עמוד 1 מתוך 2

האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2015 6:43 am
על ידי צעיר_התלמידים
התגלגל לידי מאמר זה בו אין תיבה אחת של שקר אבל כולו שקר

תגלית מפתיעה!!!!! - שאפשר להגיע מהקביעויות של בהרד ושל ויד [שני מושגים שיש להם מקור עמוק ביהדות זה מכח צירופי אותיות שהובאו בראשונים וזה מכח מסורות חז"ל] לתוצאה שתראה על מידתו הממוצעת של חודש לפי מסורת חז"ל בדיוק מדהים !!!!!!!!!!


מה הפשט בליצנות זו?

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2015 8:38 am
על ידי בברכה המשולשת
למה זה שונה מכל מיני מאמרים דומים של מחזירים בתשובה?

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2015 8:42 am
על ידי צעיר_התלמידים
בברכה המשולשת כתב:למה זה שונה מכל מיני מאמרים דומים של מחזירים בתשובה?

לא הבנתי כל המאמרים של המחזירים בתשובה ח"ו מלאים גיבובי הטעייה כאלו? כשאפילו לדידן קביעות בהרד בודאי חושבה ע"י מידת כט יב תשצג מויד, ומה שמצאו לזה רמז בדילוגי אותיות זה באמת דבר נפלא ומענין אבל למה להפוך את הקערה על פיה כאילו ממש במקרה בהרד וויד הובילו לכט יב תשצג ?

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2015 8:45 am
על ידי בברכה המשולשת
לא כתבתי שכל המאמרים הם כאלה (ח"ו) אלא שיש כל מיני מאמרים כאלה ומופרכים אף יותר

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2015 10:23 pm
על ידי צונאמי
צעיר_התלמידים כתב:מה הפשט בליצנות זו?


בברכה המשולשת כתב:למה זה שונה מכל מיני מאמרים דומים של מחזירים בתשובה?

viewtopic.php?f=17&t=21937&p=216173

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ה' ספטמבר 17, 2015 10:28 pm
על ידי צונאמי
אגב, מהצצה חטופה בספר האחרון של ר' זמיר כהן, הוא מצא שורשים מתורת פרויד בקבלה!
(כאשר ראיתיו חשבתי שיכול להוות תנא דמסייע לאשכול שדן על פסיכולוגיה ביהדות, viewtopic.php?f=7&t=21815)

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ו' ספטמבר 18, 2015 4:32 am
על ידי אדג
בלי להתייחס לשיטת דילוג האותיות עצמה (שהכשרתי בתחום קטנה מבכדי שאוכל להבין את ההסתברות הסטטיסטית וכו' לממצאים שכאלה), משהו אחר שממש מרגיז:

הרמב"ם בסוף פי"ז להלכות קידוש החודש כתב, וז"ל: "וטעם כל אלו החשבונות, ומפני מה מוסיפים מניין זה, ומפני מה גורעין, והיאך נודע כל דבר ודבר מאלו הדברים, והראיה על כל דבר ודבר--היא חכמת התקופות והגימטריות, שחיברו בה חכמי יוון ספרים הרבה, והם, המצויים עכשיו ביד החכמים; אבל הספרים שחיברו חכמי ישראל שהיו בימי הנביאים מבני יששכר, לא הגיעו אלינו. ומאחר שכל אלו הדברים, בראיות ברורות הם, שאין בהם דופי, ואי אפשר לאדם להרהר אחריהם--אין חוששין למחבר, בין שחיברו אותם נביאים בין שחיברו אותם גויים: שכל דבר שנתגלה טעמו, ונודעה אמיתתו בראיות שאין בהם דופי--אין סומכין על זה האיש שאמרו, או שלימדו; אלא על הראיה שנתגלתה, והטעם שנודע".

ברור מכך אי אפשר לומר, שאין הידע אודות מולד הירח וחישובו תלויים במסורת כי אם בחוש ובראיות שאין בהם דופי.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ו' ספטמבר 18, 2015 4:47 am
על ידי יאיר
ראש השנה כ"ה ע"א "אמר להם רבן גמליאל כך מקובלני מבית אבי אבא אין
חידושה של לבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה ושני שלישי שעה וע"ג חלקים".

