בסליחה:
קדוש על כל אדון - עם כל יצוריו נידון /
חזה יריבי איש מדון - מדבר עלי בזדון /
ונוכחי יעורר כידון - ותותח בי ידון /
תנה את נפשי לשלל - מוליך יועצים שולל
לכאו׳ משמע מזה שהקב״ה ג״כ נידון בראש השנה. ותמיה איפוא המקור לזה.
ביקורת תהיה כתב:אמת כי הצורה 'נָדוֹן' הולמת יותר את סגנון הפיוט מאשר הצורה 'נִדּוֹן', אך במשמעות אין כל הבדל ביניהן - - -
קאצ'קלה כתב:ביקורת תהיה כתב:אמת כי הצורה 'נָדוֹן' הולמת יותר את סגנון הפיוט מאשר הצורה 'נִדּוֹן', אך במשמעות אין כל הבדל ביניהן - - -
ברי לך?
שבע כתב:ראה מדרש תהלים א, יח
על פסוק: כי באש ה' נשפט
אלמלא מקרא כתוב א''א לאומרו
אתיא דרבנן כהדא דר' אלעזר המודעי לעתיד לבוא באין אומות העכו"ם לקטרג את ישראל לפני הקב"ה ואומרים לפניו רבונו של עולם אלו שופכי דמים ואלו שופכי דמים אלו עובדים עבודה זרה ואלו עובדים עבודה זרה אלו מגלים עריות ואלו מגלים עריות מפני מה הללו יורדין לגיהנם והללו יורדין לגן עדן. אומר להן אם כן תרד כל אומה ואומה ואלקיה עמה שנאמר כי כל העמים ילכו איש בשם אלקיו. רבי ראובן בשם ר' חנינא אמר אלמלא מקרא כתוב אי איפשר לאומרו שנאמר כי באש ה' נשפט. שופט אין כתיב כאן אלא נשפט.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים