איש_ספר כתב:קבלתי בדוא"ל את הספר המצ"ב ע"מ להכניסו לאוצר.
מה שנכון נכון כתב:איש_ספר כתב:קבלתי בדוא"ל את הספר המצ"ב ע"מ להכניסו לאוצר.
כבר ישנו באוצר.
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?169463&
מה שנכון נכון כתב:עיין שם ושם ודו"ק.
בדיעבד כתב:מה שנכון נכון כתב:עיין שם ושם ודו"ק.
מה שנכון אמנם נכון.
אי אפשר להתעלם מהדמיון המוחלט והבולט שקיים בין שני החיבורים. השווה ראשי הפרקים ותמצאם כמעט זהים!
כמובן שזה לא אומר שהמחברים זהים, יתכן שהזייפן עיבד את הספר בנותן טעם עתיקות.
בדיעבד כתב:מה שנכון נכון כתב:עיין שם ושם ודו"ק.
הוא משתמש במונחים חדשים כמו "ללא חולק", לשון זה לא תמצא בספרות הלכתית של שנות הצ', ועכ"פ לא כאלו שריח סאטמר נודף הימנו כמו זה.)
מבית ומחוץ כתב:אולי קצת נלעג אבל לא זיוף, כמו שכתבו יעקב כהן ויתר10.
יש באוצר החכמה, למרבה הצער, פשקוילים של ממש וספרים נלעגים ומזויפים בהרבה יותר.
מה שנכון נכון כתב:לא רק ראשי הפרקים, אלא כמעט כל הספר כולו, אות באות תיבה בתיבה, למעט שינויים קלים.
כולל הפניות [במשנ"צ] ל'מה שכתבנו בספר פלוני' הנזכר גם בזהב לבושה כחיבור נוסף של המחבר.
אגב, מחידושיו ההלכתיים: מוטב לילך בפריעת ראש גמורה מלילך בפאה נכרית.
אספקלריא כתב:מה שנכון נכון כתב:לא רק ראשי הפרקים, אלא כמעט כל הספר כולו, אות באות תיבה בתיבה, למעט שינויים קלים.
כולל הפניות [במשנ"צ] ל'מה שכתבנו בספר פלוני' הנזכר גם בזהב לבושה כחיבור נוסף של המחבר.
אגב, מחידושיו ההלכתיים: מוטב לילך בפריעת ראש גמורה מלילך בפאה נכרית.
ראה גם [במשנ"צ] עמ' 32, ב"באר הגולה" אות י"ד וט"ו, שכותב מקור לדבריו "ספר זהב לבושה".
הוה אמינא כתב:ובכלל מי שימצא על מפת ארץ כלשהי את שם עירו שרשם על שער הספר, יקבל ק"נ אדומים...
מלך זקן וכסיל כתב:במקום לשלוח אותו לאשפוז בבית החולים החדש שנבנה בבני ברק
פרנצויז כתב:למה אתה רוצה לאשפז אותו רחוק מהבית, להמבואר בשער ספרו "זהב לבושה", הכתובת שלו היא בירושלים.
מה שנכון נכון כתב:המו"ל ניסה קצת לטשטש את הלשונות המורים על זמנו של הספר. למשל:
הגר"ש משאש שבזהב לבושה נהפך במשנת הצניעות לחכם מערבי אחד.
ספרי יבי"א ויחו"ד נהפכו למה שכתב אחד מגאוני גדולי הזמן [בספרו הנד"מ].
הגרב"ץ אבא שאול נהפך לחכם אחד... כמו"כ הושמטו שמות הרבה ספרים שי"ל סמוך לזמנינו ...
לא ידען כתב:לדעתי הענייה, פשקוויל זה מבית מדרשם של מטורפי ירושלים 'מחריבי קרתא', אינו ראוי להתייחסות.
אספקלריא כתב:מה שנכון נכון כתב:המו"ל ניסה קצת לטשטש את הלשונות המורים על זמנו של הספר. למשל:
הגר"ש משאש שבזהב לבושה נהפך במשנת הצניעות לחכם מערבי אחד.
ספרי יבי"א ויחו"ד נהפכו למה שכתב אחד מגאוני גדולי הזמן [בספרו הנד"מ].
הגרב"ץ אבא שאול נהפך לחכם אחד... כמו"כ הושמטו שמות הרבה ספרים שי"ל סמוך לזמנינו ...
עוד דוגמאות לשמות של זמנינו, ראה עמ' 27 הרה"ג הנאמ"ן, עמ' 39 מה שרצה הגרב"ץ, וכן מובא הרבה אגרות משה, דברי יציב, דברי יואל, ועוד. וכן ספר בשם ד"ו ?
פרנצויז כתב:לא ידען כתב:לדעתי הענייה, פשקוויל זה מבית מדרשם של מטורפי ירושלים 'מחריבי קרתא', אינו ראוי להתייחסות.
אינו שייך לחוגי נטורי קרתא, הוא שייך לחוג תלמידי הג"ר עובדיה יוסף זצ"ל כניכר מתוך הדברים.
לא ידען כתב:פרנצויז כתב:למה אתה רוצה לאשפז אותו רחוק מהבית, להמבואר בשער ספרו "זהב לבושה", הכתובת שלו היא בירושלים.
אולי נבין אחת ולתמיד תופעה סוציולוגית בולטת:
הלא מדובר כאן במחלוקת הלכתית. אף אם חמורה.
מדוע מחלוקת אחת ויחידה של הפאות הנכריות מאופיינת בהשמצות רבות, בירידה על נשים, באלימות כלפיהן ברחוב (מילולית ולעיתים רחוקות גם פיזית) ברמקולים ומודעות, בשקרים וכזבים ועוד מעללים?
מדוע מצדדי התכלת בזמננו למשל וכמוהם כל בעלי ההלכות הנדירים, ואפילו 'חשמל גנרטורי בשבת' וכל כיוצא באלו, אינם מציקים לאנשים ונשים ברחוב וכותבים שבגלל חילול שבת שלהם השואה, לא פחות ממנה, התרחשה??
יש לכך רק מקבילה אחת! המצווה החשובה להשתתפות בחירות. גם שם, חרמות ואיומים, נידויים ושמתות, ארורים.
והרבי שלמה המלמד שלי מכיתה א' נענה בחיוכו ואומר: מי שצועק לא צודק.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 63 אורחים