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ו' ספטמבר 18, 2015 8:45 am
על ידי איש-אחד
יאיר כתב:ראש השנה כ"ה ע"א "אמר להם רבן גמליאל כך מקובלני מבית אבי אבא אין
חידושה של לבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה ושני שלישי שעה וע"ג חלקים".

א) ע"פ פשט - כך קיבל ר"ג מזקנו ר"ג הזקן.
ב) ר"ג סבר שזה האורך המינימלי ולא הממוצע (כדברי הרמב"ם וכמציאות).

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ו' ספטמבר 18, 2015 8:59 am
על ידי אוצר החכמה
כט יב תשצג הוא המרחק הממוצע בין מולד למולד, כך כתוב ברמב"ם פ"ו מקדוש החודש ובכל הספרים המבארים את עניין החשבון (בלשונם זה נקרא האמצעי), וכך זה גם מוכרח להיות כי אילו היה זה המינימלי הרי שהחשבון שלנו שפשוט מכפיל את מספר החדשים מימות עולם בערך הזה היה מאד שגוי ורחוק מן המציאות האמיתית מה שאינו כן.
אתה צודק שצריך למצוא ביאור בדברי הגמרא מה הביא ר"ג ראייה מהכלל הזה, ואולי יש לבאר שהכוונה שזה הממוצע והסטייה ממנו היא קטנה לכאן ולכאן כך שלא יתכן שייראה ביום כט שלפי זה ההפרש מהמולד הקודם הוא קטן בהרבה. ואין פחותה הכוונה אין פחותה בשיעור הניכר. לא חיפשתי עדיין אם יש מי שמבאר את העניין.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ו' ספטמבר 18, 2015 9:58 am
על ידי תוכן
אם חילונים יכולים לקרוא על הורוסקופים וכדור רגל וסלבס ועוד כל מיני שטויות שמקרבים אותם לעבירה, למה שלא יקראו שטויות שמקרבים אותם למצוות?

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ו' ספטמבר 18, 2015 10:16 am
על ידי ברזילי
א. החודש הסינודי האמיתי יכול להיות קצר מן הערך הממוצע עד כשבע שעות.

ב. המאירי במקום מוסיף: "שאין חדשה של לבנה פחותה וכו' וכן לא יתרה על שיעור זה" (וצריך לומר שהכוונה לממוצע), ודברי ר"ג פירושם שאחר שהחודש הממוצע הוא בערך 29.5 ימים, אין לקבוע רח אלא ביום ל' או ביום לא', והלשון דחוקה.

ג. בזכרוני שיש גירסאות שונות בכתבי היד שם, אך לא בדקתי כעת.

ד. הערך כט,יב,תשצג יכול היה להיות מחושב מתצפיות (רשימות מסודרות של ליקויי חמה על פני כשמונה מאות שנה נמצאו על טבלאות חמר בבליות, למשל. די בנתונים הללו ובאריתמטיקה פשוטה כדי לקבל ערך מדוייק מאד של אורך החודש הממוצע). עוד הרבה לפני זמנו של ר"ג (ושל אבי אביו) היה ידוע הערך הזה לאסטרונומים הבבלים.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ו' ספטמבר 18, 2015 2:50 pm
על ידי צונאמי
ברזילי כתב:ד. הערך כט,יב,תשצג יכול היה להיות מחושב מתצפיות (רשימות מסודרות של ליקויי חמה על פני כשמונה מאות שנה נמצאו על טבלאות חמר בבליות, למשל. די בנתונים הללו ובאריתמטיקה פשוטה כדי לקבל ערך מדוייק מאד של אורך החודש הממוצע). עוד הרבה לפני זמנו של ר"ג (ושל אבי אביו) היה ידוע הערך הזה לאסטרונומים הבבלים.

לפי"ז מובן "כך מקובלני מבית אבי-אבא - הנשיאים שתפקידם היה לדאוג לחדש חודשים ולעבר שנים,
ולא אמר "כך הלכה למשה מסיני".
ברזילי כתב:עוד הרבה לפני זמנו של ר"ג (ושל אבי אביו) היה ידוע הערך הזה לאסטרונומים הבבלים.

