זו השערה נועזת ומפתיעה כאחת! אתה בטוח באמיתותה?! מדהים!רב פעלים כתב:ב"ה
לעניות דעתי הסיבה שנוהגים כך, כדי שיסיימו את תפילת שחרית ומוסף מוקדם יותר וילכו הביתה לאחר שהיו ערים כל הלילה מוקדם יותר מאשר היה אם היו קוראים את המגילה לפי הסדר הרגיל.
פרץ מוצקין כתב:האם יש קשר בין ההחלטה שעכשיו הוא "אתחתלא" לבין זמן הקריאה? (אולי כי הגאולה היא כמו איילת השחר, ולכן אז קוראים את המגילה של דוד ע"ה שממנו תבוא הגאולה) כי אחרת למה רק אצל הדתלי"ם זה כך? ואולי היתה הוראה של הרבנות הראשית?
דלמא ר' חייא רובה ור"ש בן חלפתא הוו מהלכין בהדא בקעת ארבל בקריצתא, ראו אילת השחר שבקע אורה. א"ר חייא רובה לר"ש בן חלפתא בר ר': כך היא גאולתן של ישראל, בתחילה קימעא קימעא כל שהיא הולכת היא הולכת ומאיר
חכם באשי כתב:ירושלמי, יומא ג ב:דלמא ר' חייא רובה ור"ש בן חלפתא הוו מהלכין בהדא בקעת ארבל בקריצתא, ראו אילת השחר שבקע אורה. א"ר חייא רובה לר"ש בן חלפתא בר ר': כך היא גאולתן של ישראל, בתחילה קימעא קימעא כל שהיא הולכת היא הולכת ומאיר
וכך במקורות נוספים (חפש ע"פ: אילת השחר - %גאל)
סעיף כתב:מה הקשר בין אתחלתא דגאולה לפנוי יישובים?
לא כל דבר שעושים אצל ה"לאומיים" יש לו קשר עם ה"אתחלתא", כנראה שכך עשו בבית מדרשו של הראי"ה כי זה היה נוח לגבאי, ומשם השתרש לשאר ביהכ"נ...
לייטנר כתב:סעיף כתב:מה הקשר בין אתחלתא דגאולה לפנוי יישובים?
לא כל דבר שעושים אצל ה"לאומיים" יש לו קשר עם ה"אתחלתא", כנראה שכך עשו בבית מדרשו של הראי"ה כי זה היה נוח לגבאי, ומשם השתרש לשאר ביהכ"נ...
זה חידוש עצום! האם יש בידך מקורות למנהג זה ב"בית מדרשו של הראי"ה"?!
שטיינער כתב:לייטנר כתב:סעיף כתב:מה הקשר בין אתחלתא דגאולה לפנוי יישובים?
לא כל דבר שעושים אצל ה"לאומיים" יש לו קשר עם ה"אתחלתא", כנראה שכך עשו בבית מדרשו של הראי"ה כי זה היה נוח לגבאי, ומשם השתרש לשאר ביהכ"נ...
זה חידוש עצום! האם יש בידך מקורות למנהג זה ב"בית מדרשו של הראי"ה"?!
הוא כתב "כנראה", אתה מחפש מקור לכנראה?
בכלל אני לא מבין איזה מין אשכול הזוי הוא זה.
אוצר החכמה כתב:חשבתי שלכולם ברור שפרץ מוצקין התבדח בעניין זה ותו לא.
אברהם כתב:בכל אופן, קשר בין מגילת רות, שורש בן ישי, לאתחלתא דגאולה - יש ויש כמובן.
פרי יהושע כתב: שמעתי שהרב דינקליס זצ"ל היה נוהג בכל השנה להתפלל מנחה קטנה כמו הרמב"ם, [והיה נוהג שלא לאכול סעודה קבועה ולא לישן אחרי זמן מנחה גדולה רק קודם היה נח מעט], לבד מיו"ט וחוה"מ ושבת כיון שהיה רוצה לקיים את החציו לה' חציו לכם כמו שלמד מהרמב"ם,
ואגב משהו יכול לנדב יותר פרטים ביאוגרפים על האיש.
פרי יהושע כתב:יישר כוח על המאמר של הרב רובין, אבל "היפוך הצינורות" בהקשר למנהג קריאת מגילה נשמע קצת מוגזם לא כן!.
אוצר החכמה כתב:פרי יהושע כתב:יישר כוח על המאמר של הרב רובין, אבל "היפוך הצינורות" בהקשר למנהג קריאת מגילה נשמע קצת מוגזם לא כן!.
הוא כתב את זה על דרך המליצה.
אבל מה שלא הבנתי זה דברי הגראי"ל שהקורא מעמוד השחר נחשב כמי שקראה בלילה, והלא קי"ל שהוא יום רק לכתחיה חייבים אחר הנץ וכמו שביאר רש"י והביא שם.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים