זכור לי שיש ש"ך (או ט"ז) שמעידים על משהו שראו בבבית הטהרה של לובלין (או קראקא) ויש תמונה של זה (מלפני המלחמה).
אודה למי שישיב לי אבדתי.
לענין כתב:הש"ך אכן מזכיר שם את קראקא, אאל"ט סי' שד"מ ס"ק ג'.
ש"ך יורה דעה סימן שמד ס"ק ג
ובכאן ק"ק לובלין נוהגין שעל בן ל' אומרים צדוק הדין וקדיש וכמדומה לי שגם בשאר קהלות נוהגין כן וכן ראוי לנהוג.
פי האתון כתב:זכור לי שיש ש"ך (או ט"ז) שמעידים על משהו שראו בבבית הטהרה של לובלין (או קראקא) ויש תמונה של זה (מלפני המלחמה).
אודה למי שישיב לי אבדתי.
עתניאל בן קנז כתב:פי האתון כתב:זכור לי שיש ש"ך (או ט"ז) שמעידים על משהו שראו בבבית הטהרה של לובלין (או קראקא) ויש תמונה של זה (מלפני המלחמה).
אודה למי שישיב לי אבדתי.
כנראה כוונתך אודות טומאת אוהל, והפתח שסופו לעבור המת, האם ובאיזה אופן מטמא.
ראה יו"ד שעא
רמ"א, טו"ז ונקוה"כ שם.
וונדרבר כתב:וראה עוד ש"ך יו"ד סי' שע"א ס"ק ט': "... אם יש בו ב' פתחים שבפתח האחד מכניסין ובפתח אחד מוציאין כמו שיש בבית צדוק הדין שבק"ק פראג ...".
ודברי הש"ך האלו מקורם בדברי חמודות, ראה הלכות קטנות להרא"ש (נדפס בסוף מס' מנחות) הלכות טומאה סי' ט', [דף קל"א ע"ב בדפוס וילנא], ב"דברי חמודות" סוף ס"ק כ"ו
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 223 אורחים