מצאתי לע"ע ב' דברים אשר יתכן לומר בהם שישראל אין בו חומרא שיש בעכו"ם, והיינו שהישראל הוא מהות חדשה.
א. ילפינן מ'ודבק באשתו' ולא באשת חבירו שאף בבני נח יש איסור א"א. והיינו אשה המיוחדת לאיש בלא חופה וקידושין אלא עפ"י החלטתם. משא"כ אשה ישראלית אינה מתייחדת לאיש ישראלי אלא ע"י קידושין, וע"י החלטה בלבד אין בו כלל ייחוד ואין עובר משום העשה הנ"ל [משא"כ ישראל הבא על אשת עכו"ם עובר על העשה הנ"ל כדמוכח בתוס'' קידושין כא: ד"ה אשת]. ולכאו' למה תיגרע האישה הישראלית לבלתי האסר ע"י ייחוד בלבד וכמו רעותה העכו"ם.
ב. גר תושב אסור לעשות מלאכה בעבור ישראל בשבת מה"ת כדילפינן מדכתיב 'וינפש בן אמתך והגר' עפ"י שיטת התוס' ביבמות [מח:]. ובכ"ז ישראל מותר לעשות מלאכה בעבור ישראל אחר כאשר הוא עצמו אינו מחוייב בשמירת שבת וכמו שמבואר בפוסקים [סוף סימן רסג].