המחזירים בתשובה משתמשים עשרות שנים בראיה הזו.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ו' ספטמבר 18, 2015 3:54 pm
על ידי צעיר_התלמידים
מה שמוזר במאמר אינו השקר וההטעיה אלא הסגנון המהופך כאילו ויד ובהרד הם יותר יסודיים מכט יב תשצג, והוא הראשון שמגלה שדרכם אפשר להגיע אליו, עד כדי שאינו יודע אם זה התפרסם אי פעם.
מעניין אם מדובר בשקרן או במבולבל.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ו' ספטמבר 18, 2015 4:17 pm
על ידי תוכן
ברזילי כתב:א. החודש הסינודי האמיתי יכול להיות קצר מן הערך הממוצע עד כשבע שעות.


זה לא כזה רלוונטי פה, מה שצריך לדעת הוא השינוי מן הממוצע בין ראיה לראיה. ודומה שהלבנה יכולה להקדים ולאחר מן הממוצע האמיתי ב-12 שעות. ואין עיתי איתי לבדוק דבר זה כרגע לעומק.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ו' ספטמבר 18, 2015 5:15 pm
על ידי ברזילי
תוכן כתב:
ברזילי כתב:א. החודש הסינודי האמיתי יכול להיות קצר מן הערך הממוצע עד כשבע שעות.
זה לא כזה רלוונטי פה, מה שצריך לדעת הוא השינוי מן הממוצע בין ראיה לראיה. ודומה שהלבנה יכולה להקדים ולאחר מן הממוצע האמיתי ב-12 שעות. ואין עיתי איתי לבדוק דבר זה כרגע לעומק.
אינני מבין מדוע יש חשיבות לסטיה מן המולד המחושב לפי חודשים קבועים. הלא בנידון של ר"ג החודש הקודם התקדש בראיה, מן הסתם, והשאלה כמה זמן עבר מן המולד הקודם ועד המולד הנוכחי.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ש' ספטמבר 19, 2015 10:03 pm
על ידי תוכן
כ"ט י"ב תשצ"ג הוא מידת החודש הסינודי (בקירוב) והוא הזמן הממוצע לפי חז"ל בין קיבוץ לקיבוץ, ויש קוראים לקיבוץ "מולד". הקיבוץ האמיתי יכול לסטות שבע שעות לכל כיוון מהקיבוץ האמצעי. כ"ט י"ב תשצ"ג הוא גם מידת הזמן הממוצע בין ראיה ראשונה לראיה ראשונה, ויש הקוראים לראיה הראשונה "מולד". הראיה הראשונה יכולה לסטות עד י"ב שעות לכל כיוון מזמן הראיה הממוצע.

עד כאן בהנחה שהמולד הממוצע ההלכתי של היום הוא מתאים למולד הממוצע האסטרונומי. אבל מכיון שכ"ט י"ב תשצ"ג הוא רק קירוב והוא ארוך יותר מהממוצע האסטרונומי ב-0.5 שניות, ממילא יוצא שהמולד הממוצע ההלכתי מתאחר קצת כל חודש, וכיום הוא סוטה מהמולד הממוצע האסטרונומי בשעתיים.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ש' ספטמבר 19, 2015 11:25 pm
על ידי ברזילי
כ"ט י"ב תשצ"ג הוא מידת החודש הסינודי הממוצע (יש הקוראים לחודש הסינודי הממוצע חודש סינודי סתם, ויש המתשמשים בביטוי חודש סינודי לחודש בפועל, בין שני מולדות סמוכים; זו רק סמנטיקה, אבל עשויה לבלבל את הדיון).

