חס ושלום לכתוב דברי רש"י משוללים הבנה, הנכון יותר לכתוב לא הבנתי דברי רש"ישלום וברכה לכולם
האם תוכלו לבאר דברי רש"י המשוללים הבנה
HaimL כתב:אני הבנתי את דברי רש"י, דבזמן שנוהג מיתת בי"ד וערי מקלט, אחד נהרג בבי"ד ואחד גולה לעיר מקלט. ובזמן שאינם נוהגים, יש כאן סימן מיתה וגלות, היינו שאחד מת בקיצור שנים ח"ו, ואחד גולה, משום שנטרד ממקומו ח"ו. והוא כעין מ"ש בסנהדרין דין ארבע מיתות לא בטלו.
נוריאל עזרא כתב:אין לי כעת הפנאי לעיין כראוי ולא עיינתי בדברי קודמי [ואולי אחד מהם כיוון להסבר שבספר שאציין אליו - לא קראתי דבריהם] אבל בחיפוש באוצר ראיתי לפום ריהטא הסבר שנראה מניח הדעת:
https://tablet.otzar.org/#/book/101098/ ... 0/end/96/c
נוריאל עזרא כתב:כמדומה שבדר"כ כותבים לכאורה לפני בצירוף נסיון יישוב וכדו'.
ובכל אופן אין מה להזדעק על השואל היקר שבוודאי כוונתו לכאורה כי מה לו לבקש יישוב אם כבר קבע שהוא משולל הבנה? אלא וודאי כוונתו לכאורה כיוון שמבקש יישוב וכנ"ל.
זיז שדי כתב:לא נפתח לי, אתה יכול לכתוב מה הוא אומר
נוריאל עזרא כתב:זיז שדי כתב:לא נפתח לי, אתה יכול לכתוב מה הוא אומר
בבקשה צירפתי כקובץ(אם הקישור לא נפתח אולי לא נרשמת לאוצר המקוון? כי מי שנרשם[בחינם] יכול לראות עד 150 עמודים).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים