בסופ"ק דביצה כתב הקרבן נתנאל בשם בעל השלמה דמותר ללבוש תפילין ביו"ט לנטורי נפשיה,
ויל"ע היכן מצינו מקור לדבר דיש בלבישת תפילין משום שמירה?
(ומעובדא דאלישע בעל כנפים, לא מוכח לכאו' כלום לעצם מצות תפילין).
ישמרוני - אכניסם עמי וישמרוני מן המזיקין.
לפתחך מזוז'ה – דכתי' וכתבתם על מזוזות ביתיך. לימין מבואך ... ואם תעשה כן, י"י ישמור צאתך ובואך – שלא תזוק משום דבר, כדאמ' במס' ע"ז לא כמדת הק'ב"ה מדת בשר ודם, מדת בשר ודם ישן מבפנים ועבדיו משמרין אותו בחוץ. אבל הק'ב"ה אינו כן, עבדים ישינים מבפנים והוא שומר אותם בחוץ, שנ'אמר י"י ישמר צאתך ובאך. וי"מ על תפילין של יד שין בשמאל.
עזריאל ברגר כתב:בגמ' ברכות (כג,ב) בסוגיא דתפילין בבית הכסא, ברש"י ד"ה נינטרן:ישמרוני - אכניסם עמי וישמרוני מן המזיקין.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 197 אורחים