בתחילת הסימן, הביא הב"י שיטת הרמב"ם, הסובר כי לא שייך חומרא דר' זירא בכתמים, רק בראיה ממש. הב"י מביא המון פוסקים החולקים, ופוסק כוותייהו.
אבל בסעיף ד', מביא הב"י דברי רבינו ירוחם שכבר הביאם בסימן קפ"ג, דאכן לא נאמר חומרא דר"ז בכתמים. (רבינו ירוחם מיירי התם למה לא מטמאין כתם בפחות מכגריס, הלא חומרא דר' זירא היתה אף בטיפת דם כחרדל. וע"ז כתב דלא נאמרה חומרא זו בכתמים. והגם כלא הבינותי כלל דברי רבינו ירוחם, דלכאורה בפחות מכגריס זהו ענין של תלי' במאכולת, וכמו בכל תליה יותר מכגריס לא שייך חומרא דר"ז דהרי תלינן דאין זה דם נידות כלל, ה"ה בפחות מכגריס. מ"מ, ק"ל סו"ס הרבינו ירוחם הביא טעם זה משום דלא חיישינן לחומרא דר"ז בכתמים. וא"כ למה הביא הב"י דבריו מבלי להעיר עליו).