מבאר בשנות אליהו לרבינו הגר"א וכן מוכח בעוד ראשונים [כמדומני תר"י] שזמן ערבית מתחיל מיד עם סיום זמן מנחה.
וכל הסיבה לחכות לצאה"כ, היא מחמת קר"ש בברכותיה בזמנה. האם יש ראשונים שחולקים?
שומע ומשמיע כתב:רבינו הגר"א וכן מוכח בעוד ראשונים
גימפעל כתב:שומע ומשמיע כתב:רבינו הגר"א וכן מוכח בעוד ראשונים
?
שומע ומשמיע כתב:מבאר בשנות אליהו לרבינו הגר"א וכן מוכח בעוד ראשונים [כמדומני תר"י] שזמן ערבית מתחיל מיד עם סיום זמן מנחה.
וכל הסיבה לחכות לצאה"כ, היא מחמת קר"ש בברכותיה בזמנה. האם יש ראשונים שחולקים?
שומע ומשמיע כתב:מצאתי ראיה נחמדה בפרשתנו.
הרי מ'ויפגע במקום' לומדים שיעקב תיקן תפילת ערבית, והפסוק אומר 'כי בא השמש' הרי שמספיקה ביאת שמש להגעת הזמן של תפילת ערבית.
האם קדמוני?
שלמה בן חיים כתב:שומע ומשמיע כתב:מצאתי ראיה נחמדה בפרשתנו.
הרי מ'ויפגע במקום' לומדים שיעקב תיקן תפילת ערבית, והפסוק אומר 'כי בא השמש' הרי שמספיקה ביאת שמש להגעת הזמן של תפילת ערבית.
האם קדמוני?
אכן קדמוך הקדמונים ראה תוספות ברכות כו עמוד ב ד"ה יעקב.
שומע ומשמיע כתב:שלמה בן חיים כתב:שומע ומשמיע כתב:מצאתי ראיה נחמדה בפרשתנו.
הרי מ'ויפגע במקום' לומדים שיעקב תיקן תפילת ערבית, והפסוק אומר 'כי בא השמש' הרי שמספיקה ביאת שמש להגעת הזמן של תפילת ערבית.
האם קדמוני?
אכן קדמוך הקדמונים ראה תוספות ברכות כו עמוד ב ד"ה יעקב.
במחילה אבל כמדומה שלא קראת בשימת לב את נושא האשכול [שקיעה"ח ולא פלג] ולא את ראיייתי [מ'בא השמש' ולא מזה שהתפלל כבר].
אבל לכאורה יש משם סתירה לדברי, שמבואר שהתפלל כבר לפני השקיעה מבעוד יום. [ואולי לזה התכוונת?].
אלא שא"כ באמת צריך להבין לישנא דקרא 'כי בא השמש'.
שומע ומשמיע כתב:שלמה בן חיים כתב:שומע ומשמיע כתב:מצאתי ראיה נחמדה בפרשתנו.
הרי מ'ויפגע במקום' לומדים שיעקב תיקן תפילת ערבית, והפסוק אומר 'כי בא השמש' הרי שמספיקה ביאת שמש להגעת הזמן של תפילת ערבית.
האם קדמוני?
אכן קדמוך הקדמונים ראה תוספות ברכות כו עמוד ב ד"ה יעקב.
במחילה אבל כמדומה שלא קראת בשימת לב את נושא האשכול [שקיעה"ח ולא פלג] ולא את ראיייתי [מ'בא השמש' ולא מזה שהתפלל כבר].
אבל לכאורה יש משם סתירה לדברי, שמבואר שהתפלל כבר לפני השקיעה מבעוד יום. [ואולי לזה התכוונת?].
אלא שא"כ באמת צריך להבין לישנא דקרא 'כי בא השמש'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 326 אורחים