סליחות כתב:מקדש מלך כתב:
ועכשיו נחפש ראיה על תפילין. מזוזות. תרומות ומעשרות. שחיטה. מילה.ימים טובים. ועל מה בעצם לא?
כלומר, מאיפה הגיע לך הרעיון (המופרך) שהיו מצוות שלא נהגו?
דברי חכמים בנחת נשמעים.
ההשוואה עם הדברים שהזכרת - אינה במקומה כמובן, ההנחה שלי היא שאתה מבין לבד מדוע.
כפי שנאמר בהודעה הקודמת, 'הרעיון המופרך' הזה כפי שכינית אותו קיים בזמנינו, ומהיכא תיתי שזה לא היה גם אז?
סליחות כתב:לי לא היה
ברור שכל הדינים נהגו. ולכן ביקשתי
ראיה. עלתה לי סברה שמכיון ש
בזמנינו כולם טמאי מתים ולא נוהגים בזה, לכן אולי גם בזמן ההוא היה כך.
מקדש מלך כתב:לגבי חולין בטהרה, זו אינה מצוה אלא מנהג. בהחלט יתכן שזו הנהגה מאוחרת, כמו לגבי תקנות דרבנן, שכל אחת תוקנה בזמנה. ולא על זה דברתי.
סליחות כתב:מהמקור שקישר אליו הרב עזריאל ב
שמואל, משמע לכאורה שנהגו באכילת חולין בטהרה כבר אז.
איני בטוח אם אפשר לקרוא למנהג שהחל קודם בית ראשון בשם הנהגה מאוחרת (ומהיכא תיתי שזה לא היה קודם לכן גם כן?), אא"כ נאמר שהאמור בשמואל עוסק באכילת קדשים...
אני עדיין מכנה (בנחת כמובן...) את הרעיון כמופרך.
בימינו נוהגים כמובן כל דיני טומאה וטהרה.
אלא שאין לנו מקדש ולא קרבנות, ולא אוכלים תרומות ומעשרות (מפני הטומאה).
להם היה משכן, והיו להם קרבנות, והיה להם אפר פרה, והיו להם תרומות ומעשרות.
לגבי אכילת חולין בטהרה. בכלל לא נכנסתי לגופו של דיון. רק אמרתי שעקרונית ניתן להניח שהמנהג הזה התחיל מאוחר יותר. כמובן שיתכן שלא ויתכן שכן. ויתכן שהתחיל בימי יהושע, ואולי דווקא בימי עבדון בן הלל מפרעתון. לא משנה. אבל לדון על המצוות זה מופקע (נראה שאינך מבין כל כך מדוע אני נוקט לשון חריפה, אשריך... וד"ל).