לענין דברי ר"ג, הגרעון המצטבר לא חשוב, אלא רק הזמן מראיה לראיה (או אולי ממולד למולד). ואחרי כל הדברים האלה, עדיין לא נתבררו דבריו אין חידושה של לבנה וכו', כיצד הם מתאימים למציאות, והאם יש להם איזה שהוא קשר לערך של כט,יב,תשצג המשמש אצלנו בחישוב הלוח.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: א' ספטמבר 20, 2015 1:05 am
על ידי תוכן
ברזילי כתב:לענין דברי ר"ג, הגרעון המצטבר לא חשוב, אלא רק הזמן מראיה לראיה (או אולי ממולד למולד). ואחרי כל הדברים האלה, עדיין לא נתבררו דבריו אין חידושה של לבנה וכו', כיצד הם מתאימים למציאות, והאם יש להם איזה שהוא קשר לערך של כט,יב,תשצג המשמש אצלנו בחישוב הלוח.


לפי הפשט צריך לומר שר"ג דיבר על אורך החודש הממוצע, וזה בדיוק מידת הזמן המציינת אורכו של חודש גם בלוח שלנו.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: א' ספטמבר 20, 2015 1:48 am
על ידי ברזילי
איך החודש הממוצע קשור לנידון במעשה דר״ג, או ללשון ״אין חידושה של לבנה פחות מ..״?

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: א' ספטמבר 20, 2015 2:06 am
על ידי תוכן
ברזילי כתב:איך החודש הממוצע קשור לנידון במעשה דר״ג, או ללשון ״אין חידושה של לבנה פחות מ..״?


כבר אמר החת"ס רוב הדוחקים אמת. וצריך לומר שכוונת רבן גמליאל שכיון שמקובל מבית אבא שחדש הממוצע הוא כ"ט י"ב תשצ"ג, ויודע גם שהראיה האמיתית יכולה לחרוג עד י"ב שעות מהממוצע, וכאן מדובר בחריגה יותר גדולה, וממילא אי אפשר שנראית הלבנה.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: א' ספטמבר 20, 2015 11:07 am
על ידי ברזילי
או שנאמר כדעת המחדש שהיה מדובר בחודש שבו השמים היו מכוסים בעבים כל משך הראיה האפשרית, ומוכח שמקדשים ע"פ חשבון באופן כזה, או שנאמר שצריך לגרוס בגמרא ,אין חידושה של לבנה פחות מכ"ט ימים" ותו לא, וכל אלה דוחקים גדולים, ולכן כולם אמת כנראה... מ"מ יישוב טוב עדיין אין לנו, וצע"ע

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 12:32 am
על ידי איש גלילי
תוכן כתב:אם חילונים יכולים לקרוא על הורוסקופים וכדור רגל וסלבס ועוד כל מיני שטויות שמקרבים אותם לעבירה, למה שלא יקראו שטויות שמקרבים אותם למצוות?

לדעתי, שקרים יכולים לקלקל ולתת פתחון פה לאפיקורסים, ורב קלקולם מתקונם. הכי תורתנו חסרה הוכחות אמתיות שנצטרך לשקר כדי לקרב אליה???

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 12:40 am
על ידי יאיר
איש גלילי כתב:
תוכן כתב:אם חילונים יכולים לקרוא על הורוסקופים וכדור רגל וסלבס ועוד כל מיני שטויות שמקרבים אותם לעבירה, למה שלא יקראו שטויות שמקרבים אותם למצוות?

לדעתי, שקרים יכולים לקלקל ולתת פתחון פה לאפיקורסים, ורב קלקולם מתקונם. הכי תורתנו חסרה הוכחות אמתיות שנצטרך לשקר כדי לקרב אליה???


על דא קא בכינא, שעל כל הוכחה אמיתית, מוצאים (חילונים או אחרים) "פירכות",

עד שלא נשארות הוכחות אמיתיות...

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 1:02 am
על ידי עיניו כיונים
יאיר כתב:
איש גלילי כתב:
תוכן כתב:אם חילונים יכולים לקרוא על הורוסקופים וכדור רגל וסלבס ועוד כל מיני שטויות שמקרבים אותם לעבירה, למה שלא יקראו שטויות שמקרבים אותם למצוות?

לדעתי, שקרים יכולים לקלקל ולתת פתחון פה לאפיקורסים, ורב קלקולם מתקונם. הכי תורתנו חסרה הוכחות אמתיות שנצטרך לשקר כדי לקרב אליה???


