ישנה סגולה המובאת בשל"ה (מסכת חולין, פרק נר מצוה, ענין מילה, אות מח): "שמירה יתירה לילד היולד בפני לילית המוכנת להמית ילדים בר מינן ... ליקח מילת נער קטן שאינו יודע עדיין משום יצר, וישים מילתו בפי זה הילד היולד. זה בשר קודש המושם בפי הילד מועיל, ומצוה להדר אחר כל זה שכתבתי לעשות שמירה ושמירה יתירה, וסימנך (בראשית יז ט): 'ואתה את בריתי תשמר'". הסגולה מובאת גם בשבט מוסר (ח"ב פרק לא) ובספר יסוד יצחק (על מילה, פערמישלא תר"ע, דף נד ע"א) בשם ספר רזיאל, ובעוד כמה ספרי סגולות (זכירה, אות ברית קודש, אמתחת בנימן [=ישימו אות ברית קודש מתינוק המהול בפיו], הנהגות אדם [=ליקח מילת נער קטן ... וישים מילתו בפי הילד זה הנולד], וכמובן במראה הילדים).
א. ראשית, אני חוכך האם הכוונה לאבר המילה עצמו של ילד חי, או שהכוונה לערלה שהסירו מהנימול, כעין הסגולה של בליעת הערלה [אלא שכאן זה ללא בליעה, מה שמשנה את התמונה, כמובן]. מצד אחד, המשמעות היא שמדובר במילת נער/ילד שלאו דוקא נימול לאחרונה וא"כ הערלה כבר מזמן כלתה בעפר, ומדובר במילתו ממש [ואולי גם מתאים יותר ללשון 'מילת' ולא 'ערלת']. מאידך, המשמעות של הלשונות [שאת חלקם העתקתי] "ליקח מילת" / "וישים מילתו" מורים על כך שזה דבר קטן הנלקח ומושם בשלמותו בפיו של הילד, וא"כ הכוונה לערלת הברית לאחר שהוסרה מהנער. [אין ראיה מהצורך בכך שלא יהא הנער יודע משום יצר, שכן צורך זה מובן לשני הצדדים ודוק].
ב. כמו"כ, מחיפוש שלי ברזיאל המלאך, לא מצאתי דבר כזה. האם יתכן שהשבט מוסר והיסוד יצחק מתכוונים למהדורה לא מוכרת של 'רזיאל המלאך' או שמא התחלף להם בספר אחר?
אשמח לשמוע דברים מבוססים ומוכחים.