נהר שלום כתב:צדקה בגימטריא (עם הכולל) 200, רמז למה שאמרו חז"ל שמי שיש לו מאתיים זוז אינו נקרא עני.
רחמים כתב:נהר שלום כתב:צדקה בגימטריא (עם הכולל) 200, רמז למה שאמרו חז"ל שמי שיש לו מאתיים זוז אינו נקרא עני.
תגיד כך:
צדקה בגימטריא 199 שמי שיש לו אפילו 199 זוז עדיין מקבל צדקה אבל מעל 199 לא.
רחמים כתב:נהר שלום כתב:צדקה בגימטריא (עם הכולל) 200, רמז למה שאמרו חז"ל שמי שיש לו מאתיים זוז אינו נקרא עני.
תגיד כך:
צדקה בגימטריא 199 שמי שיש לו אפילו 199 זוז עדיין מקבל צדקה אבל מעל 199 לא.
אספקלריא כתב:רחמים כתב:נהר שלום כתב:צדקה בגימטריא (עם הכולל) 200, רמז למה שאמרו חז"ל שמי שיש לו מאתיים זוז אינו נקרא עני.
תגיד כך:
צדקה בגימטריא 199 שמי שיש לו אפילו 199 זוז עדיין מקבל צדקה אבל מעל 199 לא.
ז"ל ספר "מדבר קדמות" לרחיד"א, ערך צדקה, מערכת צ' אות כ"ה: "צדקה גימטריא קצ"ט, דמי שיש לו קצ"ט זוז מותר ליטול צדקה, אמנם אם יש לו מאתים זוז לא יטול. הרב ס' יוחסין והביאו רבינו האר"י משמו". עכ"ל מדבר קדמות.
בספר יוחסין הוא במאמר א', ד"ה רבי יהושע בן חנניה הלוי, (בדפוס וורשא תרל"ו דף י"ז, ובמהדורת פיליפאווסקי עמ' 34). ומש"כ בשם האריז"ל הוא ב"שער המצוות" פרשת ראה.
וכבר הזכיר הר' בקרו טלה מש"כ מהרש"א על מס' פאה. (ועיין בהגהות שמי קדם על מדבר קדמות שציין לספר אגרת הטיול).
וכן כתב בספר "קול הרמ"ז" על משניות פאה פרק ח' משנה ח' שמצא כתוב משם הר"א זכות ז"ל בעל ספר יוחסין. ועיין עוד "שפתי כהן" על התורה פרשת לך לך על פסוק ויחשבה לו צדקה. וכן ראיתי שמביאים בשם ר"י בן נחמיאש על אבות סוף פרק ג', ד"ה גימטריאות, (ואינו תח"י כעת).
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 139 אורחים