על דא קא בכינא, שעל כל הוכחה אמיתית, מוצאים (חילונים או אחרים) "פירכות",

עד שלא נשארות הוכחות אמיתיות...

ומה כ"כ נורא? ומי סני מה שאמרו רבותינו ז"ל שהעיקר הוא אמונה פשוטה? כל תעשיית ההוכחות ושטיפת המוח כאילו האמונה צריכה לעמוד על הוכחות החלה בדור האחרון בעיקר כתגובה למדע ובנסיון להידמות לשיטותיו. אבל המסורת המקורית של עם ישראל היא אמונה פשוטה מכוח מסורת אבות ותו לא מידי, וזוהי האמונה האמיתית והטהורה, וזולתה זיוף וזמורת זר.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 1:06 am
על ידי יאיר
א.הזכרתי מס' פעמים שהסבא מקלם מסביר שצריך את שני הדברים, אמונה פשוטה משום שהיא חזקה ושום דבר לא יזיז אותה ומצד שני 'ראיות' כדי שתהיה מבוססת (אם יש צורך אביא את הציטוט המדוייק).

ב.איך אתה מצפה שאנשים יחזרו בתשובה? אני מדבר בעיקר על אשכנזים...

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 1:09 am
על ידי עיניו כיונים
על שאלתך (ב). בימינו אנשים שבים כי משתוקקים לרוחניות ולמשמעות ולחזרה לשורשים. ומלבד זאת, אנו מתפללים לשי"ת שיערה רוח טהרה בלב בניו להשיבם אליו (כולל אותנו).

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 1:13 am
על ידי יאיר
אבל יש רבים שחזרו בתשובה ע"י הראיות ולא היו חוזרים בדרך אחרת.
(אני אישית התחזקתי מסרוגה לשחורה).

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 1:16 am
על ידי עיניו כיונים
אשריך ואשריהם! אבל העיקר זה אמונה פשוטה.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 1:34 am
על ידי איש גלילי
יאיר כתב:
איש גלילי כתב:
תוכן כתב:אם חילונים יכולים לקרוא על הורוסקופים וכדור רגל וסלבס ועוד כל מיני שטויות שמקרבים אותם לעבירה, למה שלא יקראו שטויות שמקרבים אותם למצוות?

לדעתי, שקרים יכולים לקלקל ולתת פתחון פה לאפיקורסים, ורב קלקולם מתקונם. הכי תורתנו חסרה הוכחות אמתיות שנצטרך לשקר כדי לקרב אליה???


על דא קא בכינא, שעל כל הוכחה אמיתית, מוצאים (חילונים או אחרים) "פירכות",

עד שלא נשארות הוכחות אמיתיות...

מי שמחפש אמת - יראה נכוחו את "עוצמת" פירכות אלו.
ומי שאינו מחפש אמת - אם ראיות אמיתיות לא הועילו לו, ראיות של שקר יועילו לו???
(וכבר התודה בפני 'אפיקורס' אחד - לאחר שנסתתמו טענותיו - אני מפחד להאמין! אמרתי לו, א"כ אתה הוא המאמין אמונה עיורת בתיאוריות בלתי מבוססות, ואילו אני - כופר בדברים בלתי מבוססים, ולכן אינני יכול לברוח ל'אתאיזם'...)

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 2:17 am
על ידי ברזילי
עיניו כיונים כתב:כל תעשיית ההוכחות ושטיפת המוח כאילו האמונה צריכה לעמוד על הוכחות החלה בדור האחרון בעיקר כתגובה למדע ובנסיון להידמות לשיטותיו. אבל המסורת המקורית של עם ישראל היא אמונה פשוטה מכוח מסורת אבות ותו לא מידי, וזוהי האמונה האמיתית והטהורה, וזולתה זיוף וזמורת זר.
הנושא ארוך מני ים, אבל רק כדוגמא בעלמא, הנה מש"כ אחד מרבותינו שלפני הדור האחרון (וכתב במק"א דברים חריפים כנגד הסתמכות על המדע כנגד דברי חז"ל): "צריכין אנו להתבונן שאין אמונתנו ויחודו מצות אנשים מלומדה, שהלימוד שלימדוהו והרגילוהו עליו יביאנו להאמין ככה, שלו הונח על חקירת דעתו וחכמתו יחוייב בהיפך, כאשר יקרא לרוב האמונות. רק אנחנו חייבים לשמוע, ולחקור אחר השמיעה והחקירה, שהחקירה האמיתית תחייב ותכריע על ככה. והוא שאמרו שמע ישראל וכו'"

