הודעהעל ידי feder6806 » ו' יולי 09, 2021 4:07 am
תודה על כל התגובות
והנה, כל זה ניחא לגבי הקרבת הקרבנות, או קרבן תמיד או כולם, אבל לא מצאתי בדברי חז"ל מה אם הקטרת הקטורת והדלקת הנרות, מי עושה העבודות האלו בשמים
א. בסוף מנחות קי: איתא: כתיב בדברי הימים (ב ב ג) לעולם זאת בישראל,... זה מזבח בנוי ומיכאל שר הגדול עומד להקריב עליו קרבן. ע"כ. והנה זהו לשון הפסוק בדברי הימים שם: הִנֵּה אֲנִי בוֹנֶה-בַּיִת לְשֵׁם יְהוָה אֱלֹהָי, לְהַקְדִּישׁ לוֹ לְהַקְטִיר לְפָנָיו קְטֹרֶת-סַמִּים וּמַעֲרֶכֶת תָּמִיד וְעֹלוֹת לַבֹּקֶר וְלָעֶרֶב, לַשַּׁבָּתוֹת וְלֶחֳדָשִׁים, וּלְמוֹעֲדֵי יְהוָה אֱלֹהֵינוּ: לְעוֹלָם, זֹאת עַל-יִשְׂרָאֵל.
והנה הגמרא מדברת רק בענין הקרבנות, כמו שכותבים התוס אם הכוונה לנשמות הצדיקים או לכבשים של אש. אבל מה עם "להקטיר לפניו קטרת סמים" מי עושה את זה?
זאת ועוד, בפסוק כתיב "ובהעלות אהרן את הנרות .... קטרת "תמיד לפני השם לדורותיכם.
והרי אצל שמן המשחה נדרש מתיבת לדורותיכם, דהוא קיים גם לעתיד לבוא, אם כן גם לענין הדלקת הנרות והקטרת הקטרות מילת "לדורותיכם" שאהרן הכהן עושה לעולם הבא (ודבר זה צריך בירור, האם בכל פעם לדורותיכם הוא לעולם ועד)
ג. ידועים דברי חזל שלך גדולה משלם שאתה מדליק ומטיב את הנרות. וידועים דברי הרמב"ן שהכוונה לנרות חנוכה, אבל הרלשיך חולק ומביא דברי הגמרא הנל שגם לאחר החורבן נמשך עבודת המקדש,
והיוצא לכאורה מכל הנ"ל שעבודת הדלקת הנרות והקטרת הקטורת (וכידוע דברי הזוהר הקדוש שהם קשורים.) נעשה על ידי אהרן הכהן בשמים ואפילו לאחר חורבן
וכן איתא בזוהר הקדוש פרשת בהעלותך נאמר, שמשהדליק אהרן הכהן את הנרות נדלק גם למעלה בשמים.