עמוד 1 מתוך 1

עשיית ציצית במקום שאסור להזכיר דברי קדושה

פורסם: ד' מאי 14, 2014 11:48 am
על ידי אריה לייב
יש מקור שדן בענין התולה ציצית במקום הנ"ל?

Re: עשיית ציצית במקום שאסור להזכיר דברי קדושה

פורסם: ד' מאי 14, 2014 11:52 am
על ידי מה שנכון נכון
שו"ת שבט הלוי חלק י סימן טו

ב. בענין הדוק קשר הציצית בבית הכסא, מעיקר הדין אין איסור כיון שאין דבור ולא מחשבה לאיזה דבר שבקדושה, אבל כדאי להזהר, וכן אני נוהג.

Re: עשיית ציצית במקום שאסור להזכיר דברי קדושה

פורסם: ד' מאי 14, 2014 12:27 pm
על ידי אריה לייב
יישר כח.

קיום מצווה במקום מטונף

פורסם: ד' מאי 14, 2014 1:15 pm
על ידי רחמים
ילקוט יוסף קצוש"ע אורח חיים סימן תפט - הלכות ספירת העומר סעיף י

י. החבוש בבית האסורים בימי הספירה, והמקום מטונף, ואינו יכול לברך על ספירת העומר, רשאי לספור העומר בלי ברכה, ואף על פי שמצוה היא, ואין ראוי לכתחלה לעשותה במקום מטונף, מכל מקום כדי שלא יפסיד לגמרי המצוה לאחר שיצא מבית הסוהר, יכול לעשות כן. [שו"ת יביע אומר חלק ו' חלק יורה דעה סימן כט אות ה. חזון עובדיה הלכות יום טוב עמ' רנב].


ילקוט יוסף קצוש"ע אורח חיים סימן תקפה - הלכות ברכת השופר סעיף י

י. מותר מעיקר הדין לתקוע לשם מצוה בשופר בלי ברכה, במקום מטונף וכדומה, כמו מי שנמצא בבית האסורים, או באופן שבאמצע התקיעות נעשה ריח רע, מותר להמשיך ולתקוע, שבמעשה המצוה אין צריך להקפיד להיות במקום נקי. [ילקו"י מועדים עמוד לז, יביע אומר חלק ו' חיו"ד סימן כט אות ד'. חזון עובדיה על ימים נוראים עמוד קמה].


ילקוט יוסף קצוש"ע יורה דעה סימן שלא - מהלכות תרומות ומעשרות סעיף ה

ה. בשעת הדחק ואונס גמור מותר להפריש תרומות ומעשרות בלי ברכה במקום מטונף, והוא הדין לשאר מעשה המצוות, בין במצוות של תורה בין במצוות דרבנן. ובין במעשה מצוה שהוא הכשר למצוה, כמו שחיטה, טבילת נדה, תרומות ומעשרות, וכדו', בין כשמעשה המצוה עצמו הוא קיום המצוה, כמו לולב, ספירת העומר (בלא ברכה) שמותר לעשותן במקום מטונף, שעדיף שיקיים המצוה בלי שום כוונה והרהור במקום מטונף, ולא יתבטל מכל וכל מהמצוה. וכל שכן שרשאי לעשות שם צדקה וחסד, שהן מצוות שבין אדם לחבירו, שאינן צריכות מחשבה לשם מצוה. [יביע אומר חלק ו' חלק יורה דעה סימן כט]

Re: עשיית ציצית במקום שאסור להזכיר דברי קדושה

פורסם: ד' מאי 14, 2014 7:37 pm
על ידי סגן אלוף
יש ע"ז בפרי מגדים