עמוד 3 מתוך 3

Re: פדיון גלעד שליט - ע"פ ההלכה.

פורסם: א' נובמבר 13, 2011 11:48 pm
על ידי יאיר
א.לא משום נס. (חשוב שיצא מבית האסורים ודאי אינו נס וכן השאר). אלא דלפי המ"ב (לא הרמ"א כמ"ש קודם) מברך על כל נס בשם ומלכות ולשו"ע פוסק שיברך בלא שם ומלכות. אבך הני ד' מברך לכו"ע בשם ומלכות ולאו משום נס:
"א הֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ. ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יְהוָה אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר. ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם. ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ. ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף. ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יְהוָה בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם. ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב. ח יוֹדוּ לַיהוָה חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם. ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב. י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל. יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ. יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר. יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יְהוָה בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם. יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק. טו יוֹדוּ לַיהוָה חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם. טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ. יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲו‍ֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ. יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת. יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יְהוָה בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם. כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם. כא יוֹדוּ לַיהוָה חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם. כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה. כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים. כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יְהוָה וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה. כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו. כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג. כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע. כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יְהוָה בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם. כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם. ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם. לא יוֹדוּ לַיהוָה חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם." (תהילים קז).
א.הולכי מדברות. ב.היוצא מבית האסורים. ג.חולה שנתרפא. ד.יורדי הים.
ואלו בלבד (ושנעשה להם נס) מברכים.

Re: פדיון גלעד שליט - ע"פ ההלכה.

פורסם: ב' נובמבר 14, 2011 9:23 am
על ידי ידיד נפש
כל כך הרבה מילים, תסביר לי בפשטות, מה ההבדל. למה צריך לברך הגומל על יורדי הים, ואילו על נוסעי מכונית אין צריך.

Re: פדיון גלעד שליט - ע"פ ההלכה.

פורסם: ב' נובמבר 14, 2011 10:10 pm
על ידי יאיר
יורדי הים מברכים הגומל משום שהיו במצב סכנה אך נקבע שרק בד' דברים אלו מברכים הגומל או בשאר ניסים ממש.

[בלי הפס']:
יאיר כתב: לא משום נס. (חבוש שיצא מבית האסורים ודאי אינו נס וכן השאר). אלא דלפי המ"ב מברך על כל נס בשם ומלכות ולשו"ע פוסק שיברך בלא שם ומלכות. אבל הני ד' מברך לכו"ע בשם ומלכות ולאו משום נס.
א.הולכי מדברות. ב.היוצא מבית האסורים. ג.חולה שנתרפא. ד.יורדי הים.
ואלו בלבד (ושנעשה להם נס) מברכים.

Re: פדיון גלעד שליט - ע"פ ההלכה.

פורסם: ו' נובמבר 18, 2011 1:54 am
על ידי חיים
חצקל,
חבל שנעצרת ולא המשכת לקרוא את המשך האשכול.
אולי גלעד גוי, אבל אתה מוציא לעז על אביבה שליט [ילידת הארץ] בתם של דוב והניה רפפורט מנהריה.
ראה הודעתו של 'יאיר'.

Re: פדיון גלעד שליט - ע"פ ההלכה.

פורסם: ו' נובמבר 18, 2011 1:58 am
על ידי יאיר
ר' חצקל דבריך נכוחים. (אם כי לי אין את האומץ לכתוב כך).
רק לגבי סעיף א' עיין כאן:
viewtopic.php?f=17&t=6556&start=40#p57947
viewtopic.php?f=17&t=6556&start=40#p57969
viewtopic.php?f=17&t=6556&start=40#p58051
והדברים ברורים ופשוטים ...
[ובנתיים הקדימני ר' חיים].

Re: פדיון גלעד שליט - ע"פ ההלכה.

פורסם: ו' נובמבר 18, 2011 10:21 am
על ידי ידיד נפש
יאיר כתב:יורדי הים מברכים הגומל משום שהיו במצב סכנה אך

אז אם המצב הוא של סכנה עד שהצריכו לברך הגומל, א"כ אני חוזר ושואל איך חז"ל לא אסרו להפליג באוניות. (כמו שלדעתכם היו צריכים לאסור ליסוע במכוניות).

Re: פדיון גלעד שליט - ע"פ ההלכה.

פורסם: ש' נובמבר 19, 2011 7:43 pm
על ידי יאיר
ידיד נפש כתב:
יאיר כתב:יורדי הים מברכים הגומל משום שהיו במצב סכנה אך

אז אם המצב הוא של סכנה עד שהצריכו לברך הגומל, א"כ אני חוזר ושואל איך חז"ל לא אסרו להפליג באוניות. (כמו שלדעתכם היו צריכים לאסור ליסוע במכוניות).

להבנתי:
או שהיא סכנה לא מאוד גדולה (כמו חבוש שעפ"י רוב הפוסקים לא מדובר בסכנת נפשות אלא שנתפס על עסקי ממון וכדומה) ומברך הגומל משום מש"כ בתהילים וכדלעיל, או שכיון שלפעמים היה נצרך מאוד להפליג בספינה לא פלוג חכמים וכן משום שזו גזירה שהציבור לא יעמוד בה.
(או שניהם וא"ת שגם במכוניות הציבור לא יעמוד, יתכן אבל להדגבילן במהירות ודאי אפשר).

עכשיו לדעתך:
א.האם הפלגה באניות היא סכנה?
ב.מדוע יורדי הים מברכים הגומל?
ג.מדוע לא אסרו חכמים הפלגה באניות?
ד.האם נסיעה במכונית היא סכנה והאם היו אוסרים או מגבילים חכמים השימוש בהן?

Re: פדיון גלעד שליט - ע"פ ההלכה.

פורסם: ד' דצמבר 28, 2011 6:18 pm
על ידי יאיר
יאיר כתב:יש לי רעיון/הצעה.
שיעשו חוק (שמסתמא לא יוצע ואם יוצע לא יעבור) שאסור לעבור מהירות ה-30 קמ"ש ויותר עדיף לשים מנגנון שמגביל את המהירות או לייצר מלכתחילה מכוניות שלא נוסעות כ"כ מהר (מה שלא ייעשה)...חיי אדם (והתורה) הם הערך המקודש ביותר!

לפני מס' ימים דיברתי עם מישהו שמבין בענין אומר לי שאין אפשרות מבחינה טכנית להגביל המהירות משום שאז הרכב לא יצליח ליסוע בעליות.

עריכה:
היום דיברתי עם אדם אחר שמבין וטען שהנ"ל אינו נכון (הגבלת המהירות לא תמנע מהרכב ליסוע בעליות). וצ"ע...

Re: פדיון גלעד שליט - ע"פ ההלכה.

פורסם: ב' ינואר 02, 2012 12:35 am
על ידי יאיר

Re: פדיון גלעד שליט - ע"פ ההלכה.

פורסם: ג' ינואר 10, 2012 12:29 am
על ידי יאיר

Re: פדיון גלעד שליט - ע"פ ההלכה.

פורסם: ג' מרץ 13, 2012 2:24 pm
על ידי יאיר
האירועים האחרונים בדרום [שבגינם נהרגו ונפצעו קשה מס' יהודים] היו עקב חיסולו של מחבל בכיר ששוחרר בעסקת גלעד שליט וחזר לתפקד בארגון טרור...