במשנה בפ' בן סורר, מבו' שאינו מתחייב על אכילת איסור, ויש גיר' במשנה אכל טבל וכו', ותמהו האחרו' (עי' תויו"ט רש"ש ועוד, דהרי אין איסור טבל בבשר). וקדם להם ביד רמה שם, ז"ל "וראינו במקצת חידושי צרפת אכל טבל ומעשר ראשון שלא ניטלה תרומתו וטעות גדולה היא בספריהם ואינן בכל ספר ספרד לא במשנה ולא בתלמוד וכל שכן דלא משכחת לה דאי בבשר לא טבל איכא ולא מעשר ראשון איכא. ואי ביין האי אכל שתה מיבעי ליה. ואי בתבואה בשר ויין בעינן הילכך לא משכחת לה".
ואנכי לא ידעתי, דבפשיטות שייך בשר עם איסור טבל, כשנתבשל עם הטבל, ויש בו בליעות, וטעם כעיקר. (ולא מיבעיא אם אמרי' "נהפך" או "חענ"ן", אלא בלא"ה נמי הרי אסור לאכול את הבשר מצד הטבל המעורב בו).