סגי נהור כתב:אבל גם את"ל שיש לפנ"ע בביטול מ"ע, לכאורה יש לדון אם בעצם ההשכרה יש לפנ"ע. שהרי אין איסור לשכור בית בלא מזוזה ואח"כ לקבוע בו מזוזה, ואולי מה שקורה אח"כ כבר אינו נוגע למשכיר.
מאן מלכי כתב:[יש עוד איזה עצה מפולפלת שאיני יודע אם בכלל היא נכונה ועוזרת, מלבד הבעיה שמנסים לברוח ממצוות, אבל פה אינה בעיה כי באים להציל אלו שבלא"ה לא יעשו וניצולים בזה מאיסור, והוא שיחתמו בחוזה שהמשקוף ומזוזות נשארים בבעלות המשכיר].
סגי נהור כתב:במקרה זה לא יועיל להשאירם בבעלות המשכיר, כי אז לכאורה יחויב המשכיר במזוזה (להדעות שהבית חייב במזוזה אף כשאינו דר בו). ובלאו הכי החוזה כבר כתוב וחתום. והדברים נוגעים למעשה, כאמור.
סגי נהור כתב:במקרה זה לא יועיל להשאירם בבעלות המשכיר, כי אז לכאורה יחויב המשכיר במזוזה (להדעות שהבית חייב במזוזה אף כשאינו דר בו). ובלאו הכי החוזה כבר כתוב וחתום. והדברים נוגעים למעשה, כאמור.
מאן מלכי כתב: או אשכנזי הנוהג מכתב האר"י כפסול לעיכובא, .
בברכה המשולשת כתב:מאן מלכי כתב: או אשכנזי הנוהג מכתב האר"י כפסול לעיכובא, .
????????
איש רגיל כתב:בברכה המשולשת כתב:מאן מלכי כתב: או אשכנזי הנוהג מכתב האר"י כפסול לעיכובא, .
????????
הוא מתכוון לדברי החזו"א שלדעת הבית יוסף כתב האר"י כשר בדיעבד מלבד הצד"י. אך שמעתי מאבי שליט"א ששמע מהגרי"ש ואזנר שליט"א שהחזו"א אמר לו שחזר בו מזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 268 אורחים