קידושין ל"ט:
רמי רב טובי בר רב קיסנא לרבא, תנן כל העושה מצוה אחת מטיבין לו, עשה אין לא עשה לא, ורמינהי ישב ולא עבר עבירה נותנים לו שכר כעושה מצוה. אמר ליה התם כגון שבא דבר עבירה לידו וניצול הימנה...
וברש"י שם: "התם שבא דבר עבירה לידו - ההוא ישב ולא עבר עבירה דקאמר נוטל עליה שכר בעבירה שבא לידו וכפה יצרו ולא עבר אין מצוה יתירה מזו"
ולכאורה קשה: מי שאכל חצי שיעור של איסור, ועצר עצמו מלהשלים אכילתו כדי שיעור שלם. האם גם הוא יקבל שכר על שכפה יצרו ולא השלים לשיעור שלם?
יותר קל להבין "אבסורד" זה, אם נימא, דחצי שיעור אסור מדרבנן
אך גם אם נימא דאסור מדאורייתא, למה לא יקבל שכר?
כלומר, ייענש על איסור "חצי שיעור", ויקבל שכר על שנמנע מ"שיעור שלם"....
היתכן???