לענין כתב:עושה חדשות כתב:לענין כתב:לדעתו אסור לדרוך על רצפת הסוכה?
נגעת בנידון האחרו' על דין קרקע בסוכה.
הציטוט שהבאתי לעיל הוא מהספר שבלי הלקט.
ועכ"פ לדרוס על קרקע זה לא ביזיון, משא"כ על סכך וכד'.
סליחה על בורותי - הבושה כפולה הואיל ולמדתי סימן זה בשבלי הלקט לפני זמן מה ונתעלמה ממני תבת מעקה.
לעצם הדברים, מלבד עצם החידוש בדברי השבה''ל, שכבר הזכירוהו הגרש''ז ז''ל והמנחת יצחק לפלא, עוד יפלא בעיני מה שהקדים מעקה לציצית וסוכה, כאילו הוא מילתא דפשיטא טפי מינייהו!?
בהשראת דברי האור זרוע סי' שפ''ו-
'ובס' בשר ע''ג גחלים כתוב אין מעבירין על המצוות, כיון דמחית קמיה ס''ת או מזוזה או הושכנא אסור למפסע עילהן דלא לקיל במצוות'
הייתי גורס בד' השבה''ל 'מזוזה' במקום מעקה. כידוע הס' בשר ע''ג גחלים היה גם לפני השבה''ל.
הצעה בעלמא.
אפרים זלמן כתב:מיכאל1 כתב:עוד פרדוקס הלכתי שנזכרתי בו
האיסור לעבור בד' אמות של המתפלל לפי הטעם שלא יבלבל את המתפלל, ואילו המציאות היא שהמתפלל אינו יכול לכוון מחמת הידיעה שהוא מונע מרעהו העומד לפניו וסיים את תפילתו לפסוע אחורנית.
אני מצטרף להרגשתך אבל באמת י''ל שהאיסור לעבור הוא כי העובר מזלזל בתפילה, בכך שעושה פעולה שמבלבל כוונתו, ואולי גם בלי הקנייטש של בלבול אלא: כי לא עוברים לפני המדבר לפני המלך. (כמדומני שהרב ישנו הביא פעם בפורום דברים בזה)
איש_ספר כתב:אולי ראוי לצרף כאן את הליצנות של הבש"ר סי' מח.
אין שביתת בהמה ביו"ט שהרי מותר לשוחטה...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 76 אורחים