(אע"פ שחייב גם בכבודו מפני שהוא אחי אביו אבל מצד בעל אמו למה יתחייב והרי קנתה אמו את עצמה במיתתו)
איסתרא בלגינא כתב:הבעל הראשון מת וכיון שכן אין הוא עוד בעל אמו שהרי האישה קונה עצמה במיתת הבעל
וגם לענין כיבוד אחי אביו צ"ע אם שייך באחי אביו מכבדו לאחר מותו
בן ישיבה כתב:(אולם יעויין בפתיחת התוי"ט ליבמות (בסוף דבריו) שכתב שמקיים היבם מצות פריה ורביה בבנים הנולדים לו, ועי' בזה אם לא חולק על החינוך הנ"ל).
בן ישיבה כתב:בחינוך מצוה תקצ"ח כתב שעיקר חלק הבן של היבם הוא של האח המת, א"כ אולי חייב בכבודו מדין בנו
איסתרא בלגינא כתב:בן ישיבה כתב:בחינוך מצוה תקצ"ח כתב שעיקר חלק הבן של היבם הוא של האח המת, א"כ אולי חייב בכבודו מדין בנו
?????????
החינוך שם כותב ענין רעיוני בטעם המצוה ופשוט שאין הבן בנו של הראשון לשום דבר וחייב בכבוד אביו בלבד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 132 אורחים