השנה הבעל"ט תהיה שנת תשע"ז, והשאלה היא האם יש עדיפות לכתוב את השנה בתור תשז"ע, זאת לאור העובדה שכלול בכתיבה הרגילה ראשי התיבות ע"ז. לעומת זאת, יש סברה שתהיה שנת ת"ש ע"ז, שיותש כוחו של הע"ז בעולם.
כך או כך, נהוג בספרי קודש שלא לכתוב מספרי עמודים שיש בהם משמעות שלילית.
לדוגמא: רע רעה רצח שמד שד וכו' ומחליפים את סדר האותיות ערה מדש. יש שהביאו מהרמב"ם פי"ד מקדה"ח ה"ב "סימן להם שד"ם", אך כנראה הוא תיקון המדפיסים, כי בכתה"י ובכמה דפוסים "שמ"ד".
מעניין שבשו"ע דפו"ר (ויניציאה שכ"ה-שכ"ו) כל הסימנים צויינו כרגיל (רע, רצח, שמד וכו') ללא שפה נקיה. וזה נעשה מסתמא ע"י המחבר עצמו (שכידוע ניסח גם את הכותרות לסימנים). זולת בחלק יורה דעה, שם צויין באופן יוצא מן הכלל – שדמ, אמנם בלוח המפתחות שם צויין שמד. וכן בב"י דפו"ר יו"ד ונציה שיא בכותרת הטור והב"י וברמזים.
מנחם-כהן כתב:קיבלתי במייל:כך או כך, נהוג בספרי קודש שלא לכתוב מספרי עמודים שיש בהם משמעות שלילית.
לדוגמא: רע רעה רצח שמד שד וכו' ומחליפים את סדר האותיות ערה מדש. יש שהביאו מהרמב"ם פי"ד מקדה"ח ה"ב "סימן להם שד"ם", אך כנראה הוא תיקון המדפיסים, כי בכתה"י ובכמה דפוסים "שמ"ד".
מעניין שבשו"ע דפו"ר (ויניציאה שכ"ה-שכ"ו) כל הסימנים צויינו כרגיל (רע, רצח, שמד וכו') ללא שפה נקיה. וזה נעשה מסתמא ע"י המחבר עצמו (שכידוע ניסח גם את הכותרות לסימנים). זולת בחלק יורה דעה, שם צויין באופן יוצא מן הכלל – שדמ, אמנם בלוח המפתחות שם צויין שמד. וכן בב"י דפו"ר יו"ד ונציה שיא בכותרת הטור והב"י וברמזים.
מנחם-כהן כתב:קיבלתי במייל:השנה הבעל"ט תהיה שנת תשע"ז, והשאלה היא האם יש עדיפות לכתוב את השנה בתור תשז"ע, זאת לאור העובדה שכלול בכתיבה הרגילה ראשי התיבות ע"ז. לעומת זאת, יש סברה שתהיה שנת ת"ש ע"ז, שיותש כוחו של הע"ז בעולם.
כך או כך, נהוג בספרי קודש שלא לכתוב מספרי עמודים שיש בהם משמעות שלילית.
לדוגמא: רע רעה רצח שמד שד וכו' ומחליפים את סדר האותיות ערה מדש. יש שהביאו מהרמב"ם פי"ד מקדה"ח ה"ב "סימן להם שד"ם", אך כנראה הוא תיקון המדפיסים, כי בכתה"י ובכמה דפוסים "שמ"ד".
מעניין שבשו"ע דפו"ר (ויניציאה שכ"ה-שכ"ו) כל הסימנים צויינו כרגיל (רע, רצח, שמד וכו') ללא שפה נקיה. וזה נעשה מסתמא ע"י המחבר עצמו (שכידוע ניסח גם את הכותרות לסימנים). זולת בחלק יורה דעה, שם צויין באופן יוצא מן הכלל – שדמ, אמנם בלוח המפתחות שם צויין שמד. וכן בב"י דפו"ר יו"ד ונציה שיא בכותרת הטור והב"י וברמזים.
מה אתם אומרים?
יאיר כתב:[נראה כמה יורידו...]
מנחם-כהן כתב:יש איזה מקור קדום לראשי התיבות שעורכים לשנה (לדגומה: תשע"ז - תהא שנה עתירה זכויות)?
מנין הגיע הדבר הזה?
יעל כתב:השנה הבעל"ט תהיה תשע"ז. אני תוהה אם יש מקום או אם יהיה מקום ועדיפות לכתוב את השנה בתור תשז"ע, לאור העובדה שכלול בכתיבה הרגילה ראשי התיבות ע"ז.
אריך כתב:גם אם לא רצו לכתוב תרצ"ח ושינו לתרח"צ, כאן מדובר בסה"כ על ראשי תיבות, אשר אין נשמעין בהגייה, ולית לן בה.
מה הבעי' בהר"ת "ע"ז"?! - אף אחד לא אמור לכתוב ת"ש ע"ז, וגם אם כן - פירוש התיבה "ע"ז" הינו - 'עז'...
[הרבה פעמים נמצא בכתבי הרה"ק ר' לוי"צ שניאורסאהן זצוק"ל (אביו של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש) וכן אצל נשיאי חב"ד הראשונים ובני דורם, שמוסיפים על מילים רגילות מרכאות באמצע התיבה. דוגמא בולטת: בתניא פ"ג כתוב "כ"ח מ"ה" - ואין הכוונה לר"ת כלשהן].
לא מצינו שסימן שע"ז יכונה סימן שז"ע . .
למה לעורר בעיות לחינם?
- שיתבררו כל הספקות שישנן כבר, ואז שיוסיפו ספקות חדשים (אם יצליחו...).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 241 אורחים