לענין ישיבה ועמידה במצוות וכו' יש דיון לגבי מי שנשען על הסטנדר וכדומה האם דינו כעומד או שצריך לעמוד ממש בלי הישענות.
שאלתי היא, האם מצינו סברא בהלכה (ולו כהווה אמינא) שמי שנשען יותר גרוע מיושב, והיינו ש'יושב' ו'עומד' שניהם מצבים מוגדרים ומבוררים, ואילו ה'נשען' הוא לא יושב ולא עומד.
כלומר, שיתכן שנאמר לאדם במצב מסויים: אם אתה לא עומד זקוף, אל 'תעשה משחקים' ותישען, אלא עדיף כבר שתשב וזהו.
[דוגמה רחוקה: אנדרוגינוס גרוע יותר מנקבה ממש...]