מלח הארץ כתב:כנראה המינקת היתה אומנתה ופדגוגית שלה. כדברי משה 'כאשר ישא האומן את היונק' שמוכח שהאומנת היתה גם מינקת [ונקט אומן בלשון זכר היות והוא זכר - הרב א.ס]
צופר הנעמתי כתב:מלח הארץ כתב:כנראה המינקת היתה אומנתה ופדגוגית שלה. כדברי משה 'כאשר ישא האומן את היונק' שמוכח שהאומנת היתה גם מינקת [ונקט אומן בלשון זכר היות והוא זכר - הרב א.ס]
שחוק עשה לנו, לפרש שמשה התכוון ל"מיניק" ואמר בלשון זכר היות והוא זכר...
צופר הנעמתי כתב:מלח הארץ כתב:כנראה המינקת היתה אומנתה ופדגוגית שלה. כדברי משה 'כאשר ישא האומן את היונק' שמוכח שהאומנת היתה גם מינקת [ונקט אומן בלשון זכר היות והוא זכר - הרב א.ס]
שחוק עשה לנו, לפרש שמשה התכוון ל"מיניק" ואמר בלשון זכר היות והוא זכר...
מלח הארץ כתב:צופר הנעמתי כתב:מלח הארץ כתב:כנראה המינקת היתה אומנתה ופדגוגית שלה. כדברי משה 'כאשר ישא האומן את היונק' שמוכח שהאומנת היתה גם מינקת [ונקט אומן בלשון זכר היות והוא זכר - הרב א.ס]
שחוק עשה לנו, לפרש שמשה התכוון ל"מיניק" ואמר בלשון זכר היות והוא זכר...
כשחוק היו דבריך, כמובן שמשה נתכוון למינקת שהרי יונק בהכרח נמצא אצל היונקת, אלא שלא יאות בלשון הכתוב להמשיל את משה למינקת, ועלכן שינה לשונו לאומן שזה שייך בזכר, והשומע מבין שהכוונה למינקת.
שלח כתב:רבקה כבר היתה גדולה מדוע צריך לתת לה את מניקתה? האם בגלל שינקה ממנה יש פה ענין מיוחד?האם מצאנו עוד דוגמאות שהמניקה ביחד עם מי שהניקה אותה נחשבים ביחד, ומדוע התורה מספרת לנו פרט זה? האם יש ענין מיוחד בדבורה המינקת?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 268 אורחים