מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

זבחים צא. לברכת היין לא אהנאי

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
עושה חדשות
הודעות: 12621
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

זבחים צא. לברכת היין לא אהנאי

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' יוני 14, 2019 2:47 pm

...ואף ע"ג דמוספין קדישי אטו שבת למוספין אהנאי לתמידין לא אהנאי ת"ש מוספי שבת קודמין למוספי ראש חודש אטו ראש חודש למוספין דידיה אהני למוספי שבת לא אהני תא שמע מוספי ראש חודש קודמין למוספי ראש השנה אע"ג דראש השנה קדשה אטו ראש השנה למוספי דידיה אהני למוספי ראש חודש לא אהני ת"ש ד"א ברכת היין תדירה וברכת היום אינה תדירה ותדיר ושאינו תדיר תדיר קודם אע"ג דברכת היום קדישה אטו שבת לברכת היום אהנאי לברכת היין לא אהנאי תא שמע דאמר רבי יוחנן הלכה מתפלל אדם של מנחה ואח"כ של מוספין אטו שבת לתפלת מוספין אהנאי לתפלת מנחה לא אהנאי...

האם כל ברכה מברכות הנהנין, כאשר היא נאמרת בשבת חשיבא טפי מקודש, או דוקא ברכת היין של הקידוש?

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: זבחים צא. לברכת היין לא אהנאי

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' יוני 14, 2019 4:29 pm

יש משמעות הלכתית לברכת היין של הקידוש, שהיא שונה משאר ברכות הנהנין:
בכל ברכות הנהנין מי שאינו מחויב בברכה בפועל אינו מוציא אחרים, ואין בה ערבות, דאמרינן "לא ליתהני ולא לבריך".
אבל בברכות הנהנין דמצווה, כגון יין של קידוש, אע"פ שיצא מוציא, כי יש בה ערבות.

עושה חדשות
הודעות: 12621
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: זבחים צא. לברכת היין לא אהנאי

הודעהעל ידי עושה חדשות » ב' מאי 18, 2020 6:42 pm

נתיבות הקודש.jpg
נתיבות הקודש.jpg (142.87 KiB) נצפה 1018 פעמים


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 69 אורחים