ישראליק כתב:פולסברג כתב:https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=47833&st=&pgnum=30&hilite=
נעבעך
טענה כזו תמיד מנצחת שכן אי אפשר להתכוח אתה.
אך באותה מידה אפשר להגיד "נעבעך" על ה"נעבעך".
ישראליק כתב:פולסברג כתב:https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=47833&st=&pgnum=30&hilite=
נעבעך
יואל שילה כתב:ר' גרונם יקום פורקן כתב:הפוסק היחיד, ככל הידוע לי, שהתיר הליכת ד"א בזמן הזה בלא נטילה - ואף התפנות! - הוא הגאון הרב הענקין בספרו. ואכן מעניין מהם נימוקיו.
חוץ מהפוסק הרב הענקין, כמדומה שהיה עוד פוסק, שקראו לו רב אשי, שסידר את הגמ', ובה נט"י לאחר כמעט כל ברכות השחר, כולל הלבישה וההתפנות ההליכה סודר, נעילה, ציצית, ותפילין.
והיה עוד פוסק אחד, ששמו הרב שלמה בן אדרת, שכתב שניתן לנקות את ידיו ללא רחיצה כדי לברך את ברכות השחר.
וגם עוד פוסק אחד שקראו לו הרב יוסף קארו, שכתב בספרו בית יוסף שאין גירסה כזו בזוהר.
אה, כן גם הרב הענקין.
ומה שהזכירו שכל הבית הוא כד' אמות, והובא בשם הרשב"א, וכבר נודע שאין כזה רשב"א, אלא הוא רבי שמעון בן אלעזר...
פולסברג כתב:וע''ע דברים נפלאים באמרי פנחס לר' פנחס מקאריץ עמ' רט. אודה למי שיעלה.
דרדקי כתב:תשאלו את החסידים מה דעתם עלינו שעל סמך חלקי מסורת לא ברורה אנו מוכנים לוותר על דין בשו''ע, מה היה אם הם היו מוכנים לשנות את הדין בשם הבעש''ט?
לבי במערב כתב:פולסברג כתב:וע''ע דברים נפלאים באמרי פנחס לר' פנחס מקאריץ עמ' רט. אודה למי שיעלה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 171 אורחים