בגמ' שבת קמא. מבואר היתר לכתוש פלפלים על ידי קת הסכין.
ולא מצאתי מי שיבאר במה שנשתנה שינוי זה מכל האופנים שמוגדרים כלאחר יד, שהותר לכתחילה?
יבנה כתב:שינוי רגיל אסור, שינוי גדול מותר. דרך פלפלין להטחן במדוך, וכאן כותש בכלי המיועד לחיתוך ואף בזה משתמש בקתו.
עזריאל ברגר כתב:ועוי"ל, שגזרו על הציבור כפי כוח הציבור.
שומע ומשמיע כתב:יבנה כתב:שינוי רגיל אסור, שינוי גדול מותר. דרך פלפלין להטחן במדוך, וכאן כותש בכלי המיועד לחיתוך ואף בזה משתמש בקתו.
יש לך עוד דוגמה לשינוי גדול שהותר? או עכ"פ מקרה שאתה תאמר שמותר עפי"ז.
אוהב עמו כתב:כמדומה שבשביתת השבת שמבאר טעם היתר בורר מיד ולאלתר משום ב' שינויים מבאר ששינוי גדול היתר, האם מוזכר שם גם טחינה בשינוי?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 115 אורחים