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 3:29 am
על ידי עיניו כיונים
ליבי וליבך יודעים שבפשטות, בכל הדורות, רוב העם כולל רוב החכמים לא סברו שאמונתנו עומדת על חקירות והוכחות, וודאי לא שנתחייבנו בהן. לא מצינו כן בפשט המקרא ובחז"ל, ולא אצל רוב הגאונים ותלמידיהם, ולא אצל רבותינו הראשונים שבצרפת אשכנז ואיטליה (וחלק מרבותינו שבפרובנציה וספרד), ולא אחריהם אצל רוב האחרונים. ועוד, שהחקירה וההוכחה של הרשב"א אינן החקירה וההוכחה של דורנו, שהרי בדורו עיקר הדגש היה על הבנה והוכחה פילוסופית, כעין שער היחוד שבחוה"ל. ואם הכוונה רק לבירור חוזק המסורת כעין דברי ריה"ל בספר הכוזר, זה לבדו עדיין רחוק מתעשיית ה"הוכחות" המופעלת בימינו (ארכיאולוגיה, נבואות וגילויי המדע שמיוחסים לדברי חז"ל, דילוגים וצפנים וכו'). ודאי לא דיברתי על ההתבוננות בבריאה ובהיסטוריה ובתורה וכו', כדי להשיב אל הלב את גדולת הבורא וגבורת מעשיו וטוב מוסרו, שזה עמוד ויסוד עבודת ה', ומידת חסידות משובחת וראויה.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 8:17 am
על ידי ברזילי
יש הבדל גדול בין האמירה שאין אמונתנו עומדת על חקירה במובן זה שגם העם שאינם חוקרים הרי הם בכלל המאמינים (שלזה מן הסתם יסכימו הכל), לבין הנשמע מדבריך שאין ערך לחקירה, שזה שנוי במחלוקת מזה דורות, ואין כאן מקומו (מה שכתבת על המקרא וחז״ל לא מובן לי, כיצד מוכרע משם למי מן הצדדים; לענ״ד אין שום ראיה מהראשונים באשכנז וכו׳ כי במקומותיהם חקירות כאלה לא היו עולות על הדעת, וגדר חיוב החקירה הוא כפי מה שידו מגעת ות׳ו לא). ודאי יש חילוק בין החקירה הפילוסופית של הראשונים לראיות מארכאולוגיה וכדומה, אבל לא ברור לי מה פשוט ממה, וי״ל גם הפוך מסברתך שגם מי שמתנגד לחקירה פילוסופית יודה שבירור קושיות מן המציאות והבאת ראיות להפך הוא עיקר. בכל מקרה, זו הפרזה גדולה לומר שכל מה שחורג מאמונה תמימה במסורת אבות הוא זיוף וכו׳.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 8:41 am
על ידי צעיר_התלמידים
התורה צווחת ואומרת כי שאל נא לימים ראשונים, ואיך אפשר לפסול את החיטוט הארכיאולוגי אחר שזו היא מצורת השאלה לימים ראשונים?

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 9:52 am
על ידי תוכן
איש גלילי כתב:
תוכן כתב:אם חילונים יכולים לקרוא על הורוסקופים וכדור רגל וסלבס ועוד כל מיני שטויות שמקרבים אותם לעבירה, למה שלא יקראו שטויות שמקרבים אותם למצוות?

לדעתי, שקרים יכולים לקלקל ולתת פתחון פה לאפיקורסים, ורב קלקולם מתקונם. הכי תורתנו חסרה הוכחות אמתיות שנצטרך לשקר כדי לקרב אליה???


אני בודאי מסכים איתך שלכתחילה יש להציג את התורה בצורה נכונה ואמיתית, רק שאני לא נבהל מאלו שמנסים לקרב על ידי כל מיני הוקוס פוקוס, בדיוק כמו שאני לא נבהל כשאני חילוני שותה בירה וצופה בכדור רגל. ולדעתי עדיף לחילוני לשמוע אלף ואחד פינטוזים למה טוב לו חיי תורה ומצוות מאשר לשמוע אלף ואחד פינטוזים בהשתתפות באקס פקטור.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 10:07 am
על ידי ברזילי
תוכן כתב:
איש גלילי כתב:
תוכן כתב:אם חילונים יכולים לקרוא על הורוסקופים וכדור רגל וסלבס ועוד כל מיני שטויות שמקרבים אותם לעבירה, למה שלא יקראו שטויות שמקרבים אותם למצוות?

לדעתי, שקרים יכולים לקלקל ולתת פתחון פה לאפיקורסים, ורב קלקולם מתקונם. הכי תורתנו חסרה הוכחות אמתיות שנצטרך לשקר כדי לקרב אליה???


אני בודאי מסכים איתך שלכתחילה יש להציג את התורה בצורה נכונה ואמיתית, רק שאני לא נבהל מאלו שמנסים לקרב על ידי כל מיני הוקוס פוקוס, בדיוק כמו שאני לא נבהל כשאני חילוני שותה בירה וצופה בכדור רגל. ולדעתי עדיף לחילוני לשמוע אלף ואחד פינטוזים למה טוב לו חיי תורה ומצוות מאשר לשמוע אלף ואחד פינטוזים בהשתתפות באקס פקטור.
אתה מתעלם מהטענה שהועלתה, שבטווח הרחוק קירוב של שקר רב נזקו על תועלתו, ולא רק שתועלתו מוגבלת (אינני יכול לקבוע שכך הוא, אבל זו טענה שצריך להתחשב בה).

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 10:13 am
על ידי תוכן
ברזילי כתב:אתה מתעלם מהטענה שהועלתה, שבטווח הרחוק קירוב של שקר רב נזקו על תועלתו, ולא רק שתועלתו מוגבלת (אינני יכול לקבוע שכך הוא, אבל זו טענה שצריך להתחשב בה).


אסביר שוב. עדיף לאדם להעביר את זמנו בהבל הבלים בהטפה לשמירת תורה ומצוות, מאשר להעביר את זמנו בהבל הבלים בהטפה לשטויות. הנזק שיוצא מהטפה לתורה ומצוות הוא פחות בהרבה מאשר הנזק שיוצא בהטפה לשטויות. והוא הדין והוא הטעם שיש לשמוח על אלה שמעשנים חשיש ובולעים כדורים ממריצים ושרים נ נח, מפני שזה עדיף בהרבה על עישון חשיש ובליעת כדורים ממריצים ולשבת על החוף בגואה.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 10:29 am
על ידי ברזילי
על זה יש מקום להתוכח. אם על כל אחד שמתחיל לשמור שבת בגלל הצגה שטותית של התורה מתרחקים עשרה אחרים, יצא שכרו בהפסדו.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 10:35 am
על ידי תוכן
ברזילי כתב:על זה יש מקום להתוכח. אם על כל אחד שמתחיל לשמור שבת בגלל הצגה שטותית של התורה מתרחקים עשרה אחרים, יצא שכרו בהפסדו.


כבודו מגזים קצת הרבה. מה שעינינו רואות שרוב אלו שחוזרים בתשובה, רוב בניהם שומרים תורה ומצוות ברמה זו או אחרת, וזה כבר הישג עצום. אני חושב שברור הוא שתופעת המחב"תים גורמת יותר תועלת מאשר נזק.

Re: האם כך מחזירים בתשובה?!

פורסם: ב' ספטמבר 21, 2015 10:37 am
על ידי ברזילי
ואיך אתה מודד וסופר כמה אנשים אינם מעונינים בשום קשר עם תורה שמייצגיה הם מעשני חשיש השרים ורוקדים בצמתים, כדבריך?