דניאל כתב:למה שתהיה נאמנת??
דניאל כתב:למה שתהיה נאמנת??
עתניאל בן קנז כתב:דניאל כתב:למה שתהיה נאמנת??
מצטרף!
פנימי כתב:גם אני מצטרף
היא לא נאמנת כלל!
אוצר החכמה כתב:למה שתהיה נאמנת לומר שנישאה קודם ובנה ונכדתה ממזרים?
אוצר החכמה כתב:לא ברורה התשובה פלגינן אנחנו צריכים כשיש לו נאמנות רק בלי הפלגינן אינו נאמן מסיבה אחרת למשל אין אדם משים עצמו רשע. ולכן הפלגינן מאפשר לקבל את עדותו. אבל כאן אין שום סיבה להאמין לה אחרי שבנה ונכדתה הוחזקו ככשרים. היא גם עד אחד וגם אשה וגם לא שומרת מצוות איזה נאמנות יש לה?
מה זה שייך? אתה מדבר לפני שנישאה ואנחנו מדברים אחרי שהוחזקו ילדיה בכשרות ובאה לפוסלם.איש רגיל כתב:אוצר החכמה כתב:לא ברורה התשובה פלגינן אנחנו צריכים כשיש לו נאמנות רק בלי הפלגינן אינו נאמן מסיבה אחרת למשל אין אדם משים עצמו רשע. ולכן הפלגינן מאפשר לקבל את עדותו. אבל כאן אין שום סיבה להאמין לה אחרי שבנה ונכדתה הוחזקו ככשרים. היא גם עד אחד וגם אשה וגם לא שומרת מצוות איזה נאמנות יש לה?
אשה לא נאמנת לומר שהיא נשואה?
וכי אם אשה אומרת נשואה אני לראובן, אך לא אכפת לי להמרות את פי ה' ולהנשא לשמעון. ובא שמעון להשאל אם אשה זו מותרת לו. האם גם אז אומרים שאינה נאמנת שנישאה בעבר לראובן, משום שהיא עד אחד אשה ואינה שומרת מצוות?
דניאל כתב:מה זה שייך? אתה מדבר לפני שנישאה ואנחנו מדברים אחרי שהוחזקו ילדיה בכשרות ובאה לפוסלם.
אוצר החכמה כתב:מדובר בהוחזקה או לא בהוחזקה?
בכל מקרה עליה יש שוויא אנפשה וממילא יש בעייה לנשאה.
מה כל זה שייך למישהי שכל הדיון הוא לאסור את בנה וביתה שכבר נולדו לה.
אפילו אם יש לה בעל ורוצה לאסור את עצמה עליו כי טוענת שהיא נשואה קודם יש לדון משום משנה אחרונה. אבל בכל מקרה זה לא שייך לגביהם שהוחזקו בהיתר.
אוצר החכמה כתב:אפילו אם יש לה בעל ורוצה לאסור את עצמה עליו כי טוענת שהיא נשואה קודם יש לדון משום משנה אחרונה. אבל בכל מקרה זה לא שייך לגביהם שהוחזקו בהיתר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 235 אורחים