרפס - נדבקו מהמוהל
ממצאי מחקר ישראלי שצפוי להתפרסם בחודש הבא מגלים כי שליש מהילודים שאושפזו בגלל זיהום בהרפס בשנים האחרונות, נדבקו לאחר מציצת דם של המוהל. בעקבות זאת נוסחו המלצות חדשות של איגוד רופאי הילדים שיפורסמו בקרוב, המתריעות מפני התהליך המסוכן
ד"ר איתי גל
פורסם: 07.04.13, 11:08
...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים