כמה ספקות בדיני וסתות
א. ראתה ב' תשרי, א' חשון, א' כסלו וא' טבת, באופן שהיו חשון וכסלו חסרים, ונמצא שג' ראיות דא' חשון כסלו וטבת הם גם הפלגה שוה דל' יום, וגם אותו יום בחודש, יש לדון אם דומה למה שכתבו אחרונים שוסת השבוע באופן שהוא גם וסת הפלגה [אם לא ראתה באמצע], אם ראתה ג"פ הוא וסת השבוע ולא הפלגה [שכן יש רק ב' הפלגות], ואם ראתה פעם רביעית קובעת וסת הפלגה ואין צריכה לחשוש לוסת השבוע, ויתכן לחלק שוסת החודש ווסת הפלגה תרוייהו שכיחי ויש לחשוש לשניהם, וצ"ת.
ב.ראתה ב' פעמים בא' בשבת ובראייתה השלישית הקדימה ראייתה אלא שראתה גם בא' בשבת [מצוי מאד, שכן כל אשה שראתה בהפלגת כ"ב או כ"ט או ל"ו, ואח"כ ראתה בהפלגה קצרה יותר יש להסתפק בה כנ"ל], דבוסת החודש כה"ג קבעה, כמבו' בטור והובא בט"ז קפ"ט סקי"ח ובחו"ד, אך אפשר דבוסת השבוע אין חוששין עד שנדע בודאי שנקבעה, כשם שכל אשה שראתה פ"א אין חוששת לאותו יום בשבוע, רק לאותו יום בחודש ולהפלגה ועונה בינונית.
ג. ראתה א' בחודש זה, ב' בחודש שאחריו ובחודש השלישי הקדימה אלא שראתה גם בג' בחודש, יל"ע כנ"ל, ואולי יש לחלק בין הוסתות השונות.
ד. ראתה ג' פעמים באותו היום לחודש מחדשי החמה [תאריך לועזי], האם קבעה וסת.