העומדים תחת העז"נ האם מצטרפים למניין
הנה דנו הפוסקים האם העומדים על הבימה בתוך מחיצות מצטרפים למנין וכד', ודעת הגר"א דלא מצטרפים והאריך בזה הבה"ל, מעתה יש לדון דאף העומדים תחת עז"נ לא מצטרפים [לשיטת הגר"א] משום דאמרינן פ"ת יורד וסותם [וכידוע דיש מקילים בש"ת לשבת תחת עז"נ משום דאמרינן פ"ת, ושמעתי שכן נהג הגר"י צוקר]
אמנם י"א דל"א אמרינן פ"ת רק לחלק בין מקום מקורה לשאינו מקורה, אבל הכא דהכל מקורה ל"א פ"ת [הרב שניילזון נסתפק בזה, והר"מ רוזנר האריך להוכיח דל"א בכה"ג פ"ת]