רבי יהודה הלוי כתב:שים עינך עלי מזלג
וראש הר כצבי דלג
ואל תוסיף ואל תגרע
ותבין את לשון עלג
איש_ספר כתב:באוצר מצוי ספר זה (בסתר המדרגה בספרם של יראים)
.
איש_ספר כתב:הספר נדיר מאד, וכמדומה שבספה"ל הוא נטול שער.
חכם באשי כתב:ושם רשמו את שנת ההדפסה ע"פ פרידברג.
שברי לוחות כתב:איש_ספר כתב:באוצר מצוי ספר זה (בסתר המדרגה בספרם של יראים)
.
?
הבטחתי כתב:יפה.
יש לציין גם את השער של כוס הישועות למהרשש"ך
גלאגוזים כתב:הספר כוס הישועות נדפס כנראה בשנת ה'תע"א.
אם תריק כוס ממלואה, כלומר, תחשב את המילה כוס בכתיב חסר = 80
ותוסיף למילה ישועה = 391
תקבל: 471.
אגב, דבר בעתו[ה'תע"א...] מה טוב.
תאריך ההו"ל הוא י"ט שבט!
אציין כי צורת חישוב גימטריא הכוללת רמיזה לחיסור מהסך הכולל,
מצינו
בגמרא ע"ז ג.ב.: 'רוכב על כרוב קל ושט בשמונה עשר אלף עולמות
שנאמר: רכב אלוקים רבותים אלפי שנאן, אל תיקרי שנאן אלא שאינן'.
[כלומר חסר אלפיים משני ריבוא]
קאצ'קלה כתב:במסכת ראש השנה דפוס האלי תע"ב רמז המדפיס ר' משה בן אברהם גר-צדק את שנת ההדפסה באופן נחמד, כמובא במאמר על הדפסת התלמוד:
כאמור המדפיס היה גר-צדק, ונתן רמז זה דווקא במסכת ראש השנה.
גלאגוזים כתב:הספר כוס הישועות נדפס כנראה בשנת ה'תע"א.
אם תריק כוס ממלואה, כלומר, תחשב את המילה כוס בכתיב חסר = 80
ותוסיף למילה ישועה = 391
תקבל: 471.
אגב, דבר בעתו[ה'תע"א...] מה טוב.
תאריך ההו"ל הוא י"ט שבט!
אציין כי צורת חישוב גימטריא הכוללת רמיזה לחיסור מהסך הכולל,
מצינו
בגמרא ע"ז ג.ב.: 'רוכב על כרוב קל ושט בשמונה עשר אלף עולמות
שנאמר: רכב אלוקים רבותים אלפי שנאן, אל תיקרי שנאן אלא שאינן'.
[כלומר חסר אלפיים משני ריבוא]
מה שנכון נכון כתב:יט שבט לעולם לא יחול ביום שלישי. [הוא חל ביום שיחול בו א' דחוה"מ פסח, ולא בד"ו פסח].
סגי נהור כתב:מה שנכון נכון כתב:יט שבט לעולם לא יחול ביום שלישי. [הוא חל ביום שיחול בו א' דחוה"מ פסח, ולא בד"ו פסח].
כוונתך מן הסתם שבשנים פשוטות י"ט טבת חל ביום שיחול בו א' דחוה"מ פסח, משא"כ בשנים מעוברות (שמטעם זה י"ט טבת חל לפעמים בשבת, אף שא' דחוה"מ אינו חל בשבת, שלא בד"ו פסח).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 207 אורחים