לאלו המתעניינים ברכישת 'מפרשי האוצר', שימו לב: מחיר תוכנת מפרשי האוצר הולך לעלות החל מיום שישי א' באלול 21.8 ומחירו יהיה 1830 ש"ח. תוכלו לרכוש זאת כאן.
שמעתי שאלה, הטעם שעושים יו"ט שני זה בגלל ספק מתי קידשו את החודש .ובני חו"ל לא יודעים מתי זה ולפיכך היו עושים יומים ואפילו שכהיום אין הטעם בכ"ז אמרו רבנן שני ימים,ולכארה זה הכל בכל יו"ט אבל שבועות שזה 50 יום מפסח א"כ הרי מר"ח ניסן עד שבועות זה 66 יום זה מספיק שא יהיה חשש ליו"ט וא"כ למה גזרו רבנן על שבועות וצ"ע
נערך לאחרונה על ידי עובדיה חן ב ב' מאי 29, 2017 12:58 am, נערך פעם 1 בסך הכל.
פסחים נב. רב נתן בר אסיא אזל מי רב לפומבדיתא 'בי"ט שני של עצרת' שמתיה רב יוסף וכו' ובודאי רב נתן בר אסיא לא היה סובר הסברא שלא תחלוק במועדות וכ"כ בת' שו"מ ובית יצחק ואולי גם במגדלות מרקחים
ועיין בחתם סופר או"ח קמ"ה דחמור לדינא יו"ט שני של שבועות משאר המועדות דגם בזמן שקידשו ע"פ ראיה לא היו עושים יום טוב זה משום ספק אלא בתורת ודאי [שלא תחלוק] ודינו כראש השנה עיי"ש
כמדומני שיש בזה מחלוקת רמב"ם וראב"ד לגבי יו"ט שני בזמה"ז, לא רק לגבי שבועות. למיטב זכרוני הם לא דיברו על ביצה אלא על מעשרות ועירובין על תנאי, שאינו יכול לומר "אם היום חול ולמחר קודש" וכיו"ב.
שוב הבהרה ,החתם סופר לא אמר דהוי כקדושה אחת אלא דהוי ודאי ולא ספק וכמו דאם קיבלו בר"ה ובאו עדים מחצות ולמעלה ממשיכים את הקדושה ועושים שני ימים לא מספק אלא בתורת ודאי ולכן חמור יום טוב שני של שבועות מכל שאר יום טוב שני,תשובה ארוכה לדינא להגר"ש קלוגר על שכיב מרע שרצה לכתוב גט שלא תזקק ליבום במקום עיגון ביום טוב שני ,,