בענין היתר המכירה הרב עובדיה אומר שהתיר והרב בן ציון אמר שאסר יבוא השלישי הרב בעדני ויכריע ביניהם בספר מערכות השמיטה שיצא מחדש השתא הביא מכתב של הרב בעדני וזה לשונו עמ 279
באמת כאשר הקמנו את פנימית ישיבת פורת יוסף בקטמון כסניף לישיבת פורת יוסף וברפוס שנת השמיטה שאלתי את מרן אם להחמיר בשבעית במטבח הישיבה או לסמוך על המקילין בהיתר המכירה ואז המצב היה קשה מהיום וענה לי כמעט בזה הלשון ההיתר הוא דחוק מאד וקשה לסמוך עליו
ועוד אמר לי שהוא בטוח שגם הגדולים מהדור שעבר שהתירו היו חוזרים בהם ממהיתר היום והסביר המכירה מאד מפוקפקת שהרי המוכר ממשיך להחזיק בשלו ועושה בו כמקודם וסמכו בעיקר על הסברא שרוצה להנצל מאיסור שבעית גמר ומקנה בלב שלם וזה שייך רק במוכרים יראי שמים ואלו שאלו ולאלו התירו בדור הקודם אבל לסתם אנשים שחותמים על המכירה רק כדי לקבל הכשר אין כל תוקף למכירה
כנראה הרב עובדיה דיבר עמו על תוקף המכירה בענין עקרוני והסכים עמו והרב בן ציון דיבר על המציאות של מוכרים שאינם יראי שמים שזה מקרה מסוים אבל ההיתר באופן עקרוני טוב ובאמת עיקר מה שכתב באור לציון זה ענין גמירות הדעת והרב עובדיה. במאמרו על ההיתר לא מתיחס כלל לענין הזה של גמירות דעת כנראה סובר שאין בכך בעיה ממ דעת האב עטיה ברורה