מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

רעב שובע-פנימיות

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
שליטא
הודעות: 701
הצטרף: ב' אוגוסט 30, 2010 7:41 pm

רעב שובע-פנימיות

הודעהעל ידי שליטא » ו' אוקטובר 15, 2010 2:44 am

בשם ר' דוד בן נעים בשם ר' צבי אלימלך מדינוב..

רעב - ר' = א אל אלה אלהי אלהים =200 (זה נקרא אלוקים באחוריים.. כי כל הזמן חוזרים על האות הקיימת ומוסיפים אות חדשה)
אלוקים באחוריים -זה מידת הדין (כידוע שאלוקים זו מידת הדין, כ"ש אלוקים באחוריים שזו מידת הדין)

עב' =י יה יהו יהוה= 72 חסד (אחורים של של הויה.. כלומר הויה בצמצום..)

בגלל שהאות הראשונה היא ר' שהיא מידת הדין כנ"ל..
לכן רעב זה הרבה ממידת הדין ומעט ממידת החסד.. (הויה בצמצום)

כי גם ברעב יש את חסד ה'..
אלא שהוא בצמצום ובהסתר פנים..

שבע- ש - אלף,למד,הי,יוד,ממ = 300 בגימ' - (זה מילוי של אלוקים.. מילוי של אלוקים זה חסד.. כי הוא מלא באלוקות ואז ממלא זה חסד.. כלומר יש שפע..)

בע- יוד,הי,ויו,הי - מעט דין (בגלל שזה נכתב בסדר בע' ולא עב' לכן יש בשם זה גם ממידת הדין..)

כי גם בשבע יש את מידת הדין..
בבחינה של עושר השמור לבעליו לרעתו..

ועל פי זה מובן הפסוק..
אלה תולדות השמים והארץ בהבראם ביום עשות ה' אלוקים ארץ ושמים..

כלומר כל התולדות של השמים והארץ כשנבראו..
כולם נבראו עם מידת החסד (הויה) ועם מידת הדין (אלוקים)..
אין שום דבר בעולם שיש בו רק ממידת הדין..
או רק ממידת החסד..

אין דבר כזה בעולםםםםם..

לכן ביום עשות ה' אלוקים ארץ ושמים..
כי בכולם יש גם וגם..

אלא שאם נפתח ונפרק כל מילה ומילה..
אנו נראה אם היא מורכבת יותר ממידת הדין..
או ממידת החסד..

כי המילה מתוק יש בה יותר חסד ממידת הדין..
ולעומת זאת המילה מלוח יש בה יותר ממידת הדין מאשר מידת החסד..

וכן על זה הדרך-מה רבו מעשיך ה'..
(כלומר לא צריך מדענים שיגידו לנו מה רבו מעשיך ה'..
עד לא מזמן הסתדרנו טוב מאד בלעדיהם..)

חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 190 אורחים