בבא קמא קיז-
רב יוחנן גברא סבא הוה ומסרחי גביניה אמר להו דלו לי עיני ואחזייה דלו ליה במכחלתא דכספא חזא דפרטיה שפוותיה סבר אחוך קמחייך ביה חלש דעתיה ונח נפשיה למחר אמר להו רבי יוחנן לרבנן חזיתו לבבלאה היכי עביד אמרו ליה דרכיה הכי.....
וברש"י פריטא שפתיה נקרעה שפתו על ידי מכה.
יש מקשים דהנה "פרטיה שפוותיה" משמע שלא היה יפה כ"כ ובגמרא בבא מציעא חשיב ליה לאחד מהיפים ביותר ומתרצים ע"פ רש"י שם שנקרעה שפתו על ידי מכה והיינו שבאמת נולד שלם ... ומיושב ודוק'
ובאמת אפשר לומר שכוונת רש"י ליישב הסתירה דאל"כ מדוע פירש שנקרעה ע"י מכה ומנ"ל דלא נולד כן. והנה עיין גמרא שם " דרכיה הכי" ולכאורה משמע שדרכו כן כיון שנולד כן. ולכן צריך רש"י לאפוקי מלפרש כן.. ודוק'...
אולם חכ"א שליט"א כתב לי "תרגום דפרטיה היינו נקרעה והיינו שהיה שם קריעה (מעשה) וא"כ אי אפשר שנולד כן "
ודוק'