מדבר בלימוד כתב:אתכבד לפתוח בוורט על המשנה הראשונה שאמרו חכם שלום הכהן שליט"א, ראש ישיבת פורת יוסף שפתח את לימוד הש"ס של מחזור י"ב באצטדיון טדי.
המצווה הראשונה בדיוק שאדם מקבל ע"ע - היא קריא"ש של ערבית, ולכן התחילה המשנה הראשונה במצווה זו. וללמדך! שקיום המצוות כולם תלוי בקבלת על מלכות שמים.
[ואולי ע"ד "כל המקבל על עצמו על מלכות שמים מעבירין ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ", ואז ודאי יוכל לקיים את כל המצוות].
צביב כתב:בברכות ב.
בתוס' ד"ה מאימתי
כתב ואנו שמתפללין ערבית מבעוד יום
סבירא לן כהני תנאי דאמרי משעה שקידש היום
וגם משעה שבני אדם נכנסין להסב וכו'
וצ"ב מדוע נקטו הלכה כתרי לישני,
וקצת נראה בדבריהם שאין זה זמן אחד
ועוד שאלה שבדף ג. ד"ה קשיא
משמע שהזמן המוקדם ביותר הוא משעה שבני אדם טובלין
וכאן נראה שהזמן המוקדם ביותר [אחרי פלג המנחה]
הוא משעה שבני אדם נכנסין להסב
צביב כתב:בברכות ב.
מדבר בלימוד כתב:המצווה הראשונה בדיוק שאדם מקבל ע"ע - היא קריא"ש של ערבית, ולכן התחילה המשנה הראשונה במצווה זו. וללמדך! שקיום המצוות כולם תלוי בקבלת על מלכות שמים.
לחם_יומם כתב:ברכות ב: תוס' ד"ה דילמא.
לפי פי' התוס' נמצא, כי ביאת השמש היינו בסוף השקיעה, אחר ג' מיל ורביע משעה שהתכסתה השמש מן העיניים, ואילו ביאת אורו היינו בתחילת השקיעה כשהשמש מתכסה מהעין ונכנסת בעובי הרקיע.
לכאו' מצד הלשון, איפכא הוא. כי כשהשמש נכנסת בעובי הרקיע אין היא נראית רק אורה נראה, ומתאים יותר שתחילת השקיעה היא ביאת השמש, וסוף השקיעה כשהאור גם הוא הולך ונעלם יהיה ביאת אורו.
היא שיחתי כתב:רק אל תרוצו לדפים הבאים בברכות
לידיעתכם ברכות דף ב' מתחיל רק ביום שישי למרות כל סיומי הש"ס...
אז בבקשה תעסקו בזה לפי הקצב
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 91 אורחים