הלכות מלמדים [בדוקא התיחסתי להלכות אלו] נפסקו בשו"ע. מזה עידן תמה אני למה לא מקיימים בזה"ז הלכות אלו.
נקח לדוגמא סקט"ו 'כ"ה תינוקות מספיק להם מלמד אחד, היו יתר על כ"ה עד מ' ומושבין אחר לסייעו בלימודם וכו'
אני מכיר תתי"ם רבים שיש שלושים פלוס בכיתה, וכו'.
זה דוגמא אחת ויבוא הפרט ויעיד על הכלל.
[הרושם שלי הוא שבטרדות הגלות והתפזרות כנסת ישראל, היה מאוד קשה ליישם את ההלכות הללו, ולכן במשך הדורות דעך קיום הלכות אלו. וא"כ שמא יש מקום לקיום שכחום וחזרו ויסדום?]