שמתי לב שבין לובשי חגורה לתפילה יש המסתפקים בחגורת הקיטל ויש שלובשים גם חגורה רגילה של כל השנה, וצ"ע למה.
יש כמה טעמים ללבישת חגורה לתפילה. א' כדי לעשות הפסק בבגדיו שלא יראה לבו את הערוה. לפי זה אין טעם שלא להסתפק בחגורת בקיטל [ובאמת לזה די בחגורת המכנסיים].
להטעם ללבוש בגד מיוחד לתפילה יש להסתפק בהקיטל גופא, שמובא בפוסקים שיש לו דין בגד המיוחד לתפילה.
יש עוד טעם משום הכן שעושים הכנה מיוחד לתפילה ע"י לבישת חגורה להכן עצמו לתפילה, אבל לכאורה מקיימים זה גם בלבישת הקיטל ואין ענין ללבוש חגורה דוקא.
גם אם נאמר שיש מנהג ללבוש חגורה דוקא ויש לקיים המנהג מצד עצמו גם אם אין סיבת הנהגת המנהג שייך, לכאורה היות שיש חגורה בקיטל מקיימים המנהג בחגורה שבקיטל ואין להוסיף עליו עוד חגורה.