עתניאל בן קנז כתב:זוהר כרך א (בראשית) פרשת תולדות דף קמד עמוד ב
מה כתיב ויאמר לא יעקב יאמר עוד שמך כי אם ישראל וגו' אמאי ישראל א"ל בעל כרחין אית לן לשמשא לך דהא אנת אתעטרת בחילך לעילא בדרגא עלאה ישראל יהיה שמך
העתקתי לך כמה מקומות מספר בראשית בלבד. האם זה מספיק?
זוהר כרך א (בראשית) פרשת וישלח דף קעא עמוד א
ואודי ליה על אינון ברכאן ואמר ליה לא יעקב יאמר עוד שמך כי אם ישראל לאו יעקב בעקימו אלא בגאותא ותוקפא דלית מאן דיכיל לך
זוהר כרך א (בראשית) פרשת וישלח דף קעז עמוד ב
והא אתמר תלת דרגין הכא בקדמיתא יעקב ולבתר ישראל ולבתר ישורון, ת"ח יעקב הא אוקמוה, ישראל אוף הכי נמי, ואף על גב דדרגין אינון חד ישורון אמאי אקרון ישראל בשמא דא, אלא ישראל וישורון כלא חד, ישורון כמה דאת אמר (איוב ל"ג) ישור על אנשים, בגין דנטיל שורה להאי סטרא ולהאי סטרא ובגין אינון תרין שורין אקרי ישורון ודא הוא ישראל, ישראל על דנטיל רבו ותוקפא מכלא,
זוהר כרך א (בראשית) פרשת ויחי דף רכב עמוד א
ובגיני כך ימי ישראל דהוה שלים יתיר ישראל מיעקב, ואי תימא והא כתיב (בראשית כ"ה) ויעקב איש תם שלים, שלים הוה ולא שלים בדרגא עלאה כישראל,
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים